Інвестиції в стилі хюгге. Як данський Jysk вкладає в затишок українців

29 травня 2019, 10:20
Спецпроект
Створювати затишок і комфорт навколо себе все активніше починають і наші співгромадяни (Фото:фото JYSK)

Створювати затишок і комфорт навколо себе все активніше починають і наші співгромадяни (Фото:фото JYSK)

Кілька років тому на книжковому ринку почався бум «затишної» літератури. Посібники з різних філософій комфортного життя — данського хюгге, шведського лагом, японського ікігай — заполонили прилавки.

Один з головних «постачальників затишку» в Україні, данська мережа Jysk тим часом запланувала масштабне розширення бізнесу в країні. Тільки в 2018 році відкрито сім нових магазинів, мета — 12 нових точок щорічно.

Відео дня

Крім серйозних планів освоєння українського ринку, Jysk ставить собі і амбітніше завдання — стати послом данського способу життя, того самого хюгге. «Адже ні для кого не секрет, що данці — одні з найщасливіших людей у світі, оскільки вміють створювати затишок і комфорт навколо себе щохвилини». Зважаючи на показники обороту компанії в Україні, створювати затишок і комфорт навколо себе все активніше починають і наші співгромадяни: у 2018 фінансовому році він становив понад мільярд гривень, приріст продажів — понад 150 відсотків.

JYSK
Фото: JYSK

Якщо ви ще не знаєте про хюгге…

…то уявіть собі, як у дощову травневу погоду сидите вдома, загорнувшись у м’який плед, замість верхнього світла — горять свічки, на столі — чашка теплого какао і свіжоспечене печиво, на екрані йде захопливий фільм — і можна ні на що не відволікатися. Це — класичний приклад данського затишку, спокою і гармонії всупереч всім зовнішнім обставинам.

Товари для всього цього — як, втім, і загалом для облаштування будинку, і пропонує мережа Jysk. Спочатку компанія неспішно розширювала свою присутність в Україні: з 2004 року компанія відкрила 47 магазинів, з них 36 — за минулі шість років. Наступна цільова позначка — 100 точок, цьогоріч нові «острівці затишку» мають з’явитися серед іншого в Кам’янці-Подільському, Чернігові та Києві.

Україна має величезний потенціал розвитку в сегменті товарів для дому

Хоча суму вливань в амбітний проект експансії в Jysk не озвучують, виконавчий директор компанії в Україні Євген Іваниця нещодавно зазначив, що у відкриття одного магазина інвестують приблизно 10 мільйонів гривень. Виходить, що збільшення нинішньої мережі вдвічі обійдеться приблизно в півмільярда гривень.

«Передусім ми пропонуємо покупцям не просто якісні товари для дому за вигідною ціною, а можливість створити будь-де затишний і комфортний простір для себе», — говорить Іваниця.

Данський затишок 3.0.

У Jysk обіцяють, що не тільки збираються відкривати нові магазини, а й модернізувати старі. Йдеться про формат Jysk 3.0.: змінена структура видавання товарів, оновлене освітлення, свіже торгове обладнання та касові зони. У компанії підкреслюють, що зміниться навіть підлогове покриття.

«Формат 3.0 було введено у вересні 2018 року. Ми взяли гарний темп — у 2018 році було відкрито 11 магазинів Jysk, чотири з яких у новому форматі. Наступного року продовжимо динамічно розширювати мережу в різних областях України», — зазначив виконавчий директор Jysk в Україні Іваниця.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Цей підхід покликаний занурити клієнтів у скандинавські житлові декорації. Завдяки переосмисленню простору і освітлення, готові рішення інтер'єру будуть просто перед очима покупців, їм залишиться тільки уявити їх у своїх приміщеннях. Крім того, задумані і спеціальні відділи з товарами у скандинавському стилі.

До організації внутрішніх процесів у Jysk також підходять зі скандинавською етикою. Перші три місяці роботи нові члени команди проходять інтенсивне навчання, для якого використовують онлайн-систему MyLearn. Серед іншого, асортимент магазинів і організація бізнес-процесів подається в форматі ігрових симуляцій. Фідбек-культура також налагоджена: працівники спілкуються з регіональним керівництвом, діляться питаннями та рекомендаціями. А головний офіс у Києві нещодавно переобладнали — не дивно, що основною ідеєю став скандинавський стиль і славнозвісне хюгге.

JYSK
Фото: JYSK

Конкурент на горизонті

Анонс масштабного розширення присутності Jysk в Україні збігся з заявами одного з головних конкурентів компанії, шведської Ikea. Втім, у данській компанії говорять, що не досліджували, як може вплинути на український ринок вихід шведського рітейлера. Але додають: досвід Jysk в інших країнах показує: вихід «ідеологічного суперника» не впливав негативно на динаміку продажів. Іваниця передбачає, що Ikea може навпаки посилити позиції обох компаній, популяризуючи весь сегмент і скандинавський стиль зокрема.

JYSK
Фото: JYSK

Втім, Україна — не єдине поле «протистояння» Jysk і Ikea. На початку весни компанія повідомила, що планує відкрити чотири нові точки в Болгарії. Там таки планують запустити свій четвертий великий логістичний центр, який буде обслуговувати Грецію, Румунію, Сербію, Словенію, Боснію і Герцеговину, Хорватію.

Компанія збирається і вкладати в розвиток місцевих партнерів. Хоча більшість товарів компанія імпортує, але торік закупила в українських виробників товарів приблизно на 200 мільйонів гривень. Йде і на соціально значущі експерименти — JYSK почав експеримент щодо відмови від пластикових пакетів у чотирьох магазинах України (Дніпрі, Запоріжжі, Білій Церкві, Гатному).

«Україна має величезний потенціал розвитку в сегменті товарів для дому», — оптимістично підсумовує Іваниця.

Показати ще новини
Радіо НВ
X