Чого хоче Ryanair

24 травня 2017, 10:46
Переговори аеропорту Бориспіль з авіакомпанією Ryanair вкотре актуалізували ряд важливих для держпідприємства питань

Аеропорт є сучасним високотехнологічним підприємством, який відповідає усім міжнародним вимогам та нормам ІСАО щодо безпеки та якості надання послуг. Ми готові зробити ряд кроків для задоволення певних очікувань лоукост-перевізника, але через особливості форми власності, а також нормативної бази, що регулює діяльність Борисполя, деякі побажання Ryanair виходять за межі наших можливостей.

Відео дня

Технологічні можливості та обмеження

Головним технологічним викликом для нас є можливість забезпечення обслуговування бортів типу B737-800 за 25 хвилин. На сьогодні ми досягли показника для такого типу повітряного судна оборотності за 40 хвилин і працюємо на тим, щоб у майбутньому скоротити його для усіх авіакомпаній. Надалі ми покращуватимемо оборотний час за рахунок створення додаткових місць стоянки біля терміналу на пероні D та введення в експлуатацію центральної заправної станції у 2018 році.

Слід враховувати, що в аеропорту є низка технологічних обмежень. Зокрема, ми не практикуємо закріплення стоянок для повітряних суден за авіакомпаніями. А саме такого підходу очікує від нас ірландський лоукостер. До всього, авіакомпанія потребує технологію пішої висадки та посадки пасажирів, що в цілому технологічно можливо. Існує лише обмеження щодо кількості стоянок для літаків, які можуть бути одночасно прийняті за даною технологією обслуговування. І не враховувати цього у переговорному процесі не можна.

Представникам Ryanair варто також звернути увагу на те, що ціноутворення на низку послуг аеропорту, які надаються іншими підприємствами, перебуває поза нашим впливом. Мова йде про послуги аеронавігації, які постачаються Украерорухом, послуги доступу до мережі Інтернет, сервісів Lost&Found, термінальної інформаційної системи та інших.

Отримати знижку на значну частину послуг, які надаються безпосередньо аеропортом, буде можливо у разі прийняття змін до наказу МІУ №337, які знизять авіаційні збори і дозволять вийти на очікувані $7,5. Проте з об'єктивних причин залишається ціла низка сервісів, які не можуть надаватися аеропортом ні зі знижкою, ні безкоштовно.

Законодавчі виклики

Компанія Ryanair звикла користуватися виділеною інфраструктурою в невеликих аеропортах. Це дає їм можливість брендування частини терміналу власною символікою та кольорами, створювати інфраструктурні об’єкти (готелі, стоянки для автомобілів і т.д.).

Проте Бориспіль не веде діяльності, пов’язаної з виділенням земельних ділянок під готелі або передачі площ терміналів в оренду. В умовах українського законодавства такі заходи здійснюються Фондом державного майна на конкурсній основі. Відповідно, коли будь-яка компанія хоче отримати в оренду площі для зовнішньої реклами, пасажирських кас, розміщення кіосків самореєстрації, автоматизованих систем прийому багажу, офісів для служб оренди автомобілів тощо, їм необхідно на загальних підставах брати участь в конкурсі Фонду державного майна України. Про безкоштовне користування інфраструктурою взагалі не може йти мова.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Крім того, є ряд питань, що не лежать в межах повноважень аеропорту. Це порядок перетину кордону, заходи, пов’язані з державною безпекою, де вимоги і норми регламентовані міжнародними стандартами. Просити преференції у аеропортів з даних питань, м’яко кажучи, "не коректно".

Невластиві функції

Окрему увагу привертають очікування компанії Ryanair щодо інформаційного просування та промо-акцій у межах України. Так, відомо, що співпраця з невеликими аеропортами передбачає максимальну лояльність до популярної, великої авіакомпанії з ім’ям. Хто знає, може десь у світі така лояльність допускає перетворення аеропорту на персональну PR-агенцію або Рекламну службу авіаперевізника. Однозначно, така практика не розповсюджується на аеропорт-хаб, яким є Бориспіль. Ми обслуговуємо понад 40 авіакомпаній і завжди будемо взаємодіяти з кожною з них на рівних умовах. Саме тому аеропорт Бориспіль дуже виважено реалізує спільні інформаційні активності з партнерами.

Насамперед авіаперевізнику слід зважати на те, що рекламна діяльність та PR не є профільними функціями аеропорту. Ми також не здійснюємо діяльності з продажу авіаквитків та мовних перекладів на замовлення (вимога Ryanair щодо адаптації усієї документації аеропорту ірландською та англійською мовами).

Але ми завжди відкриті до спільних культурних та соціальних заходів, з великим задоволенням спільно з нашими партнерами-авіакомпаніями відкриваємо нові напрямки, урочисто зустрічаємо нові літаки та авіакомпанії, відзначаємо національні свята.

Показати ще новини
Радіо НВ
X