Як відкрити офіс в іншому місті

31 жовтня 2019, 16:00

Про що важливо не забувати, масштабуючи бізнес

Створення нового підрозділу і набір команди — це не просто пошук приміщення під офіс і групи людей з необхідним поєднанням професійних навичок. Компанії, яка хоче масштабувати бізнес і при цьому створити сприятливу атмосферу в команді, потрібно попрацювати. Впоратися з такими викликами допомагають спільні цінності та колективна робота.

Відео дня

Boosta Lviv ми запустили восени 2015 року, сьогодні в підрозділі вже працює 8 команд. В першу чергу це підтримка і продажу, а також SEO-фахівці, розробники, фінансисти і HR-відділ. Це близько 70 чоловік, і ми продовжуємо рости.

Why Lviv

Думка про запуск з’явилася на початку літа 2015. За три місяці ми провели співбесіди в Миколаєві (моєму рідному місті, яке ми розглядали як локацію для підрозділу), Одесі та Львові. Останній був цікавий активним ростом сфери IT, досить розвиненим ком’юніті фахівців і високим рівнем знання англійської мови. Саме це вплинуло на наше рішення і вибір міста для офісу Boosta. Для нас це не просто зайняти приміщення з меблями, технікою і робочими місцями. Це місце, куди співробітнику хочеться приходити щодня. Працювати, рости, розвиватися і не думати про те, як би втекти раніше додому.

Далі — найм. В якому для нас важливо, щоб збігалися не тільки професійні якості, а й людські цінності. Від перших працівників залежить багато чого. Вони — фундамент для ефективного розвитку. Тому на старті важливо знайти відкритих і компетентних співробітників.

Згодом ми зрозуміли, що розвиток команди — непростий процес, його неможливо спрогнозувати на 100%. Спочатку він був поступальним: 3−5−8−10 людей. Розвивалися проекти, з’являлися нові. У цей час ми не уникли помилок. При цьому важливо залишатися гнучкими і вміти адаптувати стратегію розвитку.

Відчуйте місто

Відкривати нові підрозділи потрібно у великих містах, де багато університетів, а значить, і молодих амбітних людей, які хочуть працювати. Тобто, потенційних співробітників.

IT-компаніям важливо звернути увагу на розвиненість ринку, вивчити конкурентів і їхні вакансії. Організуйте поїздку до міста, яке розглядаєте. Розвідайте ситуацію. А краще — призначте там кілька співбесід. Це допоможе відчути місто і його людей.

Повторюся, Львів ми обрали через активний розвиток IT-кластеру: кандидатів з досвідом і людей, зацікавлених в старті кар'єри, було куди більше, ніж в інших містах України. Плюс, безумовно, зіграла роль і особлива атмосфера міста: Львів красивий, затишний і компактний. Це місто з харизмою.

Запускаючи офіс у Львові, ми враховували не тільки рівень зарплат, вартість оренди приміщення та досвід співробітників. Наша команда вивчила і культурні особливості міста, врахувала розвиток туризму.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Знайдіть найкращих

Будучи продуктовою компанією, пошук співробітників ми почали зі спеціалістів клієнтської підтримки. Важливим критерієм було знання англійської мови, з огляду на ринки, на які спрямовані наші продукти. Посада передбачає письмове та усне спілкування з користувачами, тому важливо, щоб співробітник викликав довіру до себе, зумів вислухати, правильно зрозуміти питання і як результат — вирішити проблему. Без впевненого володіння англійською цього не зробити.

Особливу увагу варто приділити пошуку офіс-менеджерів і HR-фахівців. Хто, як не вони, створюють комфортну атмосферу і забезпечують продуктивність всієї команди.

Ми звертаємо увагу не тільки на резюме, але і на поведінку потенційного колеги на співбесіді. Міміка, жести, вміння розповісти про себе, подати інформацію — все це говорить про людину набагато більше, ніж сухі факти в CV.

Щоб зібрати хороших людей, з хорошим досвідом, в хорошому місці, не наймайте в команду того, з ким би вам не хотілося провести час поза роботою.

Цікаво, що найбільш успішні, амбітні, старанні та активні співробітники до Boosta не працювали жодного дня в IT. Багато з тих, хто приходив до нас зовсім юними і недосвідченими, сьогодні — на лідерських позиціях. Якщо є бажання і базові навички, не бійтеся спробувати себе в новій області.

При виборі співробітників нам важливі не тільки hard skills, а й soft — вміння розбиратися в людях, комунікувати всередині своєї команди і між підрозділами глобально.

Ми проводимо на роботі ледве не половину життя, тому важливий комфорт співробітників і атмосфера всередині компанії. Взяти до прикладу привітання співробітників з днем народження — впевнений, ця традиція не зникне, навіть коли наш підрозділ виросте до декількох сотень колег. Важливо, щоб кожен почувався частиною цілого, великої та дружної сім'ї. Спілкуйтеся з командою інтерактивно: ми, наприклад, для тімбілдінгу проводимо дні кіно, додаємо трохи гейміфікації — відмінно працюють вікторини з подарунками.

Згуртовану команду можна порівняти з машиною, кожна деталь якої важлива, коли знаходиться на своєму місці.

Синхронізуйтеся

Наша компанія розвиває 2 типи проектів — освітні портали та маркетингові інструменти. Більшість з них реалізуються і в київському, і у львівському офісах одночасно. В основі всього процесу — координація, загальне розуміння цілей, до яких йдуть команди, конкретика в постановці завдань і постійна комунікація. Це не завжди просто. Однак наш досвід доводить, що відстань між офісами та людьми — не перешкода для ефективного розвитку бізнесу.

Я нікого не здивую — важливо проводити регулярні скайп-колли для актуалізації поточного статусу за проектами та конкретним тасками. Особливо, коли всередині компанії відносини «на відстані».

Стратегію розвитку компанії та окремих офісів слід розбити на чекпоінти, в яких ви будете перевіряти, чи не збилися з наміченого шляху. Так можна досягти поставлених цілей максимально швидко, не збиваючись з глобального роудмепа.

Для створення бізнесу з нуля, запуску в іншому місті або виходу на нові ринки потрібно запастися терпінням, залучити професіоналів і організувати роботу команди до дрібниць. Не бійтеся труднощів, але й адекватно оцінюйте свої можливості.

Чим більше затягується старт запуску нового підрозділу, тим більше грошей він «з'їдає» і довше окупається. Пам’ятайте, час — важливий ресурс у будь-якому бізнесі.

Показати ще новини
Радіо NV
X