Стисло і зрозуміло: Американці хочуть купити Мотор Січ, успіх єврооблігацій і подробиці нового бюджету

6 листопада 2019, 09:40

Середа, 6 листопада. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Ерік Прінс, колишній власник Blackwater Security і радник президента Трампа, обговорює купівлю Мотор Січ, щоб позбавити Китай контролю над виробництвом вертолітних двигунів, повідомляє The Wall Street Journal з посиланням на неназваних американських чиновників. Журнал повідомляє, що два тижні тому Прінс відвідав головний завод «Мотор Січ» в Запоріжжі, і це була остання з дев’яти його поїздок в Україну за останні п’ять років.

Відео дня

  • В кінці серпня колишній радник з національної безпеки Джон Болтон, поскаржився на майбутній продаж заводу. В кінці вересня виконувач обов’язків посла США Білл Тейлор і Дональд Вінтер, радник Трампа щодо «Укроборонпрому», відвідали завод у Запоріжжі. Так само 3 жовтня в Арлінгтоні, штат Вірджинія, відбулася міжустановна зустріч з американськими підрядниками у сфері оборони, щоб обговорити можливості оборонного сектора в Україні, включно з «Мотор Січ», повідомляє WSJ інформацію з Києва.

  • Інтерфакс-Україна повідомляє, що покупка Мотор Січ в Китаї була узгоджена 19 червня і очікувала схвалення Антимонопольного комітету України. За перші дев’ять місяців цього року Мотор Січ втратив 22 мільйони доларів при доходах в 255 мільйонів доларів.

  • Французькі Airbus Helicopters в наступному місяці створять центр підготовки і технічного обслуговування пілотів у Кременчуці, повідомляє Міністерство внутрішніх справ України. Центр, разом з новим представництвом у Києві, є частиною угоди, підписаної в минулому році міністерством, з метою купити 55 вертольотів. Аеробус вже поставив як мінімум чотири вертольоти, і ще 10 повинні бути доставлені в наступному році.

  • МВС планує закупити 13 літаків Ан-178 українського виробництва для використання Національною гвардією і ДСНС. «Це перші літаки з українськими та європейськими складовими і без російських компонентів», — сказав міністр Арсен Аваков про нові військові транспортні засоби малої дальності і середньої дальності польотів.

  • МАУ купила б регіональні літаки українського виробництва, якщо б вони були серійного виробництва, повідомив Mind.ua голова наглядової ради і співвласник авіакомпанії Арон Майберг. Відповідаючи на запитання про плановану виробничу лінію Антонова, він сказав: «Нам дійсно потрібен літак середньої дальності з місткістю 70−100 посадочних місць, якби Україна зробила такий літак, ми б його купили».

  • Прес-секретар Кремля Дмитро Пєсков напередодні нових переговорів про транзит газу в цьому місяці заявив, що новий 10-річний контракт «практично неможливий», якщо Україна продовжує наполягати на тому, щоб Росія виплатила за Стокгольмським арбітражним рішенням 3 мільярди доларів. У відповідь на це міністр енергетики України Олексій Оржель сказав в понеділок увечері в програмі ICTV «Свобода слова»: «Ми готові припинити транспортування [газу] на території України… Зараз в українських сховищах у нас є рекордна кількість газу… Нас не можна шантажувати». У вівторок він зробив більш м’яку заяву, повідомляючи журналістам у Києві, що угода може бути досягнута до кінця наступного місяця.

  • У відповідь на статтю з Wall Street Journal про те, що переговори МВФ з Україною «зайшли в глухий кут» через ПриватБанк, прем'єр-міністр Олексій Гончарук заявив журналістам у вівторок: «переговори і робота тривають. Ми щодня розмовляємо по телефону з нашими колегами [з МВФ] «. На тому ж брифінгу міністр фінансів Оксана Маркарова, учасниця попереднього раунду переговорів з МВФ, сказала: «Діалог ведеться дуже конструктивно, наприклад, швидше, ніж у минулому році, і ще швидше ніж три роки тому, коли ми обговорювали програму фінансування».

  • Олександр Паращій з Concorde Capital пише: «Питання про ПриватБанк безумовно важливе, але ми очікуємо, що на цей раз воно не буде критичним для підписання нової програми МВФ, як тільки Київ переконає громадськість, що він робить все можливе для вирішення питання на користь уряду. В цілому, ми очікуємо, що нова програма МВФ буде узгоджена до кінця 2019 року, і Україна зможе отримати початковий транш в кінці 2019 або початку 2020 року ».

  • Високий попит дозволив Мінфіну продовжувати скорочувати прибутковість на щотижневому аукціоні гривневих казначейських облігацій у вівторок. З пропозицією чотирирічних облігацій вперше з травня попит перевищив пропозицію в п’ять разів. Ставка розміщення склала 13,38% для еквівалента 100 мільйонів доларів США в облігаціях. Продавши річний еквівалент облігацій на суму 20 мільйонів доларів, міністерство зменшило прибутковість до з 14,3% до 14% минулого тижня. Продавши 3-місячні гривневі облігації на суму 12 мільйонів доларів, міністерство зменшило прибутковість на один процентний пункт до з 15,35% до 14,35% минулого тижня.

  • Кабінет міністрів у вівторок представив у Верховній Раді консервативний бюджет на 2020 рік з дефіцитом в 2,09% ВВП. Раніше цей показник становив 2,28% в 2019 році і 2,4% в 2018 році. Міністр фінансів Маркарова сказала журналістам: «Дефіцит в 2% ВВП такий же, як ми представили в першому читанні. Дохідна частина збільшилася на 13 мільярдів гривень [$520 мільйонів], видаткова частина — на 15 мільярдів гривень [$600 мільйонів] ». Новий проект бюджету передбачає $120 мільйонів від легалізованих азартних ігор і $240 мільйонів від приватизації державних підприємств і продажу державного майна.

  • Вважаючи, що витрати на інфраструктуру є великим економічним мультиплікатором, уряд збільшує витрати в 2020 році. У проекті бюджету дорожні витрати збільшуються на 35%, до $3 мільярдів; витрати на безпеку дорожнього руху подвоюються, до $127 мільйонів; і витрати на будівництво злітно-посадкової смуги аеропорту збільшилися в п’ять разів до $43 мільйонів. Крім того, враховано $20 мільйонів для мостів і $5 мільйонів для шлюзів. Ці основні державні витрати України повинні бути збільшені за рахунок пільгових кредитів від іноземних донорів та державних приватних концесій.

  • Поганий знак для поновлюваних джерел енергії: Укренерго вперше не використовувало весь обсяг електроенергії, виробленої в понеділок увечері трьома вітряними електростанціями ДТЕК: Ботієвською, Орловською і Приморською-1. Андрій Герус, голова Енергетичного комітету Ради і противник тарифів на відновлювану енергію сказав, що Укренерго все одно буде платити за невикористану електроенергію за чинною системою «бери або плати». Він сказав, що гроші надійдуть від атомної і великої гідроелектростанції і з тарифів ЖКГ. Покровитель законопроекту про припинення «бери або плати» за поновлювані проекти, потужністю понад 150 МВт, Герус попереджає в Facebook: «Проблема наростає, і навесні вона стане масштабною».

Від редактора:

Разом з 50 000 українців, які зараз виробляють деталі для німецьких автовиробників, український автомобільний сектор переходить на новий етап. Йдеться про китайське виробництво літієвих автомобільних акумуляторів в Україні. Про це говоритимуть на українському автомобільному форумі завтра вранці в Прем'єр Палас. UBN — медіа-спонсор.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X