«Будемо вантажити зерно лопатами». Підраховано збитки від 30 російських ударів по українських портах
Cума завданих збитків Україні внаслідок російських атак на порти Великої Одеси і Дунайського кластера, починаючи з моменту завершення дії «зернової ініціативи», вже перевищила 1 млрд грн.
Як заявив глава Адміністрації морських портів України (АМПУ) Юрій Литвин, підрахунки ще тривають, передає Інтерфакс-Україна.
«З моменту завершення дії зернової ініціативи 18 лютого 2023 року на порти Великої Одеси і Дунайського кластеру було скоєно понад 30 комбінованих атак усіма видами озброєння, усіма видами ракет. У результаті було пошкоджено 200 об'єктів нерухомості, транспортних засобів, 7 цивільних кораблів і загинуло 5 співробітників Адміністрації морських портів України (АМПУ)», — сказав він.
Провівши попередні підрахунки, АМПУ оцінило суму завданих збитків унаслідок атак РФ на українські порти і припортову інфраструктуру в понад 1 млрд грн. При цьому підрахунки, як і атаки, тривають, зазначили на засіданні.
«Зараз механізми і методи механізації, техніки сучасні. Вони дозволяють вантажити тисячі тонн на добу. Якщо їх, не дай Боже, знищать, ми будемо вантажити зерно з машин. Знищать машини — будемо вантажити лопатами. Ми будемо працювати і забезпечувати експорт, поки є можливість», — запевнив керівник АМПУ.
Президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов наголосив, що морські порти України вже відновили свою роботу, і більшість портів не завантажені на повну потужність.
«Інфраструктура пошкоджена, але не в такій кількості, щоб заважати працювати портам. Чи буде все відбудовано? Природно, що буде. Але кожна компанія вирішує ці проблеми по-своєму. Були проблеми — зараз використовується частина потужностей у портах», — сказав він.
- Згортають морський гумкоридор. Росія офіційно вийшла із зернової угоди, відкликавши гарантії безпеки судноплавства в Чорному морі
- Росія може переглянути свій вихід із зернової угоди — Держдеп США
- «Ризикована ставка зіграла». Україна частково повернула контроль над експортом зі своїх портів — Bloomberg
Раніше повідомлялося, що Чорноморська зернова ініціатива, підписана за посередництва ООН і Туреччини в липні минулого року, дала змогу розблокувати три українські порти для експорту продовольства. Зерновий коридор запрацював 1 серпня 2022 року.
17 липня 2023 року Росія офіційно оголосила про вихід із зернової угоди, мотивувавши це повторним підривом Кримського мосту. Разом із цим Москва відкликала гарантії безпеки судноплавства в Чорному морі.
Того ж дня президент Володимир Зеленський запропонував продовжити роботу зернової угоди без участі росіян — спільно з Туреччиною та ООН.