Впали до багаторічних мінімумів. Світові нафтопереробні гіганти втрачають доходи

20 вересня 2024, 12:25

Нафтопереробні компанії в Азії, Європі та США зіткнулися з падінням прибутковості до багаторічних мінімумів.

Як йдеться в матеріалі Reuters, це означає спад для галузі та підкреслює масштаби нинішнього уповільнення світового попиту.

Автор матеріалу пише: «Нафтопереробні компанії, як-от TotalEnergies, і торгові компанії, як-от Glencore, отримали великі прибутки у 2022 і 2023 роках через дефіцит поставок, спричинений вторгненням Росії в Україну, порушенням судноплавства в Червоному морі бойовиками-хуситами та відновленням попиту після пандемії».

Реклама

«Безумовно, схоже, що суперцикл нафтопереробки, який ми спостерігали протягом останніх кількох років, може добігати кінця, оскільки пропозиція від нещодавно введених в експлуатацію нафтопереробних заводів нарешті наздоганяє попит на паливо, що повільно зростає», — зазначив аналітик Commodity Context Рорі Джонсон.

Прибутки з нафтопереробки в Сінгапурі - лідері в Азії - 17 вересня впали до $1,63 за барель, що є сезонним мінімумом з аналогічного періоду 2020 року.

Як йдеться в матеріалі, слабка китайська економіка є ключовою причиною. Зростання промислового виробництва найбільшого світового імпортера нафти впало до п’ятимісячного мінімуму в серпні, тому що слабкий попит на паливо і м’яка експортна маржа стримували виробництво.

У США, де попит також відстає від очікувань, ключовий показник загальної прибутковості галузі наприкінці серпня вперше з початку 2021 року опустився нижче $15 за барель.

За даними Oil Price Information Service, станом на 13 вересня маржа бензину на узбережжі Мексиканської затоки, без урахування зобов’язань щодо змішування поновлюваного пального, становила в середньому $4,65 за барель, як порівняти з $15,78 рік тому, а маржа дизельного пального — трохи більш як $11, як порівняти з понад $40 торік.

Міжнародне енергетичне агентство прогнозує, що попит на дизельне паливо і газойль (газове масло) цього року становитиме в середньому 28,3 млн барелів на добу, скоротившись на 0,9% порівняно з 2023 роком, тоді як попит на бензин, авіаційне пальне, скраплений газ і мазут зросте за той самий період.

«У світі зараз існує багато нафтопереробних потужностей порівняно з рівнем попиту, а нові потужності лише погіршують ситуацію», — сказав головний економіст Vortexa Девід Вех.

Раніше повідомлялося, що Росія стала найбільшим постачальником сирої нафти в Китай у 2023 році. Пекін купував величезну кількість російської нафти, незважаючи на санкції та зі знижками.

Показати ще новини