Як Чорна п'ятниця впливає на економіку

23 листопада 2018, 18:00

В Україні всесвітній день значних знижок припав на цю п'ятницю, 23 листопада. Рітейлери в нашій країні почали масштабно підтримувати подію тільки з 2014 року.

Традиція влаштовувати Чорну п'ятницю спочатку з'явилася у США. Це перша п'ятниця після Дня подяки, коли починається сезон різдвяних знижок. У цей час магазини надають покупцям максимальні знижки на найрізноманітніші товари.

Відео дня

Проведення такого дня-розпродажу важливо й актуально для Сполучених Штатів, оскільки американці – це суспільство споживачів і цей факт добре впливає на їхнє економічне зростання.

Є дві причини, з яких економіка країни може зростати. Перша – збільшення експорту. Друга – зростання внутрішнього споживання, коли люди багато витрачають. Це означає, що йде економічне зростання на всіх фронтах і це запускає промисловість.

Чим більше люди купують, тим більше грошей надходить в економіку, тим швидше вона зростає і люди починають жити краще і багатше. Оскільки споживання – це стале економічне зростання. Саме тому американці придумують комерційні свята, які дають можливість більше купувати.

За даними порталу Black Friday Global, у середньому по світу активність інтернет-покупців у цей день збільшується на 624%, а частка прибутку листопада в річних обігах сягає приблизно 20%.

Протягом останніх п'яти років в Україні яскраво проявляється традиція влаштовувати Чорну п'ятницю. Всі великі рітейлерські мережі і невеликі магазини завалюють покупців потоком повідомлень про знижки цього дня.

За даними дослідження, у 2018 році середньостатистичний житель України витратить під час Чорної п'ятниці 3 тис. грн, візьме участь у події 30% з-поміж опитаних українців, а кількість учасників за рік зросла з 19% до 30%. Активність інтернет-покупців у цей день в нашій країні була на 1303% вищою, ніж у звичайну п'ятницю.

Однак, в Україні є своя особливість проведення Чорної п'ятниці. Багато мереж надають знижку на неліквідні товари, чого не дозволяють собі у США. В Америці покупець може дешево купити новий товар – це головна річ для американців. Для них важливо придбати щось нове з максимальною знижкою.

На жаль, в Україні також широко використовують маніпуляцію. Спочатку за 2-3 тижні до події підвищують вартість товару на 20-30%, а потім, у Чорну п'ятницю, ціна знижується на ті самі 30%.

Тут споживачам в Україні потрібно навчитися розбиратися в цінах на товар, стежити за їх змінами і перевіряти його реальну ринкову вартість.

І кожен повинен знати, що, купуючи товари, він робить внесок в економічне зростання країни. Тому купуйте і не дайте себе обдурити на знижках.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X