Інновації та Ощадбанк тепер разом

Калейдоскоп – це не про дитячу іграшку і не про азартні ігри. Це історія про картковий бізнес (електронну комерцію) найбільшого українського держбанку і чим він може бути корисний кожному. В усьому світі більшість розрахунків уже проходить в безготівковому форматі за допомогою банківських карток і спеціальних пристроїв – терміналів, банкоматів, кас самообслуговування, онлайн-ресурсів. Це зручно і надійно, а головне – свідчить про прозорість економіки.
Не тільки для платежів
Часто банківська картка в цивілізованому світі одночасно є посвідченням особи, яке дозволяє ідентифікувати людину, і платіжним інструментом. За допомогою банківської картки люди отримують адміністративні послуги від держави і муніципалітетів, ті чи інші соціальні преференції, виплати, знижки, пільги тощо.
Саме в напрямі такої багатофункціональності пластикових карток Ощад розвиває свій картковий бізнес, який в той же час відіграє важливу соціальну роль. Робимо це спільно зі світовими лідерами ринку міжнародних платіжних систем Visa і MasterCard, а також українською платіжною системою «ПРОСТІР».

В результаті два роки поспіль банк займає перше місце за приростом активних платіжних карток. Причому в цьому році їх динаміка зростання подвоєна – з +2,5 мільйонів за минулий рік до +5 мільйонів у цьому.
Найпопулярніша «Моя картка». Видається відразу на місці й безкоштовно у кожному відділенні. Картка є певним ключем або точкою входу в банк. Оформивши її, людина отримує можливість користуватися всім спектром банківських сервісів. Зокрема й дистанційними.
Також ми випускаємо соціальні картки для пенсіонерів. Картки – електронні пенсійні посвідчення, які отримують насамперед пенсіонери-переселенці з окупованих територій. Їх видано вже більше 60 тисяч. Є картка «Моя країна» для внутрішньо переміщених осіб, «Арсенал» для військовослужбовців, «Моя нова поліція», корпоративні картки для компаній.
Окремий вид – муніципальні картки: «Картка киянина», «Карта львів'янина», житомирянина і т. д. Найбільш популярні муніципальні картки в столиці. Після падіння банку «Хрещатик» «Картку киянина» став емітувати лише Ощадбанк. Це було важке завдання. Так за короткий час треба було перевипустити карток стільки, скільки «Хрещатик» випускав роками. Але ми впоралися і видали практично за півроку понад 400 тисяч таких карток. Зарплатні картки у нас отримали понад два мільйони осіб. Причому більшість з них не бюджетники і не працівники держпідприємств, а співробітники комерційних компаній.
Дизайн має значення
Всі картки мають оригінальний дизайн, розроблений на основі ідеї калейдоскопа. Це коли береться якесь зображення, картинка і розкладається через ефект калейдоскопа за допомогою комп'ютерної програми. Наприклад, для «Картки киянина» це Софійський собор, представлений через призму калейдоскопа, для львів'ян види Львова, для патрульної поліції шеврон з нової уніформи, для військовослужбовців камуфляж військової форми.
Чому ми зупинилися на ідеї калейдоскопа? В чому її суть? Ми з командою дійшли висновку, що все наше життя і світ навколо нас, по суті, калейдоскоп, який кожен день дає нам новий унікальний візерунок емоцій, досвіду, знайомств, спілкування, викликів і рішень. Тому нові картки Ощаду не тільки багатофункціональні, як платіжний і накопичувальний інструмент, але й естетичні. Їх приємно просто потримати в руці. Причому як картки VIP-сегменту, так і зарплатні, муніципальні або пенсійні. Будь-яку картку можна замовити прямо на сайті банку.


Ощадбанк обслуговує понад 26 тисяч підприємств, надаючи їм весь спектр банківських послуг. 10 тисяч з них ми забезпечуємо торговим еквайрингом – спеціальними платіжними терміналами та касами самообслуговування. Серед наших клієнтів такі бренди як «МакДональдз», «Ашан», DHL Express Україна, TUI Ukraine, Turkish Airlines, «Нова пошта», «Велика кишеня», заправки WOG, ОККО, WOG CAFE в поїздах Інтерсіті та інші.
Інновації та Ощад тепер разом
З інноваційних проектів банк реалізував технологію безконтактного розрахунку «чипованою» карткою на всіх станціях Київського метрополітену, на фунікулері і в швидкісному трамваї. Київ став п'ятою столицею в світі, де впроваджена ця новинка. У пілотному режимі ми також встановили на декількох центральних станціях метро термінали для оплати за жетони будь-якою банківською карткою.
Ощад зробив свій внесок у розвиток електронного уряду. Фахівці банку спільно з однією з провідних українських ІТ-компаній розробили Bank ID і передали його для масштабного впровадження Національному банку.

Bank ID дозволяє за допомогою банківської карти ідентифікувати людину і її персональні дані, щоб він міг отримати ту чи іншу державну чи муніципальну послугу (довідку, виписку, подати документи на оформлення паспорта, водійських прав). З часом через BankID можна буде отримувати більшість адміністративних та дозвільних послуг, як в більшості країн Європи, що мінімізує контакт чиновника з громадянином, а значить і бюрократію з корупцією.
Сучасний картковий бізнес лише частина модернізації найстарішого і найбільшого банку країни. Два з половиною роки тому поставити Ощад в один ряд з таким поняттям як інновації і технології навіть не спадало нікому на думку. Тепер це реальність. І продовження цієї історії, звісно ж, буде.