Що таке NOAH 2016
Формат конференції є закритим, і потрапити на неї можна тільки за особистою рекомендацією інших учасників або з іменними запрошеннями від організаторів. Що обговорювали в Лондоні фаундери успішних стартапів та їх інвестори, розповів співзасновник і технічний директор українського освітнього стартапу Preply.com Дмитро Волошин.
Що таке NOAH?
NOAH – це найбільша технологічна конференція, що спонсорується видавничим домом Axel Springer та фінансовим конгломератом Credit Suisse. Такі конференції, як NOAH London, проводяться для того, щоб фаундери і інші гравці ринку стартапів могли вибудувати правильну екосистему всередині загальної справи. На конференції зустрічаються люди, які зазвичай працюють по різні сторони комунікаційної моделі ринку, але в той же час вони тісно пов'язані між собою: засновники, дизайнери, розробники, інвестори і тд. На NOAH практично немає гостей-продажників або маркетологів-посередників. Організатори конференції стежать, щоб нав'язлива реклама не просочувалася на внутрішню кухню і учасники конференції могли спокійно займатися нетворкінгом: заводити корисні знайомства, обмінюватися знаннями.
Конференція триває 2 дні, протягом яких, з 9:00 до 19:00, виступають спікери. За 10-15 хвилин промовець розповідає про себе і свій бізнес, демонструє аналітику і метрику успішності бізнесу. Потрапивши на сцену, фаундери діляться своїми цікавими історіями, інсайдерськими подіями без особистого PR. Інвестори розповідають про тенденції і потенційно цікаві проекти, таким чином вони підкреслюють свій інтерес до тих або іншим технологій і розробок. За добу, якщо вистачить терпіння, можна послухати близько 60 виступаючих.
NOAH conference запам'ятовується своєю легкою і ненав'язливою атмосферою обміну досвідом. Багато засновників і розробників відвідують конференцію з метою спілкування з конкурентами, яким можна задати питання і, якщо пощастить, з ними ж знайти цікаве рішення загальної проблеми.
Спікери та тенденції на NOAH 2016
Цього року лондонська NOAH conference відчутно програвала по якості спікерів попередньої берлінської конференції. Але гостям події все ж були представлені цікаві доповіді. В тому числі виступ директора автомобільної компанії Porsche, який розповів про інновації в автомобільній сфері. Крім нього, цікаво було побачити Джоша Джеймса, засновника аналітичного стартапу Domo, який сьогодні оцінюється в 2 мільярди доларів. Джош завжди відрізнявся оригінальними методами боротьби з конкурентами, але про те, як він нещодавно завадив проведенню конференції свого конкурента Tableau в Техасі, написали майже всі інсайдерські видання. Містер Джеймс зв'язався з усіма запрошеними гостями на конференцію конкурента і запропонував їм безкоштовні пончики і квитки на організовану ним же вечірку у Флориді, де виступали репери Flo Rida і Snoop Dogg. «Сходка» отримала вельми оригінальну назву «Escape Tableau Hell» («Втекти з пекла Tableau»), а футболки з таким гаслом дісталися всім учасникам на згадку. Захід конкурента було зірвано.

Основним предметом дискусій на NOAH conference in London 2016 стала активна популяризація мобільних marketplace. Велика частина трафіку і, як наслідок, основні канали рекламних комунікацій, тепер фокусуються на мобільних додатках. Особливо, коли мова йде про стартапи, що надають сервісні послуги. За підрахунками виступаючих, ця сфера стала настільки прибутковою і популярною, що в британському стартапі Rated People (сервіс пошуку помічників за допомогою мобільної платформи, прототип українського kabanchik.ua) оборот досягнув мільярда.
Представники міжнародних інвестиційних фондів, у тому числі і Target Global Ventures, розповідали про свої спостереження за інвестиційним кліматом Європи. На їхню думку, європейці все ж програють в плані інноваційності США, так як американці більш відкриті до експериментів і ризику. Те ж саме стосується і самих інвесторів, серед яких тепер все частіше виступають китайські компанії. Інвестори впевнені, що майбутнє за автоматизованими процесами і, згідно з прогнозами, вже через 3-5 років навіть найпростіші онлайн-платформи будуть існувати без людей-менеджерів, працюючи виключно завдяки коду.
Український потенціал
Їхати на конференцію варто за корисними знайомствами і атмосферою. NOAH дає можливість отримати корисні лайфхаки від «старших» колег, які вже пережили ситуації, критичні для всіх фаундерів, і готові ділитися знаннями. На жаль, ми так і не зустріли жодного співвітчизника. Хоча на конференцію були запрошені представники навіть найвіддаленіших куточків світу.
Спікери NOAH практично не згадували про Україну як окрему країну, але говорили про високий потенціал кластера Східної Європи. З точки зору представників інших країн, Україна зараз проходить шлях Туреччини, де так само свого часу стався переворот, через що виникли певні складності в міжнародних комунікаціях. Але на сьогоднішній день наш IT-ринок дуже малий і нестабільний, щоб великі інвестиційні компанії погодилися на ризик і вклали гроші в його розвиток.
Засновникам стартапів, а також їх технічним директорам, вкрай корисно відвідувати подібні заходи. По-перше, у них з'являється можливість абсолютно інакше поглянути на потенціал бізнесу, а по-друге, своїм приїздом вони доводять колегам з інших країн, що українці тримають руку на пульсі IT-індустрії. Сподіваюся, з кожним роком NOAH conference будуть відвідувати все більше українців і не в якості гостей, а з власною промовою на великій сцені.