Які трамваї запустять у Києві
Невдовзі Електронтранс подав скаргу в Антимонопольний комітет України (АМКУ) на PESA, де львівське підприємство просить скасувати оголошення про намір Київпастрансу укласти договір з PESA після перемоги в аукціоні 18 липня.
З огляду на те, що багато українських міст дуже неактивно купували трамваї за всі роки незалежності, то очевидно, що покупка 40 трамваїв одномоментно, це відмінний шанс для багатьох виробників отримати хороше і велике замовлення.
Для поляків випустити таку кількість вагонів не буде особливою проблемою. Оскільки завод і раніше робив дуже великі поставки трамваїв, випустивши сумарно близько 2 тис. вагонів.
А Електронтранс за всю свою історію існування випустив значно менше трамвайних вагонів: для Києва – 3 і Львова – 9.
Київська влада очікує, що ці 40 трамваїв поставлять місту вже в цьому році. Для Електронтрансу випустити таку кількість за такий короткий проміжок буде майже нереально.
Досвід експлуатації вагонів PESA є в Польщі, Росії та Німеччини. Географія їх поставок набагато більша, ніж у конкурента, який випускає їх тільки для українського ринку. Тому досвіду поставки в країни ЄС, де дуже високі вимоги щодо якості, в Електронтрансу допоки не було.
Вважаю, що львівському підприємству буде потрібно близько 2–2,5 років щоб випустити 40 трамваїв. До того ж, ми пам'ятаємо тендер на поставку автобусів для Львова, коли були істотно зміщені поставки. Так само у них були затримки з поставками тролейбусів для міської влади Львова. Тому потягнути такі обсяги їм буде не просто.
Тут PESA перебуває в більш вигідному становищі. Поляки точно зможуть здійснити поставку цих вагонів до кінця року з тієї простої причини, що ці вагони є в наявності. Модель Fokstrot 71-414 розроблялися і випускалися для Москви.
У 2012 році влада Москви уклала договір з PESA і Уралвагонзаводом. Це було спільне підприємство (СП), яке повинно було поставити 120 вагонів для Мосгортрансу. Перші 60 вагонів були поставлені в 2014 році. Після цього Москва відмовилася від подальших закупівель, апелюючи до того, що відбулася девальвація національної валюти. І ці вагони стали не такими привабливими для московської влади.
Потім була тривала дискусія між міською владою та виробниками. І врешті Москва купила ще 10 вагонів у грудні 2016 року. У підсумку Москва забрала 70 вагонів з 120, які передбачалися спочатку.
Якщо PESA і Уралвагонзавод досить далеко просунулися по даному замовленню і купили спочатку комплектуючі на всю партію для 120 вагонів. А торік Київ купив 10 вагонів. То ось і 40, що залишилися, які без проблем можуть виявитися в Києві цьогоріч.