Навіщо великим компаніям партнери

10 травня 2016, 10:33
Чи може одна компанія змінити цілу галузь? Теоретично так, але це буває вкрай рідко

Зате прикладів, коли дві фірми об'єдналися і створили революційний продукт, набагато більше. Одне з найяскравіших партнерств за останні пару років – між Apple і IBM. Що об'єднує виробника пристроїв і сервісну компанію? Вони прагнуть спростити роботу кожної людини. MobileFirst for iOS – це проект з розробки додатків для різних сфер – від агро до медицини. Вони дозволяють виконувати різні робочі завдання з мобільних пристроїв. Наприклад, обробляти дані в хмарі і створювати аналітичні звіти.

Відео дня

Сенс партнерства зрозумілий – у IBM є велика експертиза з розробки софта, Apple – один з найбільш популярних виробників пристроїв для бізнесу. У рамках спільного проекту компанії випустили вже більше 100 додатків. І, напевно, обмінялися даними про своїх клієнтів, привернули увагу преси і клієнтів, і будуть ще довго пожинати плоди такого партнерства.

Є ще крутий приклад спільної діяльності компаній з одного ринку – телекому. Американська компанія CenturyLink була не найбільшим провайдером комунікаційних послуг. Їй навряд чи вдалося б стати третім за величиною гравцем телеком-ринку в США, якби не співпраця. З початку нульових компанія стала скуповувати активи більш дрібних гравців у партнерстві з локальними провайдерами інтернету і телефонії. Вплив росло, конкурентна перевага зростала, а витрати були «непідйомними» для учасників угод. До 2016 року вартість CenturyLink досягла $15 млрд. Їй би не вдалося вирости, якщо б не спільні з конкурентами придбання.

Бізнес-партнерства бувають різні. Між автовиробниками і модельєрами, брендами газованої води та косметики, аграріями і айтішниками, телеком-операторами і інтернет-провайдерами. Вони цікаві з кількох причин:

- посилюють позиції на ринку

- дають конкурентну перевагу

- зменшують рівень ризиковості бізнесу

- мотивують обидві сторони працювати краще

- допомагають знайти нестандартні рішення.

І, зрештою, допомагають компаніям заробити більше.

В нашій країні мало хто готовий ділити не тільки прибуток, але і ризики. Занадто сильно переконання, що партнер швидше зіпсує проект, ніж додасть йому цінності. Як в анекдоті про вовків, сожравших зайця, який привів їх до отари овець. Вони довго думали, що написати на його могилі: «одного зайця» – не піде, не зрозуміють, навіщо друзі його з'їли, «ворогу зайця» – теж не піде, який же він ворог, коли привів їх до отари овець. Думали, думали, і написали – «партнеру зайцю».

Але я вважаю, що пора позбавлятися від забобонів.

Ми, наприклад, запустили партнерську програму і готові залучати до спільної роботи компанії з різних сфер. Наприклад, створили спільний продукт з компанією «1С-Бітрікс», інтегрувавши нашу IP-телефонію в їх CRM-систему. Ми концентруємося на створення інноваційних бізнес-рішень, продуктів і сервісів. Подивимося, наскільки український ринок до цього готовий.

Показати ще новини
Радіо НВ
X