Що дасть план Гройсмана
Що, за його словами, повинно дозволити забезпечити високу якість виконання дорожніх робіт і відновити українські автошляхи.
Планування п'ятирічного плану по ремонту доріг – це чудово. І чудово це з тієї причини, що зараз, як і раніше, з року в рік розподіл коштів на дороги здійснюється у межах одного бюджетного року, і часто з урахуванням політичної, а не економічної доцільності.
Анонсований план дозволить чітко розподілити пріоритети: що потребує першочергового ремонту та відновлення, а що можна зробити у другій, третій і наступні роки. Таким чином спланувавши видаткову і дохідну статті бюджету на автодорожню галузь.
У підсумку це обмежить практику політичного втручання у розподіл коштів і дасть потужний сигнал для дорожньо-будівельних компаній, які планують заходити на український ринок в розрахунку на довгострокове і прогнозоване, хоча б у п'ятирічній перспективі, співробітництво. Це дозволить створити здорову конкуренцію, підвищити якість робіт і знизити її вартість. Залишається питання тільки в тому – що буде закладено в ідеологію цього плану.
Буде він сприяти розвитку і зростанню добробуту нації, покращуючи доступ і зв'язку між виробничими центрами і ринками; з національними, регіональними, обласними та районними центрами; з соціальною сферою, охороною здоров'я, освітою та зайнятістю.
Приміром, якщо у нас 40% всіх валютних надходжень генеруються за рахунок аграрного сектора, то нам потрібно розвивати дороги виключно в цьому напрямку. Це дороги від полів до елеваторів, від елеваторів до переробки, і далі вже в бік портів та залізниці. А це напряму на південь (Миколаївська, Одеська і Херсонська область.
Ми транзитна держава, а значить нам необхідно розвивати міжнародні транспортні коридори з півночі на південь і з заходу на південь, знову ж таки в бік портів. І найголовніше питання – чи будуть дотримуватися цього плану. Адже у нас вже є План на 2013-2018 рр, який ніхто й ніколи не виконував.