Медове майбутнє України

1 грудня 2017, 09:00
За минулі дев'ять місяців цього року Україна експортувала рекордні 46,2 тис. тонн меду на $86,8 млн

Найбільше вітчизняного меду закупили США – на $23,2 млн, Німеччина – на $21,1 млн і Польща – на $12,3 млн. У сумі, на частку цих країн припадає понад 65,2% експорту.

Сусідство з таким великим ринком, як Європейський Союз, не може не впливати на виробництво та експорт України. Оскільки ринок ЄС – це 500 млн споживачів з досить високим доходом. Мед же є високомаржинальним продуктом і не дешевим. Його споживають на тих ринках, де є нормальний дохід. Відповідно, ринок ЄС стимулює виробництво в Україні товарів і послуг, які на ньому затребувані.

Відео дня

Тому близькість до такого ринку, як Європейський Союз і вільна торгівля з ЄС були драйверами стрімкого розвитку цієї галузі.

Сьогодні важливим моментом для галузі є те, що вона орієнтується не тільки на ринок ЄС. У нас збільшується експорт до США, збільшується експорт до Канади, яка також є експортером меду. Ця галузь показує, що вона є експортно-орієнтованою, оскільки споживчий ринок у нас невеликий. Важливим фактором успіху експорту меду є історичні традиції виробництва даного товару на території України, а також людський капітал. Оскільки на території України було розташовано достатньо велику кількість дослідницьких інститутів, які займалися даною тематикою.

Зараз багато компаній переходять від виробництва меду насипом і наливом до виробництва меду з більшою доданою вартістю. Як мінімум його фасують під "private label".

Другий ступінь – це виробництво під власними брендами. І зараз є досить великий інтерес іноземних інвесторів до інвестицій у цю галузь на території України, до виробництва продукту з доданою вартістю.

У майбутньому, можливо, у нас не буде зростати експорт у такій самій прогресії за кількістю, однак ми бачимо перспективу зростання в грошовому обсязі. Адже додана вартість – це зростання не в кількості, а зростання у вартості товару, який ми продаємо. І основне завдання зараз, крім нарощування обсягів та диверсифікації країн, – це збільшення кількості поставок меду з високою доданою вартістю. Це пакувати мед, розділений за видами, під нашими брендами і під "private label".

Блог опублікований в рамках сюжету Перша Шпальта “Як Україна наростила експорт меду” від 17 листопада.

Показати ще новини
Радіо НВ
X