Газпром та його умови

11 лютого 2019, 16:32

Про заяву представника МЗС РФ Олександра Панкіна "Мы готовы продолжать украинский транзит, но на тех условиях, которые нужны нам" 

Ці умови вже озвучував Газпром:

1) Має бути «відновлений баланс у стосунках між Нафтогазом та Газпромом» шляхом або скасування рішень Стокгольмського арбітражу у апеляційному суді в Швеції, або «мирової угоди» між Газпромом і Нафтогазом, у якій Нафтогаз добровільно відмовився би від вимог до Газпрому виконати рішення арбітражу;

Відео дня

2) Переговори можуть йти щодо продовження поточного контракту між Нафтогазом та Газпромом, який російська сторона вважає таким, який відповідає європейським і українськими правилам, і при цьому не містить ніяких зобов’язань Газпрому щодо обсягів транзиту.

Обидві ці умови є абсолютно неприйнятними для Нафтогазу, і в цьому нас підтримує Єврокомісія.

«Баланс у відносинах між Нафтогазом та Газпромом» вже був відновлений рішеннями міжнародного арбітражу.

Ці рішення зараз підлягають невідкладному виконанню, про що вказує і рішення апеляційного суду в Швеції, де зазначено, що оскарження рішень арбітражу не звільняє від необхідності їхнього виконувати, не призупиняє і не відкладає виконання цих рішень.

Нафтогаз також не збирається відмовлятися від виграшу $4,6 млрд

Нафтогаз також не збирається відмовлятися від виграшу $4,6 млрд за транзитною справою, не кажучи вже про виграш біля $2 млрд від перегляду ціни на газ та про скасування арбітражем зобов’язань Нафтогазу перед Газпромом на суму біля $80 млрд за положенням «бери-або-плати» контракту на поставку газу.

Поточний транзитний контракт між Нафтогазом та Газпром не відповідає вимогам українського та європейського законодавства, тому він не може бути «продовжений».

Якщо підсумувати, транзит через Україну може бути на стандартних європейських умовах, а не умовах РФ.

Якщо ж РФ продовжуватиме забезпечувати Газпрому ексклюзивні можливості для транзиту газу з території РФ до Європи через Україну, і при цьому Газпром не буде погоджуватися на стандартні європейські умови, у Нафтогазу є реальна можливість через новий арбітраж, який вже розпочався, отримати приблизно $10 млрд у якості компенсації за відсутність транзиту після 2019 року.

Це має «допомогти» Газпрому зайняти більш конструктивну позицію на переговорах щодо транзиту після 2019 року.

Текст опубліковано з дозволу автора

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Показати ще новини
Радіо NV
X