Big Data: великі дані, безмежні можливості

28 липня 2017, 18:04
Я приїхав до України на запрошення Luxoft, щоби більше дізнатися про бізнес цієї компанії у Східній Європі, а також загалом зрозуміти, що відбувається тут в IT-галузі

Мені, як аналітику індустрії, важливо розуміти реальний стан справ у різних країнах. Я був приємно вражений рівнем професіоналізму, який зустрів тут в ІТ, а також глибиною технічних знать спеціалістів та тим, наскільки люди віддано займаються своєю справою.

Відео дня

Нині компанії мусять використовувати якнайбільше джерел інформації, щоби покращити результати свого бізнесу, а також якість послуг і досвід, які отримують клієнти.

Загальносвітовий тренд у розвитку Big Data наступний. Від етапу просто інтеграції даних ми переходимо до машинного навчання – це більш ефективно у контексті отримання нових інсайтів. Мова йде вже не лише про збір показників - ми говоримо про те, наскільки можна комбінувати різні технології та інструменти, щоби ефективніше користуватися отриманими даними.

Тут варто згадати Internet of Things (IoT – інтернет речей), дрони, які збирають візуальну інформацію, та інші нові технології – можливостей для збору даних стає все більше. Нині мова йде вже не лише про обсяг даних, але й про зростаюче число різних типів інформації – відео з камер, сигнальні дані обладнання, фотоматеріали з дронів та супутників. Питання власне в тому, як їх можна поєднувати та використовувати, щоб покращити результати.

Наприклад, якщо у вас є фабрика, ви можете використовувати ряд сенсорних датчиків. Якщо вони вимірюють вібрацію, то в загальному масиві даних легко розпізнати відхилення. Це може слугувати сигналом, що щось ось-ось піде не так.

Ще один із прикладів, де можуть прислужитися великі дані – персоналізація. Наприклад, авіалінії дуже зацікавлені знати, як поводяться їхні клієнти, щоби забезпечити максимальний комфорт під час їхніх подорожей.

Адже авіаперевізник не володіє всією можливою інформацією про вас, коли ви купуєте квиток. Так, він дізнається, куди ви прямуєте цього разу, а також може мати історію ваших подорожей з ним. Однак авіакомпанія не знає, куди ви подорожували до цього іншими авіалініями. Не знає, яким готелям ви віддаєте перевагу. Чим ви користуєтеся для пересування: орендованим автомобілем чи громадським транспортом? Яку їжу ви їсте, коли подорожуєте? Те саме й із торгівлею. Гравці ринку прагнуть знати попередні історії покупок, щоби максимізувати продажі кожному конкретному клієнтові.

Якби компанії мали всю цю інформацію, то вони би змогли запропонувати вам додаткові сервіси відповідно до ваших смаків. Які ви, напевне, купили б.

У Luxoft є цікавий проект, реалізований для компанії, що займається продажом одягу та обладнання для активного відпочинку в 143 магазинах в США, а також продає їх через свій вебсайт. Компанія потребувала інструмент для аналізу усього масиву веб-даних, щоб краще зрозуміти поведінку клієнтів, адаптувати маркетингові активності та допоміжні сервіси під мінливий попит. Створена Luxoft система дає можливість аналізувати поведінку споживачів на сайті в заданий період часу та відповідні бізнес-результати. Оскільки дані тепер зібрані в одному місці та обробляються набагато швидше, ніж раніше, замовник може оперативно адаптувати свою маркетингову стратегію та збільшувати дохід.

Фактично, додаткові продажі та краще розуміння клієнта - у цьому і полягає головна бізнес-проблема. І Big Data може стати тим інструментом, який допоможе її вирішити.

З розвитком Big Data можна буде говорити про те, що від аналізу того, що відбулося, ми перейдемо до етапу, коли зможемо прогнозувати майбутнє. Якщо говорити про авіалінії, то це може бути не лише більш комфортний сервіс. Наприклад, авіакомпанії зможуть зменшувати рівень стресу та тривожності під час вашої подорожі. На основі даних можна буде проаналізувати вашу поведінку і створювати для вас зручніші умови. Більше того, авіалінії володітимуть даними про багатьох пасажирів і таким чином краще розумітимуть їхню поведінку і переживання.

Уявімо, що ви спізнюєтесь на свій рейс або ж затримується ваш літак. Або взагалі відбувається комбінація цих факторів. У такій ситуації система зможе з вами швидше зв’язатися та, можливо, перебронювати ваш переліт, таким чином зменшивши додаткові стресові навантаження на конкретну особу. А це вже залежатиме від того, наскільки швидко потрібні дані потраплятимуть у систему.

Якщо ми говоримо про фінансові сервіси, то тут ключовим завжди було питання безпеки. В даному випадку Big Data точно може допомогти боротися з шахрайством і знизити пов’язані з ним ризики.

Показати ще новини
Радіо НВ
X