Чому тренди вбивають маркетинг

22 березня 2018, 11:12

Погоня за трендами – звичний процес для маркетологів. Щороку вони чекають на публікацію Топ 10 трендів в професійній індустрії від лідерів думок, дослідних агенцій чи маркетингових гуру.

Щось зі списку лежить на поверхні і є абсолютно очевидним, а щось створюється штучно, аби забезпечити споживчий попит компаній. Будь-яка тенденція - це свого роду продукт з комерційною складовою, маркетинговий інструмент для "компаній-акул", до яких прикута пристальна увага маркетологів та споживачів усього світу. Словник сучасних маркетингових трендів рясніє такими термінами, як "діджитал технології", "доповнена реальність", "вірусний контент", "чат-боти" і т.д. На перший погляд, усі вони задають вектор, підказують маркетологу, у якому напрямі рухатися. Проте, чи знаєте ви, що тренди можуть знищити ваш маркетинг? Чому гонитва за новітніми технологіями може стати справжньою агонією для стратегії просування вашого бренду?

Відео дня

Пам’ятайте про цільову аудитрію. Гра в тренди може стати надзвичайно захопливим заняттям, але часто вона буває оманливою. Зазвичай тенденції диктують самі ж маркетологи, колеги по цеху. Проте в центрі вашої маркетингової стратегії знаходиться не титуловано-медійний експерт, а кінцевий споживач? В кінці кінців, саме він купує ваш товар чи послугу. Я вірю в силу трендів і визнаю їх потужний вплив на середовище. Проте, коли ви журналіст і вам просто необхідно написати про тренди згідно затвердженого плану, аби дати привід для хайпу чи їжу для роздумів, це одна справа. Зовсім інша річ, коли ви маркетолог. Не варто покладатися виключно на щорічний список Топ 10 і приймати рішення, базуючись лише на ньому. Слідкуйте за ним, тестуйте його, експериментуйте з ним, але не довіряйте йому на 100%. Створюйте нове, цікаве та корисне заради клієнтів, а не заради трендів.

Зважайте на термін придатності тренду. За своєю природою тенденції мінливі. Сьогодні на хвилі одне, а завтра інше. Постійно слідувати тому, що актуальне сьогодні й зараз – це, по-перше, складно, а, по-друге, безглуздо. Існують довгострокові і короткострокові тренди. І важливо їх розрізняти, аби не потрапити на гачок. Наприклад, попит на цифрові технології та соціальні мережі – довгостроковий, адже вони з року в рік доводять свою значущість та ціннісність. Електронні книги як короткостроковий модний напрям вже вимирають, наче динозаври, незважаючи на повальну епоху діджиталу. Тож, плануючи стратегічні маркетингові активності зважайте на глобальні багаторічні тренди, а операційні – на ситуативні.

Оцініть необхідність для вашого бізнесу. Навіть якщо "бути в тренді" - це круто, зовсім не означає, що треба складати усі яйця в один кошик. Проаналізуйте, чи підходить цей тренд вашому бізнесу взагалі, чи вирішує він чіткі бізнес-цілі компанії, а вже потім дійте. В реальному житті маркетологи схильні уникати цього запитання, витрачаючи шалені бюджети на невдалі експерименти. В профільних книгах чи статтях тренди обіцяють змінити ваше життя, підняти бізнес до зірок. Але дещо я знаю напевне – тренди виходять з певного контексту, з певної суми і з певної сфери бізнесу. Чи можна їх адаптувати до вашої стратегії? Це те запитання, яке ви мусите задати собі, перш ніж поринете з головою в новий тренд.

А що коли завтра зникне Інтернет чи Фейсбук, а Гугл кардинально змінить свої пошукові алгоритими? Цього не знаєте ні ви, ні я. Тому маркетологи мають розуміти, що тренди схожі на вогонь. Ви можете користуватися ним тільки у визначеному місці з чітко окресленою метою. Інакше він обпалить ваші пальці.

Не забувайте, сліпе слідування трендам вбиває ваш маркетинг.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X