Конфлікт. Фармкомпанія Дарниця поскаржилася Антимонопольному комітету на п’ять аптечних мереж і двох дистриб’юторів
Фармкомпанія Дарниця звернулася до Антимонопольного комітету через конфлікт з аптечними мережами (Фото: darnytsia.ua)
Фармацевтична компанія Дарниця звернулася до Антимонопольного комітету із заявою про можливі антиконкурентні дії з боку п’яти найбільших аптечних мереж і двох дистриб’юторів.
«Ми переконані, що саме АМКУ є тим органом, який має дати об'єктивну оцінку ситуації та поставити крапку в дискусії. Наше завдання як українського виробника — відстоювати чесну конкуренцію та право пацієнтів на вільний вибір ліків. Ми не ведемо дискусій у площині припущень, а діємо винятково в рамках закону і довіряємо регулятору», — йдеться в заяві компанії, яку наводить Інтерфакс-Україна.
У Дарниці наголосили, що «виробник, аптеки та дистриб’ютори повинні працювати в прозорих умовах, без прихованих механізмів впливу, які обмежують асортимент».
«Ми віримо, що розгляд АМКУ допоможе усунути будь-які сумніви та забезпечить справедливі правила гри на ринку, де на першому місці стоїть пацієнт», — наголосили в компанії.
Раніше ЗМІ повідомляли, що компанія Дарниця призупинила виробництво через переповненість складів, яка виникла через конфлікт з аптечними мережами.
За оцінками представників аптечних мереж, зниженню попиту на продукцію Дарниці могло сприяти те, що компанія не знизила відпускних цін після скасування маркетингових платежів аптекам, а також підвищення цін наприкінці 2024-початку 2025 року. Серед препаратів, на які Дарниця, на думку частини учасників ринку, безпідставно підняла ціни, називали Цитрамон-Дарниця, який на аптечних полицях замінили дешевші аналоги, зокрема, Цитрамон виробництва фармкомпанії ЛубниФарм.
За інформацією джерел Інтерфакс-Україна, на початку літа низка великих аптечних мереж прибрали з полиць продукцію деяких вітчизняних фармвиробників, пояснивши це їхньою відмовою підвищувати платежі за маркетинговими угодами.
- СЕО «Подорожника»: заборона маркетингових договорів змусила «Дарницю» конкурувати на рівних
- Постраждають і аптеки, і споживачі. Бізнес виступив проти штучних обмежень на фармацевтичному ринку
- Наскільки подорожчав «аптечний кошик». Українці стали купувати менше ліків, але витрачати на них помітно більше
Дарниця — лідер фармринку України в натуральному вираженні. Компанія присутня на ринку понад 90 років і випускає ліки 180 брендів у 15 різних формах. Стратегічні напрямки розвитку портфеля — кардіологія, неврологія, вирішення проблем болю.