Кафе «Зиґзаґ»: «Це можливість бути гнучкими, міняти напрямки роботи, міняти меню»

6 грудня 2020, 21:27
Спецпроект
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
У нашому бізнесі виживуть найбільш чуйні та відповідальні (Фото:Кафе «Зиґзаґ»)

У нашому бізнесі виживуть найбільш чуйні та відповідальні (Фото:Кафе «Зиґзаґ»)

Засновниця популярного київського кафе «Зиґзаґ» Любов Цибульська поділилася досвідом ведення власного бізнесу під час глобальної пандемії та розповіла про зміну алгоритмів роботи закладу у нових реаліях.

Любов Цибульська

Засновниця київського кафе «Зиґзаґ»

Кафе «Зиґзаґ» — демократичний заклад для поціновувачів простої та смачної їжі, класичних напоїв і приємної музики, розташований неподалік від Золотих Воріт.

— Любо, ваш заклад знаходиться в такому атмосферному місці. Розкажіть, будь ласка, про історію його створення.

Ми з самого початку хотіли відкрити заклад саме тут, адже дуже любимо цей район старого Києва довкола Золотих Воріт. Шукали щось на вулиці Рейтарській, і були дуже щасливі, коли дізналися, що тут здається в оренду приміщення.

Це було чотири роки тому. Увесь цей час «Зиґзаґ» працює, наповнює вулицю життям. Звісно, всі про неї знали, але до нашої появи тут людей було суттєво менше.

З самого початку ідея закладу полягала в тому, що це буде місце для вільних, сучасних, активних людей, які - кожен на своєму рівні - змінюють країну, наближають її до Європи. Ось так і народився «Зиґзаґ».

«Зиґзаґ» — це щось динамічне, міське, рухливе та стрімке. Ми надихалися українською поезією. Саме коли ми думали над назвою, я почала читати антологію української авангардної поезії «Зелене коло і червоний зиґзаґ», яку уклав мій гарний приятель Олег Коцарев. Звідти і назва. Нас дуже надихала поезія футуриста Михайля Семенка. Саме його вірші були джерелом натхнення.

— З якими труднощами ви стикнулися після відкриття свого кафе? Чи можна їх порівняти з сьогоднішніми?

— Насправді труднощі були різні. Переважно — від нерозуміння певних процесів, оскільки ми були новачками у цій справі. Але, порівняно з новими викликами, ми вже не вважаємо це труднощами. Все можна подолати.

Якщо є сильні зовнішні фактори, які впливають на життєздатність кафе, це значно складніше. Коли все залежить лише від тебе, і тобі треба просто мобілізуватися, навчитися, зрозуміти свого гостя, це одне. А коли навколо пандемія, обставини, що від тебе не залежать — це зовсім інше.

Коли в березні запровадили карантин, ми з самого початку поставили собі пріоритет — не втратити команду. Ми чудово розуміли, що працювати в старому форматі неможливо, утримувати таку кількість людей дуже складно, тому дуже швидко переорієнтувалися на доставку їжі.

Кафе «Зиґзаґ»
Фото: Кафе «Зиґзаґ»

Ці перші найважчі три місяці, коли все було зачинено, стали для нас насправді фантастичним уроком. Ми значно краще вивчили своїх гостей, зрозуміли дуже багато про комунікації та їхню важливість. Ми і самі не здогадувались, що можем бути такими гнучкими, адже довелось поміняти багато процесів. А ще усвідомили, що важливо підбирати тільки близьких за духом партнерів. Тих, хто розуміє необхідність соціальної відповідальності.

— А хто з партнерів виявився близьким вам по духу?

— Нам дуже приємна співпраця з Coca-Cola. По-перше, це компанія, яка відгукується одразу на потреби клієнтів — з точки зору навчання команди, з точки зору промоції у складні часи. Мене тішить, що з українською командою Coca-Cola ми розумієм однаково процеси та явища, що відбуваються у суспільстві.

— Розкажіть, будь ласка, про ваш кризовий досвід.

— Це унікальний досвід. Ми навіть не очікували, наскільки згуртовано та з розумінням команда прийме цей виклик. Криза добре розкриває людей. Це була гарна можливість побачити, як ми цінуєм один одного в межах команди, і особливо — побачити фантастичну емпатію та залученість з боку гостей. Вони знали, що ми, як і весь ресторанний бізнес, потерпаєм від кризи, і проявили просто неймовірну підтримку.

Звісно, тепер ми знаєм, що можем дуже швидко мобілізуватися і вводити зовсім нові правила, адаптовувати меню стрімкими темпами, брати на себе нові ролі. Так, наші бармени, менеджери, кухарі, які мають авто, в час локдауну працювали кур'єрами. Офіціанти ставали адміністраторами. Пам’ятаю, в перші дні локдауну команда принесла ноутбуки, щоб дивитись кіно, бо ніхто не очікував, що будем активно працювати через вікно, а вже через пару днів вони не мали часу присісти.

Це, безумовно, було драйвово, але я щиро сподіваюсь, що ми просто залишимо це у форматі досвіду, і нам не доведеться занадто довго працювати в таких умовах.

Кафе «Зиґзаґ»
Фото: Кафе «Зиґзаґ»

— Які у вас найближчі робочі плани?

 — Дуже важко щось спланувати, коли щодня змінюються правила. Про довгострокові плани не йдеться. Короткостроковий — це вистояти, втримати гостей, втримати команду. Пристосуватись до нової реальності з мінімальними втратами. Це стосується всього, що ми робимо: і комунікацій, і нашого меню, яке робимо максимально зручним, щоб доставляти наші страви у будь-який куточок міста, і ставлення один до одного.

— Який бізнес, на ваш погляд, зможе вижити у заданих умовах?

— Ми постійно говоримо про те, що наш гість — понад усе. Не в сенсі, що «гість завжди правий». Мова про те, що у нашому бізнесі виживуть найбільш чуйні та відповідальні: ті, хто розуміють і відчувають свою аудиторію. Саме цьому вчимося і намагаємося такими бути.

До карантину соціальна відповідальність мала інші обриси. Ми абсолютно щасливі, що надали можливість перебувати в нашому кафе людям з інвалідністю. Вважаємо це вкрай важливим. Раді, що батьки маленьких дітей почувають себе абсолютно комфортно: вони можуть заїхати з візочком, поміняти пелюшки на спеціальному столику, знайти в меню страви для зовсім маленьких.

Кафе «Зиґзаґ»
Фото: Кафе «Зиґзаґ»

А зараз ми бачимо, що межі цієї відповідальності розширюються. Питання безпеки стали особливо актуальними і вимагають багатьох заходів. Мова йде як про безпеку гостя, так і безпеку команди.

Я вдячна компанії Coca-Cola, що вона підключила нас до програми E-generator, що просуває рекламу в Google згідно з геолокацією. Це відчутна допомога. Ми очікуєм різних варіантів розвитку подій і, звісно, намагаємося розвивати доставку, але поки що гості, що відвідують кафе — це основна частина нашої роботи. Ми до цього ще жодного разу не рекламувалися на жодних ресурсах. Власне, проплачували рекламу в Інстаграмі та Фейсбуці, але ніколи не розміщували рекламу на медіаресурсах.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X