Що дасть розвиток Інтернет
На сьогодні день ефективність використання трудових ресурсів в Україні в рази нижча, ніж у ЄС, США чи в інших розвинутих регіонах. Виправлення сформованого становища може призвести до значного зростання ВВП без додаткових ресурсів і навіть значних змін інфраструктури.
Ось тут великі надії на проникнення Інтернету. У випадку України, враховуючи низький рівень продуктивності праці (неефективність використання ресурсів), кожен відсоток проникнення Інтернет може призвести до збільшення ВВП на 0,15-0,2%. Якщо перерахувати в абсолютних цифрах, то можна побачити, що це колосальні кошти, які ми на сьогодні день втрачаємо.
За даними компанії Factum Group Ukraine станом на березень 2016 року, 62% українців у віці старше 15 років користуються інтернетом. За останні півроку (у порівнянні з даними вересня 2015 року), проникнення інтернету в Україні зросло на 7% (або 4% в абсолютних цифрах) – з 58% до 62%. Подібна динаміка спостерігатиметься в найближчі роки. Інтернет-майданчики вже стали одними з основних каналів збуту продукції.
Ми можемо подивитися за останні 10 років на динаміку зростання таких гігантів, як Amazon, Alibaba, продовжити тренд і впевнено припустити, що найближчим часом більшість покупок буде здійснюватися через Інтернет, а значить і реклама автоматично переміститься в Інтернет, і це вже відбувається. Раніше магазин-лавка міг претендувати на трафік з найближчих вулиць, після того, як у магазину з'явився інтернет-магазин та доставка – на трафік в межах міста. Сьогодні можна замовити будь-який продукт з будь-якої точки світу не виходячи з дому, нівелюються кордони і бар'єри, розширюються ринки.
Раніше споживач повинен був самостійно переміщатися до місць продажу товарів і послуг, а сьогодні товари і послуги переміщуються до споживача. За даними найбільше інтернет-користувачів в абсолютних числах зосереджено в Китаї. Наступними в списку йдуть США, Індія і Японія. При цьому сукупно інтернет-користувачі Китаю, Індії і Японії перевищують кількість інтернет-користувачів США і ЄС разом узятих. Всього в Азії проживають 42% користувачів інтернету.
Тим часом у США є резерви для зростання – рівень проникнення Інтернету складає 78%. Величезний потенціал для зростання в Індії з населенням 1,3 млрд осіб і рівнем проникнення інтернету менше 20% (за деякими даними, рівень проникнення інтернету в Індії знаходиться на рівні 12%). Більшість країн з охопленням інтернету більше 80% знаходяться в Європі і лише 4 країни – поза Європою: Канада, Нова Зеландія, Катар і Південна Корея.
Помітна динаміка зростання кількості інтернет-користувачів майже всіх країн північної Африки, а також Нігерії, Кенії, ПАР, в яких з 2008 до 2011 року спостерігалося подвоєння кількості інтернет-користувачів. При цьому, лише третина населення планети поки що має доступ до інтернету. Це свідчить про величезний простір для зростання.
