«Багато чого сприймається формально». Які помилки і успіхи робить бізнес, інвестуючи в людський капітал — партнерка Deloitte в Україні
Олена Бойченко, партнерка департаменту консалтингу Deloitte в Україні (Фото: Сергій Канциренко / NV)
Жодні бізнеси, якщо діятимуть поодинці, не зможуть впоратися з такими складними викликами для України щодо людського капіталу, які виникли під час повномасштабної війни.
Про це під час заходу Діалоги з NV. Бізнес і нова реальність заявила партнерка департаменту консалтингу Deloitte в Україні Олена Бойченко.
Розповідаючи про кейси компаній, які інвестують у людський капітал, вона зазначила: «Насправді досить мало компаній, які оцінюють ефективність своїх програм підтримки та розвитку працівників — зокрема, ветеранських програм. Важливо спілкуватись із ветеранами, отримувати зворотній зв’язок».
Також Бойченко розповіла про впровадження інклюзивних програм для працівників та клієнтів.
«Це в Україні, на жаль, часто сприймається досить формально. За великим рахунком, ми маємо говорити про створення інклюзивного середовища для всіх працівників, включаючи і ветеранів, і жінок, і молодь, і старших працівників, і працівників, які переселилися в межах України, і тих, хто повертається з-за кордону. Це дуже глибоке і складне питання, і я поки не можу сказати, що прослідковується системність роботи, пов’язаність роботодавців у всіх цих напрямках роботи з людьми в одну якусь системну програму», — зазначила представниця Deloitte в Україні.
Вона розповіла про вдалі кейси: «Є компанії, наприклад, аграрні холдинги, які мають дуже складні і розгалужені програми, підтримують не тільки самих ветеранів, або не тільки мобілізованих працівників, а і членів їх родин, оплачують навчання дітям, надають підтримку сім'ям, в яких працівники пропали безвісти або в знаходяться у полоні, надають дуже багато психологічної підтримки… Також банківська сфера широко дивиться на інклюзію, впроваджує відділення, доступні для людей з вадами зору. Тобто, є приклади дуже системних підходів», — навела приклади Бойченко.
«Водночас, — зазначила вона, — є і досить формальні приклади, коли не вдається систематизувати багато активностей, навіть якщо вони щиро йдуть від трудових колективів».
Бойченко наголосила на важливості залученості власників чи лідерських команд великих бізнесів, їхньої особистої, щирої зацікавленості в тому, що робоча сила, людський капітал — це основний актив компанії.
Також представниця Deloitte в Україні розповіла про об'єктивні труднощі, з якими стикнулись фахівці з розвитку людського капіталу: «Не забуваємо, що від самого спочатку повномасштабного вторгнення на ейчарів лягло дуже багато додаткових обов’язків. Тобто все, що пов’язано з мобілізацією, всі додаткові програми — це все роблять ейчари. Фактично, їхній робочий день зайнятий операційними задачами, і виходити за рамки, підніматися і дивитися стратегічно — їм теж дуже важко», — сказала вона.
«Не слід забувати, що робоча сила — це не тільки ваш працівник в компанії, це і його родина, це і його спільнота, ветеранська спільнота. Бо багато програм націлені виключно на працівника конкретної компанії, але насправді ветерани, наприклад, спілкуються в своїх мережах, в своїх спільнотах», — дала пораду підприємцям партнерка департаменту консалтингу Deloitte в Україні.