Чому важлива репутація

16 квітня 2018, 09:00

Широке поширення інноваційних технологій, використання соціальних мереж і їх постійне вдосконалення веде до того, що інформація поширюється зі швидкістю світла 24 години на добу 7 днів на тиждень.

Особливо та, яка може завдати незворотної шкоди.

Так, наприклад, за дуже короткий термін через удар по репутації втратила все відома аудиторська компанія Arthur Andersen, яка входила в п'ятірку найбільших аудиторських компаній світу (понад тисячу офісів по всьому світу, кількість працівників перевищувала 85 тис. осіб, виручка на 2001 рік становила $9,3 млрд, орієнтовно 2,3 тис. компаній-клієнтів). Крахом для неї стало банкрутство американської енергетичної компанії Enron, яка була клієнтом аудитора.

Відео дня

Як виявилося, співробітники компанії Arthur Andersen знали і закривали очі на протиправні дії керівництва Enron, які фальсифікували звітність і приховували від інвесторів реальну картину – величезні збитки. До того ж, під час слідства з'ясувався факт знищення документів і електронних носіїв співробітниками аудиторської компанії, що зберігають таємниці змови між компаніями. Що і поставило остаточну крапку в цій справі.

Керівництво Arthur Andersen сподівалося, що не втратить клієнтів і зможе вийти з ситуації з мінімальними втратами. Але за кілька місяців від послуг консалтерів відмовилися багато світових корпорацій. Arthur Andersen змушена була заявити про припинення аудиторської діяльності. І в 2002 році компанія перестала існувати. Це наочний приклад того, як необачний вчинок підірвав репутацію і вивів з ринку одного з найсильніших його гравців.

Для мене репутація компанії – прямо пропорційна її успіху. Це як посадити насіння, удобрювати і доглядати за ним, щоб зібрати щедрий урожай. Так само і з репутацією. Вона є цінним нематеріальним активом компанії. І це факт. Особливо сьогодні, в світі високих технологій, мобільності інформації та жорсткої конкуренції репутація грає важливу доленосну роль в житті компанії в цілому.

Репутація – це ім'я компанії, її гарантії, надійність, кредит "довіри". Більшою мірою саме репутація є вагомим аргументом у прийнятті контрагентами рішення з питання співпраці. Репутація вимагає активних дій щодо поліпшення становища або створення і підтримання нового статуту. На неї впливають як внутрішні чинники, так і зовнішні.

До зовнішніх можна віднести:

  • Імідж – зовнішні атрибути, як компанія позиціонує себе у зовнішньому середовищі.
  • Якість послуг, що надаються – кваліфікація співробітників, а також їх ставлення до організації.
  • Положення в інформаційному середовищі. Більш відкрита і доступна компанія викликає велику ступінь довіри, допомагає уникнути необгрунтованих і надуманих відомостей.

Внутрішні:

  • Культура і політика організації. Стратегія компанії, місія, ставлення керівництва до підлеглих.
  • Кадрова політика – підхід до підбору персоналу та його подальшого навчання, і розвитку.
  • Соціальна відповідальність компанії полягає не тільки в комерційному прибутку, але й у корисності для суспільства.

Ці фактори є невід'ємною частиною бізнес-репутації компанії. Оптимальним є варіант, коли вони не суперечать, а доповнюють один одного.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Робота над репутацією – складна робота, але це робота на перспективу.

Як побудувати і підтримувати позитивну репутацію?

  1. Якомога частіше спілкуйтеся із засобами масової інформації.
  2. Будьте чесними і відкритими (в міру конфіденційності).
  3. Ведіть відкритий діалог в соціальних мережах, говоріть однією мовою з контрагентами, з потенційними клієнтами.
  4. Оперативно реагуйте на запити.
  5. Діліться своїми думками, пояснюйте свою точку зору.
  6. Показуйте своїм клієнтам, що саме вони для вас в центрі уваги, і їх проблеми – для вас як свої.
  7. Не бійтеся дізнатись ваші слабкі місця. Головне не ігнорувати їх, а працювати над ними, щоб удосконалити.
  8. Не забувайте хвалити і дякувати саме співробітникам, адже від їх роботи і дій також залежить стан компанії. Задоволений співробітник – великий плюс для компанії і розширення її можливостей. І позитивний вплив на бренд компанії.

Воррен Баффет, відомий американський інвестор-мільярдер одного разу сказав своїм менеджерам: "Якщо ви втратите гроші компанії, я поставлюся до цього з розумінням. Але не буде вам прощення, якщо ви втратите її репутацію". Це приклад того, як ставиться до репутації один з найбагатших людей світу. Він ставить її вище фінансів, тому що репутація – це інвестиція в свій бізнес.

Хороша репутація, сильний бренд, чесні і правомірні дії – обов'язкові умови для успішного процвітаючого бізнесу. Подбайте про репутацію компанії зараз, і вона подбає про вас в майбутньому.

Показати ще новини
Радіо NV
X