«З'являться ризики нестачі пального». Один з портів ЄС може потрапити під українські санкції - ЗМІ

16 вересня, 12:57
Румунський порт Констанца може потрапити під українські санкції (Фото: shutterstock)

Румунський порт Констанца може потрапити під українські санкції (Фото: shutterstock)

Постачання нафтопродуктів з румунського порту Констанца — одного з найпотужніших джерел українського ринку — можуть потрапити під санкції з 1 жовтня 2025 року.

Про це пише enkorr з посиланням на джерело на ринку.

«Йдеться про поширення практики лабораторних перевірок пального, яка з 2023 року поширена на пальне з турецьких, грузинських і молдавських портів», — пише виданням. — «Крім того, з 1 жовтня 2025 року також очікується початок перевірок пального індійського виробництва, зокрема Джамангарського НПЗ компанії Reliance Industries й індійського порту „Сікка“, який відвантажує нафтопродукти цього виробництва».

Реклама

За даними джерел видання, приводом для санкцій стосовно Констанци стала начебто робота порту з турецьким й індійським пальним.

Уперше спроби санкціонувати румунський порт констатували влітку 2024 року, але через дипломатичний тиск Євросоюзу й Румунії від цього рішення відмовились, пише enkorr.

На думку експертів Консалтингової групи А-95, ускладнення постачань з Румунії створює ризики нестачі пального, особливо після руйнування російською армією Кременчуцького НПЗ Укртатнафта.

«Досить напружена ситуація і на західному кордоні, поки що наростити імпорт з цього напрямку буде проблематично», — вважають в «А-95».

Також зазначається, що невдовзі Україна потребуватиме зимових марок дизпального, й обмеження можливостей постачань може додатково напружити ситуацію, особливо на тлі тривожних прогнозів щодо стану енергосистеми в осінньо-зимовий період.

Як повідомлялось, з 1 жовтня планується обмежити імпорт дизельного пального з Індії в Україну — усі партії індійського ресурсу мають пройти процедуру відбору і лабораторного аналізу проб. У серпні 2025 року в Україну було імпортовано 119 тис. тонн індійського дизпального, що становило 18% всього обсягу імпорту.

Індійські імпортери російської нафти вимагають більших знижок від постачальників з РФ, бо потенційні ризики через торгівлю з країною зростають.

При цьому імпорт російської нафти зі знижками до Індії допоміг індійським нафтопереробним заводам заощадити щонайменше 12,6 мільярда доларів за трохи більше ніж три роки.

Показати ще новини