Будівництво ВКАД

5 січня 2018, 19:30

Новий рік розпочато дискусією про проект будівництва ВКАД (Великої Кільцевої).

Я вже раніше не раз підкреслював важливість цього проекту, навіть окремо говорив про частину окружної траси, можна сказати "проект у проекті", яку колись прозвав проект "Дабл Калинівка". Це дуже важлива ділянка, яка з'єднає Васильків і Макарів і звільнить дорогу від заторів та перевантажень.

Відео дня

Говорячи ж про Велику Кільцеву в цілому, мені хотілося б підкреслити саме ті переваги, які отримає Київська область та 5 млн населення. Це і швидкісні та комфортні умови пересування автомобільним транспортом, і підвищення рівня безпеки дорожнього руху, і певний соціально-економічний ефект. Наприклад, зменшення негативного впливу на навколишнє середовище, зокрема кількості шкідливих викидів на 40-50%, а також зменшення заторів у м. Києві. В цьому й полягає основна мета та значущість проекту.

З чого все починалося?

Проектування було розпочато у 2005 році, вже в 2007 було розроблено й погоджено передпроектну документацію, яка визначала генеральний напрямок із проходженням вісьмома районами Київської області на відстані від 27 до 43 км до Києва: Броварський, Бориспільський, Обухівський, Васильківський, Києво-Святошинський, Макарівський, Бородянський, Вишгородський.

У 2008 році ми вже мали погодження Кабміну на цей проект. На тому ж етапі ВКАД було включено до переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватись у концесію. Це дуже важливо для нас, адже про концесійні дороги ми говоримо давно, але поки що безрезультатно.

На той період будівництво ВКАД ще входило до Транспортної стратегії України до 2020 року, яка визначала концептуальні засади формування та реалізації державної політики щодо забезпечення стабільного та ефективного функціонування галузі тощо. Зараз у нас нова стратегія до 2030 року, основою якої є переоріентація транспортної системи під євростандарти, і туди цей проект, як на мене, ще краще "ляже", адже дорога поєднає три міжнародні та чотири національні транспортні коридори.

Значення

Я просто хочу, щоб ви подивилися на цифри та самі зрозуміли, наскільки вагомий цей проект: довжина траси категорії 1-А (аналогічна до траси Київ–Бориспіль) – 214 км, з яких 149 км – це нові дороги, а наявні – 65 км.

Ця кільцева – це 35 дворівневих транспортних розв’язок, 4-6 смуг руху, три великі мостові переходи та величезні можливості розвитку транспортної мережі як внутрішньої, так і зовнішньої.

Проект не тільки посилить роль України як транзитної держави, але й розвантажить Київ від транзитного транспорту до 40%. А середньодобова інтенсивність, на хвилинку, – близько 200 тис. автівок на добу!

Фінанси

Стосовно джерел фінансування – можу сказати, що частково це державний бюджет, частково – кредити міжнародних інвесторів, і частина – чого я б особисто хотів – на умовах концесії під державні гарантії.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Для самого початку нам треба завершити ділянку на відрізку від автомобільної дороги М-06 Київ–Чоп до дороги М-05 Київ–Одеса. Це заплановано завершити протягом 2018-2021 років (вартість будівництва – $50 млн).

2021-2022рр. – завершити розроблення другої черги проектування ВКАД від автомобільної дороги М-07 Київ–Ковель–Ягодин до автомобільної дороги М-01 Київ–Чернігів–Нові Яриловичі і протягом 2021-2026 здійснити будівництво ($3215 млн)

І вже на період з 2022 по 2024рр. побудувати з'єднувальну ділянку ВКАД від автомобільної дороги Гора–Рогозів до дороги М-03 Київ–Харків–Довжанський ($95 млн).

Очікувані результати

Перш за все, ми зможемо забезпечити ефективний, комфортний, швидкісний та безпечний проїзд транзитного автотранспорту, близько 40%, на підходах до Києва без вимушеного в'їзду до нього за маршрутом захід–схід, південь–північ.

Крім цього, на мою думку, нам необхідно спростити сполучення у приміській зоні м. Києва, а особливо між районними центрами, по яких проходитиме ВКАД, адже зараз з цим є багато проблем. Я вже не кажу про те, що будівництво дасть можливість створення робочих місць до 30 тис. на період будівництва.

Дуже важливо розпочати проект 1 стадією – з'єднати Одеську та Житомирську траси, оскільки весь вантажопотік йде з портів на кордон з ЄС і зосереджується на Кільцевій дорозі від Академмістечка до Теремків. Це може бути першою концесійною дорогою в Україні і важливо, що київська міська влада веде переговори з такими іноземними інвесторами як China Road Bridge Company. Аналіз трафіку показує достатню завантаженість – понад 100 000 автомобілів на добу. Термін проекту – рік. Мультиплікаційний ефект для столичного регіону $500 млн (в 10 разів більше за інвестиції в дорогу), адже це логістичні термінали та придорожня інфраструктура.

Показати ще новини
Радіо НВ
X