Маркетинг і діджиталізація. Два нюанси

27 листопада 2019, 17:30

Використання Е-маркетингу, який включає в себе обов’язково як онлайн, так і офлайн канали, дає відчутний успішний результат

Е-маркетинг як він є

Діджиталізація життя — процес, якого в сучасному світі уникнути просто неможливо, та й взагалі було б недалекоглядно намагатися протистояти цьому явищу. Щодня практично скрізь нас оточують досягнення діджитал-розробок, особливо в сфері сучасної економіки і торгівлі. Згадайте, як давно особисто ви востаннє купували квитки на потяг чи літак онлайн? А як щодо театру або концерту улюбленого виконавця, вже навіть не кажучи про одяг, косметику і їжу? Діджиталізація ближче, ніж здається на перший погляд.

Відео дня

Розглядаючи це питання, хотілося б зосередити увагу на дослідженні та вивченні особливостей маркетингу в епоху діджиталізаціі, тобто діджитал або е-маркетингу.

Отже, діджитал або е-маркетинг — це комплекс маркетингових активностей для просування продукту, що обов’язково характеризується використанням цифрових технологій, причому як через онлайн, так і через оффлайн канали. Він включає в себе унікальний клієнтський досвід, а також розвиток відносин між клієнтом і компанією.

Е-vs Інтернет-маркетинг

Досить частим є хибне ототожнення понять інтернет- і е-маркетингу. Однак їх слід чітко розрізняти. Е-маркетинг включає в себе не тільки онлайн-канали (як, власне, інтернет). Тому по-перше, інтернет-маркетинг можна визначити як структурну частину діджитал-маркетингу. А по-друге, на відміну від е-маркетингу, метою інтернет-маркетингу завжди виступає обов’язковий продаж товару або послуги. Коротше кажучи, е-маркетинг — досвід, інтернет-маркетинг — продаж.

В якості яскравого прикладу вдалої колаборації онлайн і офлайн каналів можна привести бренд ювелірних прикрас Pandora.

Навесні цього року компанія поставила за мету підвищити продажі в локальних оффлайн магазинах. Але було вирішено зловити відразу двох зайців. Як саме?

В першу чергу, до рекламного контенту були залучені мобільні оператори, певна цільова аудиторія: за ключовими словами в пошуку, відвідуванням відповідних сайтів ювелірних прикрас, за наявності карт лояльності та покупки в ювелірних магазинах.

Після цього цільовий сегмент було ретельно відфільтровано за географічною локацією, а саме приймаючи до уваги наявність в тому чи іншому місці оффлайн бутика Pandora. Даному сегменту було запропоновано фулскрін банер (обов'язково із зареєстрованим номером телефону) з можливістю отримати персональний промокод для знижки в найближчому магазині Pandora. При цьому користувач давав згоду на обробку персональних даних.

Результат для користувача: спеціальна головне — персональна) пропозиція від бренду.

Результат для компанії: отримання найбільш актуальної та релевантної інформації про свою цільову аудиторію. Більш того, таким чином продажі серед тих, хто бачив рекламу, були збільшені в 12 разів, і в 33 рази серед тих, хто отримав промокод порівнянні з тими, хто не бачив рекламу взагалі).

Е-маркетинг дійсно такий необхідний?

Як би передбачувано це не було, традиційний маркетинг поступово відходить у минуле, поступаючись новим і свіжими ідеям і тенденціям, які успішно відповідають на виклики. Величезні за своїми масштабами і зусиллями маркетингові дослідження поступаються сучасним способам аналізу ринку.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Можна виділити принаймні два нюанси, пов’язані з розвитком новітніх маркетингових технологій в цілому і е-маркетингу зокрема.

1. Ключова роль продовжує переходити від виробника і продавця до клієнта. Це явище породжує ще більшу необхідність в персоналізації і персональному підході до потреб і бажань кожного. Е-маркетинг здатний задовольнити цю економічну потребу в ретельному вивченні кожного клієнта і створенні персоналізованих звернень для кращого клієнтського досвіду. Персоналізація взаємодії дозволяє діджитал-маркетингу перейти до так званої моделі 1: 1, коли спілкування здійснюється у вигляді продавець-покупець без посередників.

Прикладом цього можуть бути компанії, як міжнародні, так і, власне, українські, що пропонують клієнтам самостійно створити ескіз або макет ексклюзивного продукту, обрати модель, колір, матеріал, аксесуари, не кажучи вже про розмір та інгредієнти. І це стосується практично всього: від піци до ексклюзивної сукні.

2. Глобалізаційні процеси породили і продовжують викликати глибоку необхідність у пристосуванні суб'єктів економіки до сучасних вимог. Е-маркетинг виступає своєрідною відповіддю на цю проблему і готовий вирішувати її. Яким чином це відбувається? В першу чергу за рахунок оптимізації витрат на маркетингові комунікації, товарний асортимент і транзакційні витрати. У той же час, трансформаційні витрати на розробку нової маркетингової товарної та цінової політики теж зменшуються. Адже більшість ключових процесів відбуваються у віртуальному просторі, не вимагаючи масштабних потужностей і ресурсів.

Успіх передусім

Тут слід згадати компанію METRO Cash&Carry, яка ще з 2015 року використовує досягнення діджиталізаціі маркетингу для налагодження особистого контакту з покупцями.

Тоді компанія вирішила провести експеримент у Львові. Було створено сайт, де користувачі вільно могли отримувати всю інформацію про акційні пропозиції, знижки та бонуси, які діють в мережі магазинів. При цьому покупці і надалі отримували друковані каталоги з відповідною інформацією.

Результати були дивовижні: продажі підвищилися на 7,7% у порівнянні з минулим місяцем (коли ще не був залучений сайт), а також на 54% в порівнянні з тим же періодом 2014 року.

Висновок: використання е-маркетингу, який включає в себе обов’язково як онлайн, так і офлайн канали, дає дуже успішний результат.

Е-маркетинг — якісно новий щабель у розвитку традиційного клієнтського досвіду. Він дозволяє не тільки продавцеві миттєво реагувати на потреби споживача. Ні! Він дозволяє створювати попит, ставлячи бажання і потреби клієнта на перше місце. За допомогою використання діджитал-маркетингу компанія демонструє свою готовність до того, щоб не тільки почути свого споживача, але і до того, що готова підлаштовуватися до його потреб (ексклюзив, про який йшлося вище).

Сьогодні вирішальним є те, що кожна компанія, навіть локальна, має можливість за кілька хвилин (причому без особливих величезних витрат і ресурсів) розповісти про себе всьому світу, звернутися до сотень, тисяч, а згодом і мільйонів потенційних споживачів.

Інформація — унікальний ресурс сучасності, використання якого — об'єктивно необхідне для кожного, хто прагне бути на хвилі. Тому е-маркетинг — те, що потрібно для успіху будь-якої, навіть найменшої, компанії вже сьогодні.

Показати ще новини
Радіо NV
X