В Україні набирає обертів виробництво автомобілів

10 лютого 2017, 12:41
За перший місяць 2017 року українські заводи випустили майже 400 машин і автобусів

Цей показник виявився на третину більшим, ніж у січні 2016 року, повідомляє галузева асоціація Укравтопром.

Левова частка серед всіх вироблених машин припала на легкові автомобілі - 300 одиниць. Цей показник виявився на 34% більше, ніж у січні минулого року. Варто відзначити, що всі вони зроблені під брендом Skoda на заводі Олега Боярина Єврокар.

Відео дня

Крім легкових машин в країні було вироблено 59 комерційних автомобілів (на 8% менше, ніж роком раніше). Всі ці машини зійшли з конвеєра ЗАЗ. А також 35 автобусів, що в сім разів більше, ніж у січні 2016 року.

Січень ніколи не був показовим місяцем, або таким, що формує загальну тенденцію для українського автовиробництва, розповідає директор департаменту маркетингу і економічного аналізу асоціації Укравтопром Георгій Овсянников. З ним погоджується керівник департаменту громадських зв'язків компанії Єврокар Олена Чепіжко і додає, що складно назвати зростанням цифри, що відображають затяжну стагнацію української автомобільної промисловості. Адже в минулому році виробництво легкових автомобілів впало на 23%. Тому зараз більшість українських підприємств перебувають в режимі очікування поліпшення умов існування.

Зростання січневого виробництва, за словами Чепіжко, обумовлено наступними факторами: дуже низькою порівняльною базою попередніх періодів, яка виразно спотворює реальну ситуацію, і початком реанімації споживчих настроїв. Зокрема - стабільністю курсу валют. "Тим не менш, потенціал підприємства залишається набагато вищим реалізованих обсягів виробництва", - говорить вона.

У цьому році на заводі Єврокар почнеться випуск чотирьох нових моделей. Основною прем'єрою наступного року в Єврокарі називають кросовер Skoda Kodiaq, який буде в продажу з весни. В цей же час очікується старт продажів оновленої версії Skoda Octavia, а влітку з'являться нові версії моделей Rapid і Spaceback.

У компанії Укравто результати виробництва Запорізького заводу прокоментувати не змогли.

Старший аналітик ІК АРТ Капітал Олексій Андрейченко розповідає, що ЗАЗ продовжує працювати на мінімальних обсягах. Оскільки підприємство чекає новини з полів, щоб зрозуміти, коли буде сенс повноцінно запускати конвеєр.

Загалом автовиробництво продовжує залишатися на дуже низькому рівні. У минулому році частка імпорту на українському ринку нових автомобілів склала 94%, тому нічого дивного, що автовиробництво "чахне". Якщо додати ще й частину б/у машин, то частка українських автомобілів падає нижче 5%.

Нагадаємо, загалом за 2016 рік в Україні було вироблено близько 5 тис. машин і автобусів, що на третину менше результату 2015 року.

Овсянников розраховує на позитивну динаміку щодо автовиробництва в цьому році. Але на жаль, об'ємоутворюючі конвеєри все ще простоюють. "Ті показники, які ми маємо по січню, говорять тільки про те, що вітчизняний автопром завантажений менш ніж на 1,5% від своїх можливостей", - пояснює він.

Розвиток українського автопрому схильний до багатьох ризиків, вважає Чепіжко. Серед головних загроз - нестабільна економічна ситуація в країні, низький споживчий попит і сумнівні законодавчі зміни. "Автовиробництво безпосередньо залежить від обсягів ринку, тобто попиту, який постійно піддається зовнішнім факторам", - говорить вона. Так, 2016 рік пройшов під егідою протекціонізму б/у автомобілів, і такі законопроекти множаться в геометричній прогресії. Подібні розгойдування автомобільного ринку безпосередньо впливають на попит нових машин і, як наслідок, на виробництво. "Ми сподіваємося, що повернути вектор у бік відновлення автовиробництва можливо. Однак, на жаль, ніяких передумов для цього поки немає ", - констатує Чепіжко.

За словами аналітика, один рецепт підтримати галузь - це створити тимчасові преференції для вітчизняного виробника, щоб вони змогли наростити продажі і знизити собівартість виробництва своєї продукції. "Я сумніваюся, що Україна піде таким шляхом, тому що у нас є зобов'язання і в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС і в рамках СОТ", - говорить аналітик.

Тому варто почати мислити в новому напрямку - щодо створення галузі, яка розвивається краще в рамках лібералізованої торгівлі, оскільки орієнтована не на український ринок, а на сусідні. Для цього плану необхідно залучити стратегічних інвесторів з США, ЄС та Японії, щоб створити тут майданчики зі складання автомобілів для ринку Європи, вважає Андрейченко. Однак, це процес декількох років і поки навіть не ясно, наскільки він реалізований взагалі. "Можливо, Україна найближчим часом буде розвивати виробництво автокомпонентів для Європи і Японії замість автомобілів", - резюмує аналітик.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X