Топ-10 найпопулярніших підприємців у Facebook
Новое Время Бізнес в рамках спільного проекту з конкурсом ділових журналістів PRESSzvanie вирішило проаналізувати, хто з українських підприємців має найпопулярніші акаунти в Facebook і за рахунок чого.
Нова реальність
Насамперед слід нагадати, що соцмережі повністю змінили стиль спілкування журналістів і підприємців.
Як зазначив керівник департаменту зі зв'язків з громадськістю Смарт-Холдинг Євген Загорулько, 99% запитів на інформацію він отримує через Facebook. «З'являються люди-ЗМІ, які мають сотні тисяч передплатників у соціальних мережах. Вони надалі складатимуть усе більшу конкуренцію традиційним ЗМІ. Сьогодні важливо не яким способом (каналом) ти отримав інформацію, а як швидко вона до тебе доставлена, і наскільки зручно тобі її споживати», – каже Загорулько.
За даними прес-служби компанії Метінвест, з розвитком соцмереж змінилися канали комунікації з журналістами. Якщо раніше запит до прес-служби майже завжди надходив електронною поштою, зараз стало звичайною практикою отримання запитів в особисту скриньку повідомлень або тегування співробітників прес-служби/працівників компанії або самої компанії з метою звернути їхню увагу на ту чи іншу тему. Це, по-перше, прискорило самі комунікації, а по-друге, втягнуло в комунікації більше різнопланових співробітників: комунікації зі ЗМІ вийшли за рамки "прес-служба – журналіст".
Вже сьогодні окремі блогери мають сотні тисяч передплатників, що фактично робить їх #самсобімедіа, запевняє в.о. директора з комунікацій ДТЕК Юлія Шиліна. "Я впевнена, що і корпоративні сайти, розділи прес-служб, все більше будуть перетворюватися в медіацентри і в якихось сегментах інформації конкурувати зі ЗМІ. При цьому інтелектуальна журналістика і журналістські розслідування залишаться сильною стороною ЗМІ, – розповідає Шиліна. – Мені також здається, що активний розвиток отримають медійні формати, які гарантуватимуть достовірність".
В реальності «пост-правди» читачам потрібно буде постійно верифікувати інформацію. Можливо, надалі домінуватимуть формати, які гарантують відсутність спотворення – відеостріми або ще щось. Або ж з'являться нові форми відповідальності, які будуть знижувати можливості інформаційних маніпуляцій».
Ширше погляд
Самі підприємці також нерідко мають популярні акаунти на Facebook. Але, якщо проаналізувати найбільш популярні блоги, то очевидна одна тенденція. Для того, щоб залучити найбільшу армію шанувальників, треба писати не тільки на вузькоспеціалізовані бізнес-теми.

Найпопулярніші Facebook-блогери серед українських підприємців це ті, хто пише в тому числі і про політику, або попутно нею займається. Номер три в рейтингу – діючий політик і підприємець Лев Парцхаладзе. Так чи інакше до політики мають відношення Леонід Черновецький, Геннадій Балашов, Борис Колесніков, Геннадій Корбан і Сергій Тігіпко.
Якщо проаналізувати першу десятку кращих блогерів з числа бізнесменів, то рецепт популярності для українських підприємців, які прагнуть стати відомими блогерами в Facebook, досить простий. Писати на широке коло тем, щиро, емоційно і з гумором. І не боятися прямо висловлюватися щодо питань, пов'язаних з політикою.
