Чого насправді хоче МАУ

26 липня 2017, 19:38
Позови авіакомпанії МАУ є необґрунтованим і безпідставними

Судові позови авіакомпанії МАУ - це пряме втручання в домовленості іншої авіакомпанії з аеропортом. Вони є необґрунтованим і безпідставними.

Встановлення дискримінаційних умов і порушень правил конкуренції - це компетенція Антимонопольного комітету України (АМКУ), а не суду. А зараз є тільки обов'язкові рекомендації аеропорту Бориспіль від АМКУ, в яких зазначено, що тільки МАУ кілька років мала там знижки і тому проходить розслідування.

Відео дня

Якщо діяльність міністерства призводить до зниження цін у МАУ та інших авіаперевізників, то це означає, що авіакомпанія визнала ефективність роботи міністерства і конкуренція дійсно посилюється. Заявлені МАУ вимоги до міністерства - це не збитки МАУ, а досягнення українців і наслідок конкуренції, за яку бореться міністерство.

Позови, які спрямовані до іноземного суб'єкта - Ryanair, тільки процедура виклику цієї сторони триватиме більше шести місяців.

До набуття чинності будь-яких рішень є презумпція дійсності договорів. Договори дійсні станом на сьогодні і до набуття чинності потенційних рішень судів, що малоймовірно в цьому році. Тому ми вважаємо позови необґрунтованим і безпідставними.

За такою ж логікою всі договори МАУ можуть визнаватися недійсними. Міністерству варто подумати над аналогічним зустрічним позовом і позбавити авіакомпанію того привілейованого становища, яке вона має в аеропорту Бориспіль.

Меморандум, на який посилається МАУ в позовах, не є договором і не є зобов'язуючим документом.

Міністерство не має повноважень щодо визначення умов між авіакомпаніями і аеропортами. Однак, таких можливостей не має і МАУ. Один з позовів суд повернув без відкриття провадження у справі. Інший призначений до розгляду 18 вересня.

Я хочу ще раз наголосити, те, що ми бачимо сьогодні, це не випадковий збіг обставин. Це не переговори, а навмисна блокування українського авіаринку.

Таку картину ми бачимо не тільки в авіації, але і в морській галузі, на залізниці і в енергетиці. І тому нам усім: уряду, парламенту потрібно вирішити, чим ми займаємося. Або ми будуємо Україну, яка відкрита для світу, або ми далі хочемо зробити з України острів, на який мають доступ тільки обрані. Українці не туземці, щоб терпіти такі речі, які відбуваються сьогодні.

В інтересах держави, щоб громадяни країни літали дешево і отримували якісні послуги.

Ми вже мали одну епопею з МАУ в 2015 році, коли було звільнено керівництво Державіаслужби. Тоді це теж супроводжувалося гучними скандалами і полемікою. У підсумку, ми знайшли компетентне керівництво, яке без скандалів призначає маршрути і дає напрямки для всіх авіакомпаній.

Минулого року український ринок виріс на 30%, в цьому році зросте ще на 50%. Це не заслуга МАУ, а заслуга міністерства. І те, що відбувається сьогодні, це свідоме блокування будь-якого розвитку авіаційної галузі. Використовуючи всі можливі важелі: державні органи влади, урядові структури і експертне середовище.

Вкладається найбільший ресурс, щоб зупинити заходження найбільшого лоукостера Європи до України.

Я б щиро порадив власникам і керівництву МАУ сконцентруватися на питанні сплати до державного бюджету 400 млн грн, які вони вже заборгували на питаннях розвитку аеропорту Дніпро, авіакомпанії Дніпроавіа і багатьох інших.

Я сподіваюся, що реакція компанії Ryanair буде спокійною і ми швидко на державному рівні припинимо цей фарс, який сьогодні спровокували власники МАУ.

Показати ще новини
Радіо НВ
X