Прості рішення для безпечних доріг
Це частина нової програми підвищення безпеки на дорогах 4Е (Engineering, Enforcement, Emergency, Education). Пілотний проект реалізований у м Лохвиці Полтавської області.
Такі інженерні рішення працюють таким чином. На в'їзді в місто посередині проїжджої частини облаштовуються острівці безпеки. Водії, об'їжджаючи їх, не можуть не знизити швидкість, тому в житлову забудову в'їжджають не з середньою швидкістю, з якою рухаються по трасі (100-120 км/год), а зі швидкістю 50-60 км/год.
В результаті знижується кількість ДТП за участю пішоходів, оскільки при порушенні швидкісного режиму в більшості випадків страждають саме пішоходи. Також знижується кількість постраждалих водіїв і пасажирів.
Зараз найчастіше водії ігнорують вимоги дорожніх знаків, порушуючи встановлений швидкісний режим. Тепер же, завдяки таким інженерним рішенням водії змушені будуть знизити швидкість, тому що проїхати таке місце з перевищенням швидкості просто фізично неможливо.
На відміну від поширених у нас в країні "лежачих поліцейських", ці рішення не мають негативного впливу на ходову частину автомобіля і не завдають незручностей і дискомфорту водіям і пасажирам.
На об'єкті в м Лохвиці встановлені сонячні батареї, завдяки яким він висвітлюється вночі, а також здійснюється підсвічування знаків. Дорожні знаки та інші елементи обладнані антивандальним покриттям. Щоб водії краще орієнтувалися в темряві, в дорожню розмітку вбудовані світловідбивні елементи "котяче око".
Traffic calming measures набули великого поширення в країнах Європи, Північної Америки, а також розвинених країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіону.
У нас це поки перший досвід, але ми плануємо вже в другій половині цього року розпочати впровадження таких інженерних рішень і в інших населених пунктах Полтавської області. Наступного року будемо впроваджувати їх в інших областях України.
Крім цього, в рамках реалізації Національної програми безпеки дорожнього руху 4Е планується створення 500 кільцевих розв'язок на нерегульованих перехрестях, що також сприятиме примусовому зниженню швидкості і зниженню аварійності на цих ділянках дороги.
Уже в цьому році планується обладнати близько 15 нових кільцевих розв'язок. Зокрема, в Полтавській і Тернопільській областях, на північному в'їзді в місто Тернопіль, а також на добре відомій усім киянам розв'язці на трасі М-03/Е-40 з боку Полтави, де розходяться дороги на місто Бориспіль і окружну Борисполя. Зараз там часто виникають багатокілометрові затори, але вже восени цього року з'явиться кільцева розв'язка.
Але на цьому ми не плануємо зупинятися. Вже розроблений проект змін до правил дорожнього руху щодо зниження в населених пунктах загального правила максимальної швидкості з 60 до 50 км/год, як це діє у всіх країнах Європи. Зниження швидкості на 10 км/год дозволяє збільшити шанси виживання і пішоходів, і водіїв у разі ДТП на 90%.
