До чого призведе легалізація авто на єврономерах
Верховна Рада змінила оподаткування ввезення легкових автомобілів на іноземній реєстрації. За законопроект №8487 проголосували 250 народних депутатів.
З точки зору споживачів, прийняття цього закону - великий крок вперед. Законопроект відображає досвід інших країн, які пройшли через таку ж ситуацію з автомобілями на єврономерах.
Наприклад, Молдова або Білорусь, які легалізували використання авто з іноземною реєстрацією через широку амністію.
Звичайно не всі вимоги власників машин на єврономерах були виконані. Вони хотіли мати можливість розмитнити будь-який автомобіль за 35% від вартості авто, але введення таких норм неможливе. Тому що тоді в бюджеті України утворюється "дірка". Оскільки для скарбниці дохід від імпорту автомобілів один з ключових.
Очевидно, що зараз на ринок хлинуть старі авто, після того, як будуть знижені акцизні збори. А от на власників офіційних автодилерів та імпортерів нових автомобілів чекають нелегкі часи. За їхніми словами, продаж нових автомобілів у жовтні впав на 6%. А ринок нових автомобілів з початку року зхлопується.. Українці вважають за краще купувати б/у машини. Зараз на півтора уживаних автомобілі продається один новий. Тоді як раніше б/у машин продавалося лише 10% від обсягу нових.
На ринок України частково чекає доля ринку Болгарії та Румунії, де сталося щось схоже. Коли в цих країнах дозволили імпорт старих автомобілів, то туди стали завозити зношені, старі автомобілі зі Скандинавських країн, Німеччини і країн Північно-західної Європи. Очікується, що на нашу країну чекають такі ж часи.
Щоб впоратися з цією проблемою, Україні можна скористатися досвідом Румунії, яка запустила власне автомобільне виробництво. Румуни здешевили власні нові машини, максимально знизивши на них податки. Ціна в роздробі була ненабагато більше собівартості автомобіля. Якість машини при цьому залишалася прийнятною, що зробило товар привабливим для споживачів.
Метою України повинно бути створення власних виробництв. Тільки робити це треба не за рахунок зменшення конкуренції та збільшення імпортних бар'єрів, а за рахунок створення таких умов, щоб світовим автомобільним концернам було вигідно виробляти машини в нашій країні. Тим більше, що вартість праці в нашій державі невисока, і дозволяє це зробити.
Тобто залишилася справа за малим. Встановити для виробників прийнятне оподаткування, максимально знизити інвестиційні ризики за рахунок нормальної юридичної системи і створити сприятливий режим для бізнесу. Тоді з'являться вже українські автомобілі за доступною ціною.