Портрет професії: маркетолог

24 жовтня 2017, 17:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Будь-яка компанія хоче бути впізнаваною на ринку, хоче, аби її товари і послуги продавалися, бізнес розвивався, а споживач був задоволений

Важливу роль у вирішенні цих питань відіграє маркетинг і, відповідно, маркетолог. Саме від цього фахівця багато в чому залежить, яким шляхом піде підприємство в розвитку і нарощуванні свого потенціалу на ринку. Напередодні Дня маркетолога, який відзначається 25 жовтня, фахівці Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна разом з генеральним директором Української асоціації маркетингу розбиралися, який він – сучасний професійний маркетолог.

Відео дня

Маркетологи затребувані в організаціях, що ведуть свою діяльність у різних сферах. Маркетинг – вагома складова сьогоднішнього світу. Цінність продуктів і послуг, що оточують нас, значною мірою формується завдяки зусиллям маркетингових відділів компаній. Адже маркетинг, за визначенням засновника теорії маркетингу Філіппа Котлера, – це мистецтво і наука правильно вибирати цільовий ринок, залучати, зберігати і нарощувати кількість споживачів за допомогою створення у покупця впевненості, що він являє собою найвищу цінність для компанії, а також упорядкований і цілеспрямований процес усвідомлення проблем споживачів і регулювання ринкової діяльності.

А ось про те, хто ці фахівці, які безпосередньо причетні до організації бізнес-процесів щодо спрямування потоку товарів і послуг від виробника до споживача, й якими навичками і знаннями вони володіють, пересічний покупець замислюється, швидше за все, не часто. HeadHunter Україна проаналізував базу резюме і подає узагальнений портрет українського маркетолога.

59% розміщених на сайті резюме належить представницям жіночої статі. 41% пошукачів, які розмістили свої резюме, – чоловіки. Як бачимо, ця сфера близька до гендерного балансу.

Якщо говорити про вік маркетологів, які сьогодні шукають роботу на hh.ua, то половина з них належить до вікової категорії 26-35 років. Інші вікові категорії представлені в меншому процентному співвідношенні.

При цьому, з огляду на те, що дана професія вимагає великих і глибоких знань для того, щоб вирішувати виробничі завдання, основна частина пошукачів-маркетологів – кваліфіковані фахівці. Так, 90% маркетологів, які розмістили свої резюме, мають вищу освіту. Щодо досвіду, то 53% претендентів становлять фахівці з досвідом роботи понад 6 років. 25% пошукачів мають досвід роботи від 3 до 6 років. І 22% – це маркетологи-початківці без досвіду роботи або з невеликим досвідом роботи (до 3%).

У своїх резюме маркетологи вказують досить великий і різноманітний перелік знань і навичок, якими володіють. Умовно їх можна розподілити на дві категорії: загальні та профільні. Серед популярних загальних навичок – управління проектами, ведення ділової комунікації, переговорів, організаторські навички. Профільні навички включають як цілі напрямки діяльності (наприклад, просування бренду, маркетингове планування), так і більш вузькі (наприклад, володіння функціоналом Google Adwords або знання SEO).

Таким чином, як показав аналіз бази вакансій hh.ua, сьогоднішні маркетологи в більшості випадків – кваліфіковані фахівці. Це досвідчені люди, обізнані в своїй сфері. Професія маркетолога вимагає різнобічних знань. Фахівцям у сфері маркетингу необхідно розбиратися як у гуманітарних науках, так і в точних. І хоч вимоги високі – результат того вартий. Практично кожній компанії потрібен маркетолог, та й спеціалізацій у цій сфері багато, коли є бажання, кожен зможе знайти свою нішу.

Дані були отримані в результаті аналізу бази резюме юристів на Міжнародному кадровому порталі hh.ua за період січень-вересень 2017 року.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X