Бізнес-моделі компаній у річних звітах

8 лютого 2017, 15:23
Про що компанії Metinvest, Kernel, Ferrexpo і Ovostar повідомили інвесторам

Завершився звітний період і публічні компанії взялися за підготовку корпоративних документів за 2016 рік. Професійний інтерес до фінансових і нефінансових даних виникає зазвичай у аналітиків, які проводять огляди та формують прогнози по компаніям і галузям.

Відео дня

Чи хочуть вивчати річні звіти і формувати думку про українські компанії інвестори і бізнес-партнери?

Виключаємо сегмент звітів для НКЦПФР, коментарі по якому зайві. Але навіть Annual Reports українських компаній, які готуються для іноземних користувачів, в собі містять багато формалізму, не роблячи їх повністю зрозумілими і прозорими як для інвестиційної спільноти, так і для інших учасників ринку - покупців, постачальників, працівників самих компаній.

Було цікаво поглянути на окремі розділи Annual Reports ряду компаній. Зокрема, на «Бізнес Модель», яка на думку інвесторів, є фундаментальною для інвестиційного аналізу та розуміння перспектив розвитку компаній.

Згідно з опитуванням FRB *, 19 компаній розміром від AIM до FTSE100 і 38 членів британського інвестиційного співтовариства, інвестори найбільше цікавляться в бізнес-моделях: драйверами доходів і прибутку, ключовими ринками і ринковими сегментами, конкурентними переваги і т.д. Багато інвесторів хочуть знати про прямі погрози і ринкових частках компаній. Деякі чекають розкриття інформації про культуру і цінності, інвестиційні плани, ROE, ROA.

Наскільки бізнес-моделі, представлені в корпоративній звітності українських компаній за 2015 рік, відповідають очікуванням європейських інвесторів?

Metinvest

https://www.metinvestholding.com/ru/investors/reports

1. Дизайн Annual Report на високому рівні.

2. Приблизно 70% розділу «Бізнес-модель» присвячено цілі і основам створення вартості для акціонерів, які не клієнтоорієнтовано і може підійти для сотні інших компаній.

3. Перелік готової продукції подано простою інфографікою, без будь-якої взаємоузгодження з іншою важливою інформацією.

4. Опис бізнес-моделі виконано формально і потребує доопрацювання, щоб задовольнити очікування інвесторів.

Ferrexpo

http://www.ferrexpo.com/system/files/uploads/financialdocs/ferrexpo-annual-report-2015.pdf

1. Доступно подано опис діяльності компанії.

2. Коротко і зрозуміло описані конкурентні переваги, ресурси і способи досягнення результатів з їх допомогою.

3. Присутній взаємозв'язок з іншими розділами Annual Report через посилання.

4. Відсутня юридична структура, а також структура ключових дивізіонів, що беруть участь у створенні економічної вартості. У бізнес-моделі не вистачає схеми монетизації, фінансових і операційних показників на ключових етапах.

5. Не подані дані про ринкове положення, частки на ринку, сегментах і типі споживачів.

6. Відсутні KPI.

Kernel

http://www.kernel.ua/media/uploads/library/16/12/KERNEL_FY2016_Annual_Report.pdf

1. Збалансована подача бізнес-моделі на одній сторінці. Коротко, зрозуміло і з кількісними показниками подана інформація про ключові бізнес-процеси.

2. Відмінний дизайн всього звіту і розділу «Бізнес-модель» зокрема.

3. Не вистачає KPI і їх взаємозв'язок зі стратегією.

4. Чітко не ідентифіковано драйвери доходу і прибутку.

5. Немає взаємоузгодження параметрів бізнес-моделі з іншими розділами Annual Report.

6. Відсутній опис параметрів ринків збуту, а також механізму утримання ринкових позицій.

Ovostar

http://www.ovostar.ua/data/file/financial_reports/ovostar_union_nv_annual_report_2015.pdf

1. Бізнес-модель дає загальне розуміння діяльності компанії із зазначенням потужності виробничих дивізіонів.

2. Не вказано, як структурована компанія.

3. Не визначено конкурентні переваги і що відрізняє компанію від інших на ринку споживання (крім «високої якості продукції завдяки вертикальній інтеграції»)

4. Не вказані ключові драйвери і елементи бізнес-моделі, а також їх зв'язок зі стратегією, ризиками і KPI.

5. Не описано, як компанія створює вартість для акціонерів.

6. Не розкриті ринки, на яких працює компанія, ключові сегменти і споживачі. Не визначені ризики високої ринкової концентрації.

7. Низький рівень дизайну всього звіту.

Більшість бізнес-моделей українських компаній, відображених в корпоративних звітах, мають спільні ознаки - зроблені формально і не націлені на задоволення вимог інвесторів. Поданою інформацією не намагаються привернути увагу зацікавлених сторін, оскільки готуються в основному публічними компаніями з пройденими етапами первинного розміщення.

Правильно розкрита бізнес-модель дає основу для оцінки розробленої стратегії і її адекватності для досягнення KPI, як з боку потенційних інвесторів, так і бізнес-партнерів.

_______________

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X