Сумнівна гордість прем'єра
За перші дев'ять місяців цього року шляховиками було ліквідовано майже 7,7 тис. квадратних метрів ям. За словами прем'єра, це безпрецедентні обсяги ремонтів на наших дорогах.
Все б добре, якби не було так сумно.
З 2005 року ямковість в Україні збільшилася практично в 10 разів: з 1,8 тис. кв. м в 2005 році, до 16 тис. кв. м в 2017 році. Це говорить про те що:
- прості арифметичні обчислення показують, що ліквідовано менше 50% ям;
- приписки в ямковому ремонті звичайна справа. І в реальності немає і цих 7,7 тис. км.
Пріоритетними завжди були дороги державного значення і насамперед кошти спрямовувалися на ці дороги. Відповідно, ямковість ліквідувалася на них. А дороги місцевого значення ремонтувалися за залишковим принципом.

Виходить, що ямковість не ліквідували по тих дорогах, які будуть передаватися Облдержадміністаціям у зв'язку з децентралізацією, наміченою з 2018 року. І дійсно, навіщо напружуватися, якщо ці дороги з наступного року не будуть у зоні відповідальність Укравтодору?
За аналогією з минулими періодами, в 2018 році на ліквідацію невідремонтованих ям доведеться витратити на 50% коштів більше. Не кажучи про те, що термін гарантії ямкового ремонту 6-12 місяців, а значить, що левова частка ям, відремонтованих у 2017 році, і в 2018 році будуть повторно ремонтуватися.
Я не розумію чим пишається прем'єр? Ямковий ремонт – це гроші в пісок, метою якого є ліквідація аварійності. Ямковий ремонт не може бути стратегічним завданням. Вигода від нього тільки самому Укравтодору, оскільки проконтролювати його обсяги не можливо.
Цивілізовані країни давно відійшли від цього виду ремонтів, оскільки у них в основному діє концепція:
- планово-попереджувальних ремонтів і заходів, що дозволяє не допустити появу ям в масових масштабах за рахунок ліквідації передумов їх утворення;
- технологій середнього і капітального ремонтів.
Можна послатися на кошти, які в цих країнах виділяються на дорожні роботи. Але і нам ніхто не заважав і не заважає направляти 100% коштів, акумульованих Мінфіном за рахунок акцизів на нафтопродукти. З одного боку та з іншого, чому замість ямкового ремонту не впроваджувати масово тонкошарові ремонти і поверхневу обробку, що дозволяло б на 3-5 років забувати про проблему. При цьому витрачаючи на них в 2-3 рази менше коштів, ніж за той же період, щорічно ліквідуючи ями.