Жінки і STEM-навички
Світ рівний: половину населення, половину талантів світу становлять жінки. Тому рівне представництво жінок і чоловіків з рівними голосами, рівною оплатою і рівною повагою повинно бути нормою. Я переконана, що для будь-якої організації було б помилкою упустити талановитого співробітника – чоловіка або жінку – і не розвивати його для досягнення кращих бізнес-результатів.
Новий світ – цифровий, тому сьогодні будь-яка робота – робота в технологіях. Це реальність XXI століття. Щоб створювати інновації нового покоління, компанії більше ніж будь-коли потребують STEM-навичок (наукових, технічних, інженерних та математичних). У своїй індустрії P&G повною мірою використовує цифрові можливості, тому цей виклик також для нас актуальний. Це дає нам можливість зробити ще один крок до досягнення гендерної рівності та залучити більше жінок в STEM. Адже технології – не тільки для чоловічої половини.
Реальність така, що стереотипи і несвідомі гендерні упередження продовжують впливати на поведінку і загальні погляди. Це позначається на представленості жінок в професіях пов'язаних з R&В і технологіями. З ранніх літ вплив батьків, соціальні очікування і відсутність рольових моделей може зменшувати прагнення дівчаток до розвитку в STEM. Крім цього, також необхідна зміна парадигми – потрібно доносити, що кар'єра в STEM пропонує безліч захоплюючих можливостей для того щоб вносити практичний внесок у те, щоб змінювати світ на краще.
Коли мова йде про жінок в STEM, ми бачимо два ключових виклики.
Виклик 1: Підготовка фахівців
В останній доповіді Світового Економічного Форуму йдеться, що скорочення гендерного розриву в сфері охорони здоров'я і освіти зупинилося, а розрив в економіці повернувся до рівня 2008 року. Ми також знаємо, що жінки отримують наполовину менше наукових ступенів в STEM, ніж чоловіки. Вражаюче, що 64% дівчат вивчають предмети STEM в школі, 30% – в університеті, і лише 3% з них продовжують кар'єру в технологіях. Ми втрачаємо їх на цьому шляху. В Україні в інженерії і технологіях частка жінок найнижча серед всіх сфер – всього 37%.
Щоб відповісти на цей виклик, необхідні програми, які мотивують дівчаток продовжувати освіту в області технологій. Наприклад, в P&G ми проводимо рекрутингові програми, такі як дні кар'єри STEM в країнах, де ми працюємо.
Виклик 2: Утримання та просування жінок у STEM
Коли жінки вже вибрали кар'єру в STEM, компаніям необхідно створити умови для зростання цих талановитих жінок. В Україні в бізнес-секторі, де є більше можливостей для високого заробітку і розвитку, працює лише 40% жінок, зайнятих в технологічних професіях. Нам потрібно бути більш цілеспрямованими в створенні інклюзивного середовища, де жінки і чоловіки можуть розкрити свій потенціал. Дані показують, що жінки можуть досягати рівних або кращих результатів! Компанії повинні пам'ятати, що лідерство – це не мужність. Лідерство – це стиль, і не тільки один єдино правильний стиль (в минулому часто – напористий стиль лідерства), але різні стилі, адаптовані до різних ситуацій.

Для цього чоловіки повинні бути з нами в діалозі. З моєї точки зору, це виходить за рамки HeForShe. Ми повинні сприяти створенню дійсно інклюзивного середовища, в якому чоловіки підтримують чоловіків, щоб створити культуру без забобонів, і де вони виступають за жінок і підтримують їх в своїх командах, щоб створювати можливості для жінок максимально реалізувати їх потенціал. Бізнесу також потрібні надихаючі приклади успіху жінок в STEM. Потрібні реальні історії успіху, які руйнують межі, розбивають "скляну стелю" і доводять, що жінки можуть бути мега успішні в STEM. Нам важливо задавати тонус професійним амбіціям жінок в STEM.
Якщо наводити приклад з практики P&G, ми співпрацюємо з Catalyst, організацією, що допомагає створювати умови для активної залученості жінок в робочому середовищі. Ми постійно проводимо тренінги для співробітників чоловіків щодо їх ролі в створенні сприятливих умов для кар'єрного і професійного розвитку жінок – тренінги Men Advance Real Change. У компанії на різних рівнях (глобально і локально) створюються організації Women Network, в яких наші співробітниці можуть ділитися досвідом, отримувати доступ до спеціальних цільових тренінгів, знаходити наставників.
На мій погляд, для розвитку лідерства жінок в компанії, досить слідувати 5-м рекомендаціям:
- Говорити і реально діяти на розвиток гендерної рівності в компанії.
- Просувати всередині організації особисту відповідальність: кожен менеджер повинен бути відповідальним за кар'єрне просування чоловіків і жінок.
- Залучити експертів, зовнішніх партнерів, які поділяють ваше бачення ролі гендерної рівності, і можуть допомогти вам домагатися практичних результатів в цій сфері.
- Послідовно працювати над формуванням інклюзивної культури у вашій організації, де чоловіки виступають на підтримку жінок – HeforShe, і навіть краще HeforHeforShe.
- Допомагати історіям успіху, щоб задавати тонус професійним амбіціям жінок.
Сподіваюся, що в один прекрасний день нам не доведеться дискутувати на тему того, чому ми вважаємо, що рівний світ – це найкращий світ для всіх нас, і ми робимо все від нас залежне, щоб це майбутнє настало якомога швидше.