Реформа медицини: погляд інвестора

14 червня 2017, 09:24
Напевно, всі вже висловилися з приводу медичної реформи. Тому додам тільки суб'єктивну думка споживача, - тому що «наболіло»

Кілька років тому у члена сім'ї трапився інфаркт. Діагноз поставили на другий день і поклали в київську лікарню Швидкої допомоги. На третій день, по дуже-дуже великий протекції, перевели в іншу державну клініку, що спеціалізується на серцевих захворюваннях. Вона була розташована відразу за парканом (!) Лікарні Швидкої допомоги. По дорозі туди лікар, що супроводжував, пояснював, як важливо при інфарктах швидко вжити заходів, і що рахунок йде на години (а у нас йшов уже третій день). Прекрасні лікарі зробили що змогли, але з реанімації виписали «на вулицю» - «куди хочете». Але, звичайно, був і вибір - за умовно 100 одиниць на день можна було залишитися на реабілітацію в відмінних умовах. Воно б було і нічого, за хороші умови потрібно платити, - але сусідку по палаті після рутинної операції без важких наслідків залишили на реабілітацію в цій же державній клініці безкоштовно, на кілька днів. Рішення, кому і як залишатися, приймалося, САМІ ЗНАЄТЕ ЯК.

Відео дня

Не хотілося б такої «гібридної» медицини для своїх дітей і онуків.

А ось ще один приклад - з Франції. У сім'ї у друзів також стався інфаркт. Через 40 хвилин приїхала перша швидка, і після підтвердження діагнозу через 20 хвилин приїхала спеціалізована машина. Через 2 години друг був на операційному столі в державній клініці. Через три місяці, після обстеження, було встановлено, що інфаркт не завдав шкоди організму - немає обмежень щодо фізичних навантажень і стилю життя.

Як я розумію, команда Уляни Супрун намагається замість існуючої системи №1 вибудувати систему №2 - як у цивілізованих країнах. І ті, хто чудово себе почували при першій системі, з усіх сил намагаються перешкодити змінам (часто критикуючи не по суті, а переходячи на особистості).

Я не фахівець в медицині, але точно є клієнтом. І як клієнт здогадуюся, яка система медобслуговування для мене краще. А ще з бізнес-досвіду розумію, що значить працювати в умовах обмежених ресурсів - потрібно пріоритезувати і контролювати витрати. Тому мене переконує та логіка, що при існуючому бюджеті є можливість забезпечити безкоштовне лікування тільки кількох пріоритетних груп хворих. І завдання міністерства - щоб допомога прозоро дійшла до всіх заявлених пацієнтів (незалежно від їхніх взаємовідносин з головними лікарями). А також, маючи досвід лікування по страховці, я розумію і принцип «гроші йдуть за пацієнтом», який лежить в основі страхової медицини.

Крім того, вперше з вуст чиновника я почув тезу про те, що вони не будуть просити збільшення бюджету, поки не налагодять ефективну роботу системи. Адже досі однією з важливих їх компетенцій було вибивання бюджету в парламенті - і, бажано, «в ніч перед Різдвом». Але ті, хто мав справу з інвестиціями, зустрічається зі схожою ситуацією досить часто. Коли в бізнесі виникають проблеми, менеджмент пояснює інвестору: «просто недостатньо інвестицій». І якщо ті «поведуться» і підуть на додаткові вливання без усунення джерела проблем, то ситуація не тільки не покращиться, а масштаб проблеми ще і збільшиться. Тому мене, як інвестора, цілком влаштовує підхід, заявлений командою МОЗ. І так-так, я не обмовився, - разом з іншими українцями, які платять податки, я є інвестором цього підприємства - під назвою Держава Україна.

Але є ще дещо, крім вищезазначених підходів і принципів, про що хотілося сказати.

На зустрічі з заступником Міністра охорони здоров'я Олександром Лінчевський, організованій Американською торговельною палатою, один з представників медичного бізнесу сказав: «Ми готові вам допомагати в реформах...». «Я впевнений, що Ви готові, - відповів Лінчевський, - адже це для наших дітей». І це мені нагадало фразу, яку вже чув раніше від Супрун, коли випадково познайомився з нею в кулуарах іншої конференції. На мої досить звичайні слова про підтримку вона сказала: «Адже ми це робимо для наших дітей, для всіх нас».

Мені здається, дуже важливо, що керівники МОЗ повторюють ці слова, як мантру. На численних бізнес-тренінгах, присвячених створенню «Місії» компанії, викладачі не втомлюються повторювати, що просто найняти консультантів і прописати «Місію» мало. Важливо донести її до кожного співробітника, щоб він не тільки знав її «на пам'ять», а розумів її. І ще обов'язково - до клієнтів. А також важливо, щоб щоденні дії керівництва компанії підтверджували цю місію. Тоді це буде працювати.

Схоже, що команда Супрун сформулювала для себе цю місію. І саме тому хочеться їм вірити, і сподіватися, що реформи у них вийдуть.

Адже, врешті-решт, це все - заради наших дітей.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X