Наслідки карантину. Українські ресторани знизили виручку, але збільшили середній чек — дослідження

22 липня 2020, 10:24

Після відновлення повноцінної роботи 54% закладів громадського харчування просіли по виручці в порівнянні з відповідним періодом 2019 року.

Половина закладів громадського харчування відзначили зниження виручки в липні на 30% і більше. Про це свідчить дослідження компанії по автоматизації кафе, ресторанів і магазинів Poster.

Відео дня

Щоб оцінити наскільки великий вплив карантину на динаміку виручки рік до року, в Poster також проаналізували обсяг продажів в цих закладах у 2018−2019 роках.

«Ми спеціально відібрали у вибірку цих досліджень ті заклади, які працюють у галузі вже більше трьох років. У ресторанному бізнесі багато новачків закриваються протягом першого року. Нам же хотілося оцінити вплив пандемії на найбільш успішні і стабільні заклади, які відкрилися задовго до карантину і встигли налагодити всі внутрішні процеси до кризи», — розповів Родіон Єрошек, співзасновник і CEO компанії Poster.

Виявилося, всього 17% закладів у липні 2019 року в порівнянні з липнем 2018 року зафіксували спад виручки, тільки 6% з них просіли на 30% і більше. У 2020 році в порівнянні з 2019 роком ці показники — 54% і 28% відповідно.

В середньому виручка закладів громадського харчування в липні 2019 року в порівнянні з липнем 2018 року зросла на 46%, проти зростання на 3% з 2019 року по 2020 рік. Тобто зростання виручки у досліджуваних закладів сповільнилося більш ніж у 15 разів. У компанії окремо застерегли, що збільшення виручки ще не означає збільшення прибутку.

Незважаючи на зниження виручки, після відновлення повноцінної роботи 81% закладів громадського харчування змогли зберегти або підвищити свій середній чек у порівнянні з торішнім липнем.

У 2019 році в порівнянні з 2018 роком закладів, які б зберегли або підвищили свій середній чек, було 86%. Таким чином, зростання середнього чека у досліджуваних закладів склало 16% з 2018 року по 2019 рік проти 11% з 2019 року по 2020 рік.

За словами Вікторії Рейнікової, ресторанного консультанта і засновника агентства Bureau business ideas, відсутність різкого спаду середнього чека в цьому році може бути пов’язано зі змінами поведінкової моделі гостей. Люди стали ходити до кафе і ресторанів рідше, але зате в улюбленому закладі відразу задовольняти всі свої бажання.

На сьогоднішній момент в Україні відкрито 88% закладів громадського харчування, клієнтів компанії Poster, від тих 100%, які працювали до карантину.

Найважчим місяцем для рестораторів став квітень: виручка українських закладів громадського харчування в той місяць склала всього чверть від лютневої, відкритими залишалися тільки 32% закладів.

У дослідженні Poster проаналізували неперсоналізовані операційні показники близько 550 закладів громадського харчування — клієнтів компанії Poster — з областей України, в яких вже дозволена робота кафе і ресторанів у повноцінному форматі. Більшість респондентів — заклади демократичного і середнього цінових сегментів. Порівнюваний період: з 29 червня по 5 липня 2020 року і з 1 по 7 липня 2019 року.

Компанія Poster заснована в 2013 році, вона розробила хмарну систему автоматизації для кафе, ресторанів і магазинів. Послугами компанії користуються понад 12 тис. бізнесів у 90 країнах світу.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X