Корпоративне підприємництво: сила трансформації

11 грудня 2018, 10:00
Новини компаній
depositphotos/karenr

depositphotos/karenr

У будь-якій компанії рано чи пізно може настати криза. Це природний стан, який має два сценарії розвитку: подальше зростання або припинення діяльності. Щоб піти першим шляхом, потрібні гнучкість, вміння підлаштовуватися під умови зовнішнього середовища, розумний підхід управлінців і бажання трансформувати бізнес-моделі. Задіяти доведеться всіх – від рядових співробітників до топ-менеджерів.

Трансформація – це процес якісних змін. В умовах розпалу конкуренції корпорації у всьому світі намагаються з'ясувати, як рости і розвиватися, пропонувати ринку інновації і бути серед лідерів. Концепція корпоративного підприємництва дає відповіді на всі попередні запитання. Створення підприємницького мислення у співробітників, навчання і допомогу в розвитку власних ідей – те, що дозволяє багатьом компаніям отримувати вигоду з програм з корпоративного підприємництва.

Відео дня

«Дуже важливо розуміти, наскільки великий вплив особистої зацікавленості співробітників та почуття їх причетності до спільної справи. В цьому криється величезний потенціал і ресурс для розвитку як людей, так і бізнесу», - розповідає менеджер з інновацій Philip Morris Ukraine Павло Рижій.

Він упевнений, що призначення компанії не можна просто так взяти, сформулювати на закритих зборах акціонерів і розіслати по корпоративній пошті лист з вимогою щиро йому слідувати. Людям потрібна автономність, свобода дій і розуміння, що їх готові підтримати в починаннях та ініціативах.

Depositphotos/Rawpixel

«Дуже часто я чув, що співробітники компанії повинні створювати цінність для акціонерів. При всій повазі до останніх, люди в це не вірять. Зараз міленіали все ставлять під сумнів, і такі заяви їх зовсім не мотивують. Людям важливо створювати цінність вищого порядку, для певної значущої групи людей, країни або світу в цілому. Також, важливо створювати цінності для самих себе, розвиватися і цим приносити користь компанії», - пояснює Павло.

Інновації народжуються не тому, що в один кабінет помістили дуже розумних людей і суперпрофесіоналів своєї справи, а тому, що компанія відмовилася від традиційних підходів до роботи – бюрократії, паперової тяганини, безкінечних погоджень і багатогодинних нарад.

Будь-яка трансформація бізнесу, зокрема за допомогою корпоративного підприємництва, вимагає спільного розуміння стратегії розвитку усіма учасниками процесу, наявності компетенцій і необхідних знань і узгоджених правил.

Дуже важливо розуміти, наскільки великий вплив особистої зацікавленості співробітників та почуття їх причетності до спільної справи

«Якщо у вас працюють хороші люди, то вони приймають кращі рішення, коли розуміють, що відбувається в компанії», - сказав колишній віце-президент Google по роботі з кадрами Лазло Бок.

Рівень внутрішньокорпоративних комунікацій у Facebook теж досить високий. Щотижня Марк Цукерберг проводить збори, на яких розповідає про нові продукти та плани перед тисячами співробітників. Навіть молодші працівники і ті, хто працює за тимчасовим контрактом, можуть дізнатися, над чим працюють в компанії, заглянувши в корпоративну версію Facebook.

Крім бажання підтримувати підприємницьку жилку в співробітниках, потрібно створити і внутрішню інфраструктуру, яка буде сприяти розвитку високотехнологічних проектів та ініціатив на всіх рівнях.

Google цей нюанс усвідомив одним з перших. Інтернет-гігант запустив особливу мережу G2G (Googler-to-Googler), в якій бере участь понад 6 тисяч співробітників компанії. Учасники G2G проводять індивідуальні заняття, вчать колег не боятися ризикувати і пропонувати свої ідеї, а також ведуть курси на різні теми – від лідерства та ораторського мистецтва до програмування.

Таким чином, інвестуючи в ідеї своїх співробітників, компанії вдосконалюють і свій продукт, і клієнтський досвід, але головне – компанії допомагають співробітникам рости. Однак, не всі готові повністю довіритися своєму співробітникові, забезпечити ресурсами для реалізації ідеї і при цьому піти на ризик невдачі.

«Бізнес або йде шляхом трансформації, змінює своє ставлення до корпоративних підприємців, або зачахне через відсутність хороших свіжих ідей», - резюмував Павло Рижій.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X