Пошта електрокарами – не космос

21 лютого 2017, 08:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
В четвер ми презентували нову стратегію Укрпошти і вже працюємо над її втіленням

У стратегії окреслюються не лише довгострокові плани, а й конкретні «приземлені» кроки, які плануємо здійснити вже цього року. Зважаючи на надвисоку необхідність, значну увагу приділяємо оновленню автопарку.

Відео дня

Так, у 2017 році, відповідно до потреб нашої логістичної мережі, плануємо посилити автопарк на 150-200 авто різних категорій – від малогабаритних для регіональних маршрутів до великовантажних для наших «магістралей». Такою інвестицією ми зможемо оновити 6-7% від активного автопарку, фінансування вже передбачене, але ж потрібен час на проходження тендерних процедур і залучення кращих постачальників. Це буде справді дієвий поштовх для розвитку компанії, яка за останні кілька років не отримала й десятої частини від того оновлення транспорту, яке плануємо на 2017-й. Паралельно посилюємо контроль за ефективним використанням автотранспорту: триває відбір рішення для GPS-моніторингу автопарку Укрпошти.

Окрім того, ми розглядаємо бізнес-кейс запуску кур’єрської доставки. У разі погодження інвестицій в цей проект, ми плануємо додатково придбати протягом 2017-2018 років до 200 нових кур’єрських авто, п’ята частина з яких може бути і електромобілями.

Чому саме електромобілі?

Перевагами електрокарів є їхня вища ефективність експлуатації: порівняно зі звичайними авто, таку машину дешевше заправляти та обслуговувати. До того ж, це світова тенденція, до якої, дбаючи про екологію, долучилися провідні пошти світу. Наприклад, пошта Німеччини ще у 2012 році придбала стартап з виготовлення електричних вантажівок, і розвиває його, а до 2030 року вся Німеччина планує перейти на електродвигуни.

За яких умов це може відбутися?

Головна умова будь-якого бізнес-кейсу компанії – це економічна доцільність. Логічним буде купувати електромобілі, якщо буде можливість отримати загальну економію коштів. За нашими підрахунками, при наявності пільгового фінансування та спрощенні оподаткування, приблизно в розрахунку на 6 років експлуатації електрокар стає більш вигідний, аніж звичайний автомобіль. До всього, Міністерство інфраструктури України пропонує поступово знизити вартість електроавто на 21,6% завдяки звільненню покупців від сплати ПДВ, а пізніше – від реєстраційного та акцизного збору. Все це може стати додатковими аргументами, і сподіваємось, що не лише для пошти.

Як це працюватиме?

У середньому довжина поїздки одного електрокара без підзарядки становить 120 км (моделі, що підходять під потреби пошти), а на українських трасах, на жаль, поки немає спеціальних заправок, тому першими їх побачать великі міста, в яких реалізуватимуть «першу хвилю» з розвитку кур’єрської доставки (перше тестування відбуватиметься у Києві). А магістральні та внутрішньорегіональні маршрути продовжуватимуть обслуговувати звичайні авто.

У перспективі ми плануємо збільшувати кількість електроавтомобілів, щоб до 2021 року їхня кількість досягла 40% від парку кур’єрських авто. Електромобіль – це не дорогі забаганки, а реальність найближчого десятиліття, особливо за умови стимулювання та запиту споживачів на «зелену логістику». Однак переходити на електротранспорт ми будемо лише по мірі того, як це буде давати змогу зменшувати операційні витрати нашої компанії, адже маємо й зобов’язання діяти найбільш економічним шляхом перед нашим акціонером - державою. В цьому плані, корпоратизація не лише не знімає, але й посилює відповідальність та відкритість.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X