Сіті-фермери та молекулярні дієтологи. Профвиживання в світі майбутнього

9 листопада 2019, 08:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Чому і як варто вчитися, а на що не потрібно витрачати дорогоцінний ресурс

Вже у 2025 році 20-річні будуть витрачати більше 70% свого дня на освіту. Для порівняння, лише сто років тому це було 10%. Світ летить вперед із шаленою швидкістю. На наших очах проходить не одна, а ціла низка революцій: технологій, спілкування, комунікацій, батьків і дітей, освіти, особистих цілей і ЗМІ.

Відео дня

Чому і як варто вчитися, а на що не варто витрачати дорогоцінний ресурс?

Революція освіти

Вже найближчим часом ми побачимо появу абсолютно нових професій.

Сіті-фермери будуть адаптувати міста під вирощування продуктів харчування. Молекулярні дієтологи допомагатимуть нашому організму і тілу почуватися краще без виснажливих дієт. Онлайн-доктори зроблять медицину швидшою і доступнішою. Менеджер з космічного туризму перестане бути героєм футуристичних оповідань і стане піонером нової індустрії. Цифрові лінгвісти будуть вирішувати не тільки проблеми перекладу природних мов, але робити так, щоб різні машинні мови та операційні системи могли з легкістю розуміти один одного. Нам знадобляться реконструктори, дуже багато реконструкторів, які будуть адаптувати застарілі конструкції під вимоги нового світу. Розвиток 3D-друку потребуватиме масу фахівців у цій галузі. Інтернет речей зробить домашню робототехніку однією з найперспективніших професій. Також знайдеться місце для проектувальників фінансової траєкторії: потрібні професійні навички, щоб впоратися з такою кількістю пропозицій від сотень банків і страхових. А щоб вижити в умовах постійного пресингу, з’явиться нова затребувана професія — тренер з майнд-фітнесу.

Революція спілкування

Ми вже стрімко переходимо з оффлайна в онлайн, надаючи перевагу месенджерам і соціальним мережам порівняно з живим спілкуванням.

Ми оточуємо себе штучним інтелектом, на кшталт Siri і Alexa, дозволяючи їм робити вибори за нас. Майбутнє онлайну проходитиме у форматі діалогу між штучним інтелектом споживача і продавця, які будуть намагатися «хакнути» один одного.

Незамінними помічниками в бізнесі будуть месенджери, що забезпечують автоматизовану клієнтську підтримку 24×7. Уже до кінця 2019 року використання штучного інтелекту в бізнесі збільшиться майже на 55%.

Гугл довів, що він розумніший за тата і маму. Гугл розумніший і за вчителя. Гугл розумніший і швидший за всіх. Не потрібно шукати досвіду у старших, знань у розумних. Будь-які знання та інформація під рукою. Це призводить до формування іншої системи цінностей

Революція батьків і дітей

Ця революція переходить у нову стадію. Гугл довів, що він розумніший за тата і маму. Гугл розумніший за вчителя. Гугл розумніший і швидший за всіх. Не потрібно шукати досвіду у старших, знань у розумних. Будь-які знання та інформація під рукою. Це призводить до формування іншої системи цінностей. Якщо завгодно, більш горизонтальної, де досвід і знання втрачають свою ексклюзивність, руйнуючи авторитети.

Революція особистих цілей

Міленніали, що купаються в океанах приголомшливого контенту більш вільні від кар'єрних і фінансових стереотипів, ніж їхні батьки. Тільки 4% мілленіалов прагнуть очолити компанію і керувати іншими людьми, але для 28% важливо робити позитивний внесок у спільну справу. Це люди радості, які не готові працювати на одній роботі, десятиліттями піднімаючись кар'єрними сходами. За життя вони готові спробувати багато і різного, тому сьогодні вони діджитальщіки, завтра — креатори, післязавтра — бариста. І це круто.

Просто погляньте на таблицю, яка зібрала 7 міжнародних звітів, що показують, наскільки щасливі люди в різному віці. По вертикалі — рівень щастя, по горизонталі — вік.

Найпродуктивніші роки минають у більшості в стресі та смутку. Можливо, мілленіали зможуть виправити цю сумну картину.

Революція масової інформації

Технології зробили суспільну увагу головною валютою світу. Увага конвертується у вплив, вплив — у гроші. Сьогодні великий блогер може легко суперничати з професійним ЗМІ. Інфлюенсери стають маркетологами, креаторами, інформаційними каналами. Людям все менше потрібні посередники, щоб дізнаватися все найактуальніше, модне, нове.

При цьому індустрії належить зіткнутися з двома бичами, які вже її терзають: фейкові новини і голосові та відео-діпфейки, що тільки набирають силу.

Мільйонні інвестиції вливаються в системи, здатні встановити достовірність інформації. Але як бути з новим технологічним проривом: нейронні мережі здатні правдоподібно підробляти зовнішній вигляд і голос людини. Голова енергетичної компанії з Британії думав, що слідує інструкції свого боса, коли минулого березня отримав дзвінок із наказом терміново перевести кошти на сторонній рахунок. Насправді запит надійшов від фальшивого голосу, створеного за допомогою діпфейку шахраїв. Мінус 220 тис. євро. І це тільки початок.

Революція технологій

Три технології будуть визначати контекст майбутнього: штучний інтелект, інтернет речей і доповнена/віртуальна реальність. Розпізнавання зображень і відео, системи, що самонавчаються, розумний будинок, розумна машина — це вже не прогноз на 10 років. Це вже сьогодні.

Революція комунікацій

Вони стають більш і більш точними. Гугл, мобільні оператори, банківські системи, соціальні мережі — джерела бігдата, які дозволяють збирати будь-які цільові аудиторії і входити з ними в таргінг контакти.

Рекламні формати зазнають серйозних змін. Ми можемо робити кампанії, спрямовані на вузькі ніші споживачів. Зростає попит на brand-experience, гряде революція рітейлу, в якому буде все менше від універмагу і все більше від шоу. Відеореклама трансформується у 6-секундники та вертикальний формат. Соціальна місія і корпоративна відповідальність стають місією різноманітних бізнесів.

Але є одна незмінна річ, яка як і раніше залишає за комунікаціями елемент сакральності: недостатньо звернутися до людини, потрібно її переконати.

І тут вступає силу креатив — сила, здатна вражати, утримувати увагу і впливати.

Так, у креативі майбутнього все більше інновацій, технологій, інфлюенсерів і високих швидкостей. Але в ньому все одно залишається елемент людського генія, який здатний створювати нове з хаосу.

А значить у нашої професії є майбутнє. І воно надзвичайно привабливе.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X