5 "гнучких навичок" у роботі

17 серпня 2017, 12:07
Описуючи вакансію і створюючи резюме, усі гравці ринку праці достатньо часто вказують певний перелік навичок

При цьому, є ряд особистісних якостей, опис яких сьогодні сприймається як використання кліше. Однак, ці "гнучкі навички" (soft-skills) вказуються і роботодавцями, і пошукачами. Це спрощує процес комунікації між ними під час працевлаштування.

Відео дня

Для того, хто шукає роботу, сьогодні важливо мати ряд так званих soft-skils – навичок і особистих якостей, що не мають прямого відношення до професії, але допомагають у роботі із клієнтами, керівництвом і колегами.

Аналіз бази вакансій і резюме hh.ua показав, що є 5 поширених soft-skils. Вони перетинаються, як у вакансіях, так і в резюме. Мова йде про такі особисті характеристики і навички:

  • креативність
  • бажання вчитися
  • стійкість до стресів
  • багатозадачність
  • вміння працювати у команді

Найбільш затребуваною за останній період навичкою, зазначеною у вакансіях, є стресостійкість. Її, як важливу особистісну характеристику, роботодавці вказували у 37% випадків. Також керівники активно шукали співробітників, які вміють працювати у команді та креативити.

Що стосується пошукачів, то вони теж найчастіше вказували у резюме саме ці три якості – стресостійкість, креативність і вміння працювати у команді – 33%, 15% і 44% відповідно.

Якщо говорити про такі soft-skills, як багатозадачність і бажання вчитися, то вони були менш популярними і у вакансіях, і у резюме.

Якщо розглядати цей перелік якостей і характеристик у конектсі проф.сфер, то на вміння працювати у команді та стресостійкість найчастіше розраховують роботодавці від своїх співробітників у сфері рітейлу. Багатозадачність однаково була затребувана у таких галузях, як адміністративний персонал, ІТ, телеком, маркетинг, управління персоналом і продажі.

Не дивлячись на те, що бажання вчитися найчастіше фігурує у вакансіях для молодих фахівців і спеціалістів без досвіду роботи, також бажана і у сферах ІТ, телеком та продажі.

Креативність у співробітників важлива для роботодавців як зі сфери мистецтво і медіа, так і у сфері управління персоналом. Креативних рішень очікують не тільки в творчих напрямках діяльності підприємств, але й при виконанні повсякденних завдань.

Є високий попит на стресостійких, креативних співробітників, які вміють працювати в команді, здатних координувати паралельно кілька проектів і завдань, а також мотивованих вчитися і розвиватися. Пошукачі відповідним чином реагують на запити роботодавців у своїх резюме. Вони вказують максимальну кількість навичок, що нівелює відмінність між проф. сферами.

Разом із тим, деякі тенденції щодо необхідних для певних галузевих фахівців soft-skills спостерігаються. Так, бухгалтери часто вказують багатозадачність. Менеджери з продажів говорять і про свою стресостійкость, і про вміння працювати у команді, що дуже відповідає вимогам, які висуваються до кандидатів у цій галузі. Креативними себе вважають спеціалісти маркетингу. А фахівці сфери IT, телеком відзначають готовність і бажання вчитися.

Таким чином, фрази-кліше для підбору співробітників з потрібними якостями все ще актуальні. Стандартизований набір soft-skills може бути зручним у роз'ясненні специфіки діяльності як з боку роботодавця, так і з боку здобувача. Він частково спрощує та оптимізує процес комунікацію всіх гравців ринку праці. Разом з тим, акцент краще робити на ключовому переліку навичок і характеристик, наявність яких найбільше впливатиме на якісне виконання свого функціоналу співробітником.

При цьому, опис як вакансій, так і резюме не варто зводити до опису універсального фахівця, адже різні завдання вимагають різних людей.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X