Удар по контрафакту. В Україні змінили правила маркування алкоголю та сигарет

17 липня, 08:57
Ілюстративне фото (Фото: Укртютюн)

Ілюстративне фото (Фото: Укртютюн)

Кабінет міністрів затвердив новий порядок маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет.

Про це повідомило Міністерство фінансів. З 1 січня 2026 року для маркування використовуватимуться електронні марки у вигляді графічного елемента (DataMatrix-коду).

Він наноситиметься на кожну окрему пачку сигарет, пляшку алкоголю чи ємність з рідиною, що використовується в електронних сигаретах.

Реклама

«Впровадження електронних марок підвищить рівень простежуваності обігу підакцизних товарів, забезпечить додатковий контроль за легальністю їх реалізації та сприятиме скороченню тіньового обігу алкоголю і тютюнових виробів», — зазначили у Мінфіні.

З наступного року споживач зможе перевірити легальність товару через застосунок, адже разом із графічним елементом електронної марки може бути розміщений спосіб його сканування.

Ухвалена постанова є продовженням запуску Електронної системи обігу підакцизних товарів (Е-Акциз), тестування якої триває з 1 березня 2025 року та завершиться 1 січня 2026 року.

Раніше повідомлялося, що за даними проєкту «Моніторинг нелегальної торгівлі тютюновими виробами в Україні», що проводить Kantar Україна, у жовтні 2024 року відбулось чергове зниження загального рівня нелегальної торгівлі тютюновими виробами в Україні - до 12,6% (проти 19,1% на початку року та 14,6% у липні 2024).

За даними Philip Morris станом на липень 2025 року частка легального ринку тютюнових виробів скорочувалася.

Показати ще новини