Як уберегтися від туристичних афер

2 вересня 2017, 12:00
31 серпня близько сотні українців, які хотіли випушити на відпочинок в Іспанію, стали заручниками непередбаченої ситуації в київському аеропорту Жуляни

Виявилося, що туроператор Ідріска тур не оплатив авіакомпанії цей переліт. З цієї причини постраждали два чартерні рейси від авіакомпанії Dart, перший - Київ-Аліканте, а другий - Київ-Тенеріфе.

Відео дня

З аналогічними проблемами зіткнулися не тільки пасажири в Жулянах, а й українці, які зараз знаходяться в Іспанії і не можуть потрапити додому.

Я не дуже хочу говорити про господарську діяльність цього туроператора (ТО), результат говорить сам за себе. У туроператора виникли боргові зобов'язання перед авіакомпанією, яка будучи його партнером не мала наміру виконувати рейси без попередньої оплати і це все, що мені відомо з публічних джерел.

Цей випадок показав, що ТО нестабільний. У підсумку це призвело до того, що туристи не полетіли на відпочинок або залишилися за кордоном. Як результат, вони не отримали захист держави, але за оперативноъ участы чиновника в статусі заступника міністра Міністерства економічного розвитку і торгівлі Михайла Титарчука проблема з поверненням українських туристів була вирішена. Я впевнений, що чиновники уряду можуть вирішувати багато питань, але це одна з ланок ланцюга проблем, які сьогодні присутні на українському туристичному ринку.

Основна проблема полягає в тому, що українські туристи не захищені державою і фінансові гарантії ТО уявні. Щиро кажучи, їх існування - це ілюзія. Згідно із законом туроператор зобов'язаний мати фінансову гарантію на суму 20 тис. євро і в разі якщо ТО визнається банкрутом, банк покриває витрати постраждалих осіб. Домогтися статусу банкрутства в нашій країні нелегко і на це може знадобитися мінімум п'ять років. І тільки лише тоді можна буде розпорядитися цією сумою в 20 тис. євро. І я вас запевняю, що збитки у разі банкрутства такого ТО, складають далеко не 20 тис євро, а мільйони доларів. Фінансові гарантії не зможуть покрити навіть один вивізний рейс.

Скільки можна бити в дзвони, що необхідно захищати туристів? Потрібні серйозні страхові гарантії у вигляді страховки комерційних ризиків або прямі депозити в державному банку, якими можна було б покривати боргові зобов'язання в аналогічних випадках.

Сьогодні туроператор говорить про те, що вони приймають заяви і повернуть усім туристам гроші. При цьому зібрати заяви можна лише у тих, у кого є документи, що підтверджують покупку турів. І це серйозна проблема, оскільки дуже часто компанії продають тури без документів і за готівковий розрахунок. Як повернути свої кошти, якщо турист купив тур з вильотом через місяць, і підтвердити, що він взагалі що-небудь купував?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Тому дуже важливо при покупці туру в туристичному агентстві підписати договір. Якщо чесно, всі компанії, які працюють на ринку туризму, повинні були б мати касові апарати і видавати фіскальний чек. У разі непередбачених обставин цей чек буде підтверджувати, що турист оплатив путівки і з цієї суми сплачено всі необхідні податки і збори.

Якщо говорити про авіакомпанію, то вона працює за стандартним контрактом. Замовником рейсів є туроператор. І він же несе всю відповідальність за законодавством України. Тобто ТО замовляє рейс, оплачує його, і на базі цих рейсів формує турпакет, додає проживання, трансфер, сервіси різні, страховки і т.д. Якщо ТО не оплатив рейс, то туристи нікуди не полетять.

Нам потрібно будувати цивілізований ринок і привести його до європейських стандартів. Великі туристичні компанії і працюють за системними, світовими правилами. Тому вони не можуть приймати умови роботи в Україні окремо взяті від своєї системи.

Показати ще новини
Радіо NV
X