#Бізнес.Головне. Нові інвестиції в українську транспортну мережу, IPO Укрзалізниці та ВВП на третій квартал

31 жовтня 2019, 08:30

Четвер, 31 жовтня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

По всій країні порти, аеропорти, залізничні станції та платні дороги повинні бути відкриті для іноземних і українських компаній для роботи як довгострокова концесія, повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій на Маріупольському інвестиційному форумі. З контрактами на мільярди доларів на початок 2020-х років прем'єр-міністр Гончарук підписав угоду про технічні консультації з питань державно-приватного партнерства з Джорджиною Бейкер, регіональним віце-президентом Міжнародної фінансової корпорації Світового банку.

Відео дня

  • Порти: В цьому місяці компанії з Китаю, Катару і Сінгапуру подали заявки на участь в реконструкції портів Ольвії і Херсона. Конфереція, що відбулася 1 жовтня в Одесі, зібрала 46 компаній з 11 країн. На 6 грудня — призначений останній термін подачі заявок на 30-річну реконструкцію в Херсоні. 16 грудня — наступний строк на 35-річну реконструкцію в Ольвії, Миколаївська область. Міністерство інфраструктури готує реконструкційні конкурси для портів Одеса, Маріуполь, Бердянськ і поромного комплексу в порту Чорноморськ.
  • Аеропорти: Співпрацюючи з Міжнародною Фінансовою Корпорацією, Міністерство інфраструктури готує тендери на довгострокові реконструкційні проекти для запуску аеропортів Херсона, Чернівців, Запоріжжя та вантажного терміналу у Білій Церкві в південній частині Київської області. Аеропорт у Білій Церкві, який нині використовується аероклубом і підрозділом ВПС, знаходиться в годині їзди від Київської кільцевої дороги.
  • Платні дороги: Міністерство інфраструктури почало техніко-економічне вивчення можливостей для п’яти приватних платних автомагістралей: Київ-Біла Церква, Київська кільцева дорога, Львів-Краковець (кордон Польщі) і Львів-Стрий (по дорозі в Закарпатті). Криклій підсумував, що платна автомагістраль буде приносити прибуток тільки в тому випадку, якщо 13−15 000 автомобілів їдуть в кожному напрямку кожен день. Зі скороченням податків на імпорт, автомобільний парк України відчутно зростає щороку.

  • Залізничні станції: приблизно через рік станції Харків, Дніпро, Хмельницький, Миколаїв і Чоп можуть бути передані приватним інвесторам на умовах довгострокової оренди. Для ритейлерів головним призом буде Харків, який обслуговує 5,7 мільйона пасажирів щорічно. На відміну від Чопа, через який проходять 80 000 пасажирів на рік. За оцінками Міністерства інфраструктури, ці п’ять станцій можуть залучити 20 мільйонів доларів. Якщо ці пілотні проекти будуть успішними, експерти «Укрзалізницяі» і Всесвітнього банку підготують список другого туру: Івано-Франківськ, Центральний вокзал Києва, Вінниця та Запоріжжя.

  • Займаючись «мостовою дипломатією», китайські компанії, забезпечені пільговими кредитами, повинні побудувати два мости через Дніпро. Один в Кременчуці і другий на 250 км вниз по річці в Запоріжжі. Китай погодився надати 340 мільйонів доларів на будівництво моста через Дніпро в Кременчуці. China Road and Bridge Corp. має намір побудувати канатний підвісний міст в Запоріжжі. Азіатський конкурент Китаю, Японія, збирається допомогти побудувати міст в Миколаєві через Південний Буг.

  • Готуючись до будівництва найбільшої в Європі вітряної електростанції на українському узбережжі Азовського моря, норвезька NBT і Китайська енергетична компанія підписали два контракти на проектування, поставку і будівництво 300 МВт і 450 МВт вітрових електростанцій Zofiya II і Zofiya III. NBT підписав попередні угоди про фінансування на суму 500 млн євро з Індустріальним комерційним банком Китаю, Експортно-імпортним банком Китаю та China Construction Bank. Розташований у Запорізькому Якимівському районі, парк вітроенергетики вартістю 1 млрд євро і буде мати встановлену потужність 792,5 МВт, що достатньо для забезпечення електроенергією 340 000 квартир.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • З вівторка українці та іноземці можуть купувати у банків стільки іноземної валюти, скільки вони захочуть. І покупцям більше не потрібно подавати документи, що обгрунтовують їх покупки. Останнє протягом року ослаблення контролю над іноземною валютою, нові правила скасовують старий денний ліміт на покупки іноземної валюти — $6 000. Щоб виправдати лібералізацію, Національний банк України відзначає, що в цьому році надходження склали $4 мільярди, оскільки іноземні покупці переповнили щотижневі аукціони за облігаціями Міністерства фінансів. При цьому резерви становлять близько $21−22 мільярдів, що досить для покриття тримісячної імпорту.

