Космічні збитки. За 6 місяців Росія понад 30 разів атакувала українські порти
Від початку повномасштабного вторгнення пошкоджено або знищено понад 600 одиниць рухомого та нерухомого майна ДП Адміністрація морських портів України (АМПУ).
За даними АМПУ, із середини липня 2023 року до теперішнього часу РФ понад 30 разів атакувала об'єкти портової інфраструктури, повідомила пресслужба підприємства у Facebook.
Начальник відділу міжнародних відносин ДП АМПУ Олексій Панасюк під час Форуму з відновлення України, що проходив у Стамбулі, оприлюднив дані про завдані збитки: пошкоджено або повністю знищено 109 об'єктів і шість цивільних будівель, зокрема, елеватори, склади для зберігання зерна, олії та нафтопродуктів, трубопроводи, адміністративні та інші будівлі, транспорт, вантажі, зокрема зернові.
«За попередніми підрахунками, тільки реставрація та відновлення будівлі морського вокзалу Ізмаїльського порту оцінюється в $1,6 млн, відновлення будівлі пасажирського комплексу та морського вокзалу Одеського морського порту — $18 млн. Для забезпечення стабільної роботи Одеського порту необхідно провести капітальний ремонт третьої черги шляхопроводу, який був пошкоджений під час ракетної атаки, попередня вартість ремонту — $35 млн», — цитує прес-служба Панасюка.
Паралельно з відновлювальними роботами АМПУ планує здійснити операційне днопоглиблення акваторій, ремонт автомобільних доріг і залізничних колій, технічного забезпечення лоцманів та оновлення систем моніторингу руху суден, діджиталізації процесів у Дунайських портах, додали у прес-службі.
Раніше повідомлялося, що на форумі з відновлення України у Стамбулі було створено спільну робочу українсько-турецьку групу з відновлення (Ukrainian-Turkish Reconstruction Task Force), яка зосередиться на реалізації проєктів у сфері дорожньої інфраструктури, водного транспорту та авіації.
25 листопада 2024 року голова Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн заявила про виділення Україні фінансової допомоги в розмірі EUR 50 млн на ремонт портової інфраструктури.
Росія систематично атакує портову та логістичну інфраструктуру півдня України з метою завдати шкоди експортному потенціалу України.