Що показав скандал з Фейсбуком
Подивився уривки виступу Цукерберга в Конгресі.
Чи правильніше назвати це "розпікання"? Засмаглі й самовдоволені конгресмени допитували і вичитували Марка, як школяра.
З цим скандалом, який розгорнувся навколо Фейсбуку, мене не покидає відчуття кафкіанства.
По-перше, всі ЗМІ пишуть про "масовий витік даних". Ау, люди, ніякого витоку не було! Витік – це якби, умовно, хтось викрав номер вашої картки або приватні фото.
А тут програма збирала інформацію, яку користувачі самі ж зробили публічною.
По-друге, і до, і після Cambridge Analytics було багато компаній, які використовували публічні дані для підвищення ефективності реклами.
Ось тільки коли рекламували підгузки, ніхто не обурювався. Але коли зайшла мова – про жах! – про політичну рекламу, всі збожеволіли.
По-третє, сильно дістає те, скільки у США приділяється уваги втручанню Росії в їх вибори. Втручання, а тим більше вплив, був незначним.
Після року розслідувань знайшли тільки нещасний бюджет в $100 тис., який росіяни витратили на дрібні бездарні кампанії. Але ліберальні американські ЗМІ знову і знову мусують цю тему, роблячи приємність Путіну, який все мріє про те, щоб з ним рахувалися.
Використання призначених для користувача даних – тема непроста. Її потрібно обговорювати, знаходити правильні шляхи регуляції. Але на цьому прикладі я зайвий раз здивувався, наскільки ЗМІ і суспільство можуть бути схильні до істерик.
Текст колонки узятий в Facebook c дозволу автора.
Оригінал тексту дивіться тут.