  • За оцінками інвестиційного банку ICU зростання ВВП України, ймовірно знизитися до 3,4% в третьому кварталі в порівнянні з 4,6% у другому. Це забезпечить зростання на 3,5% в річному обчисленні за перші дев’ять місяців року. Темпи зростання знизилися в роздрібній торгівлі, будівництві і пасажирських перевезеннях, промислове виробництво продовжувало поступово знижуватися. ICU пише: «Не дивлячись на деякі уповільнення в реальних секторах економіки, довіра споживачів в 3 кварталі 2019 була на найвищому рівні з 2008 року, що має підвищити сектор послуг. Таким чином, ми оцінюємо зростання реального ВВП в 3 кварталі 2019 близько 3,4%.

  • Якщо як і очікувалося, економіка виросте на початку 2020-х років, Українські фінансові зобов’язання пов’язані зі зростанням ВВП «можуть виявитися величезним фінансовим тягарем», попереджає Брайан Сіл, до минулого року аташе казначейства в посольстві США в інтерв'ю для Financial Times. «Платежі за фінансовими зобов’язаннями через зростання ВВП можуть зірвати державні рахунки», — зазначає ФТ. Зобов’язання створені протягом 2015 року, для реструктуризації боргу, повинні почати виплачувати в наступному році, з урахуванням двох показників: зростання ВВП більше 3% і ВВП понад 125 млрд доларів. З виплатами до 2038 року «потенційна відповідальність уряду не обмежена», пише Сіл, який нині є економістом в ProMeritum Investment Management. Брайан Сіл бачить єдиний вихід з цієї ситуації — викуп або перегляд цих зобов’язань: «Який би варіант команда Зеленського не прийняла, вона повинна погодитися з тим, що важливо витратити гроші сьогодні, щоб заощадити завтра».

  • Починається робота з підготовки «Укразалізниці» до IPO, трирічному процесу, розрахованому на отримання $3 мільярдів інвестиційного капіталу для державної залізниці. «Укрзалізниця — перша українська державна компанія, яка планує вийти на іноземний фондовий ринок, тим самим підвищуючи імідж країни», — заявив у вівторок на церемонії підписання в Маріуполі міністр інфраструктури Владислав Криклій. EBRD повинен надати технічні консультації для підготовки УЗ. Генеральний директор УЗ Євген Кравцов сказав: «Завдяки IPO ми плануємо не тільки зібрати кілька мільярдів доларів протягом наступних 2−3 років, але й вивести» Укрзалізницю «на перше місце серед транспортних компаній у світі». Протягом двох років УЗ буде розділена на три дочірні компанії: вантажну, пасажирську й інфраструктурну.

  • Завдяки тому, що українська сфера інформаційних технологій стукає в усі куточки країни в пошуках кваліфікованих працівників, президент Зеленський відкрив Beetroot Academy в новому Маріупольському центрі розвитку стартапів. Ця шведська і фінансована США неурядова організація подвоїть кількість своїх шкіл у 22 містах до кінця наступного року. Пропонуючи 500-доларові 4-місячні курси для навчання українців з математичними і інженерними навичками для роботи в західних аутсорсингових компаніях. Beetroot також більш ніж подвоїть число своїх студентів в цьому році, до 1 300, говорить Андреас Флодстрем, генеральний директор і засновник. Андрій Колодюк, провідний український інвестор венчурного капіталу в ІТ, сказав: «Нові школи, що готують учнів до реальної роботи, будуть дуже успішними».

Від редактора

Маріупольський інвестиційний форум став фестивалем міжнародних фінансових інститутів. У «алфавітному супі» брали участь EBRD, EIB, IFC і Світовий банк. Головним винятком була делегація з 20 французьких компаній, частково залучена людьми 42-річного мера Маріуполя Вадима Бойченка, випускника INSEAD. Будучи першопрохідцями, МФІ фінансують інфраструктуру, зокрема, автомобільні дороги і залізниці, щоб відкрити територію для іноземних інвестицій. У той час як мирна угода здається далекою від озброєних Росією сепаратистів, варто пам’ятати, що Південна Корея процвітала майже 70 років без мирного договору зі своїм войовничим сусідом, озброєним Росією.

#Бізнес. Головне — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо NV
X