«Май нейм із Микола». Наскільки молоді фахівці (не)володіють англійською, і як це позначається на бізнесі — дослідження

17 лютого, 18:31
Рівень володіння англійською мовою не дозволяє випускникам профтехучилищ повною мірою реалізувати себе на робочих місцях (Фото: Free-Photos / Pixabay)

Рівень володіння англійською мовою не дозволяє випускникам профтехучилищ повною мірою реалізувати себе на робочих місцях (Фото: Free-Photos / Pixabay)

Понад дві третини українських роботодавців готові підвищувати зарплати тим, хто володіє англійською мовою, особливо — серед «синіх комірців».

В Україні помітно відчувається недостатній рівень володіння англійської мови серед спеціалістів з професійно-технічною освітою. В свою чергу, це позначається на ефективності роботи бізнесу. Про це йдеться в результатах дослідження*, проведеного ГО GoGlobal за сприяння Міністерства освіти і науки України, повідомляє Укрінформ.

Реклама

Дослідження, зокрема, показало, що:

— 81% українських компаній використовують англомовне обладнання, але більшість працівників не мають достатньої підготовки для роботи з ним;

— 74% компаній працюють з англомовною документацією, що створює бар'єр для фахівців;

— 69% роботодавців вважають знання англійської критично важливим для кар'єрного зростання, але лише 4,5% учнів профтехучилищ мають постійний досвід спілкування англійською;

— 47% агрокомпаній використовують імпортну техніку, але більшість механізаторів не можуть працювати з англомовними інструкціями;

— 72% роботодавців у HoReCa визнають важливість англійської для персоналу, але не інвестують у навчання через високу плинність кадрів.

«Сьогодні роботодавці вимагають від працівників не лише професійних навичок, а й вміння працювати з міжнародною документацією, спілкуватися англійською. Але проблема в тому, що 82% викладачів профтехосвіти заявляють про брак якісних навчальних матеріалів, а 80% відзначають відсутність підручників із професійної англійської», — зазначила Ірина Шумік, гендиректорка директорату професійної освіти МОН.

Щоб виправити ситуацію у цій сфері, у п’яти областях України (Дніпропетровська, Запорізька, Одеська, Полтавська та Сумська) стартує пілотний проект із впровадження в закладах профтехосвіти програми з вивчення професійної англійської мови. Він впроваджуватиметься у чотирьох галузях бізнесу: будівництві, логістиці, готельно-ресторанному бізнесі і сільському господарстві.

У рамках пілотного запуску проєкту планується підготовка 60 викладачів і навчання 1200 учнів у 30 профтехучилищах. Програма триватиме 18 місяців і розпочнеться з серпня 2025 року.

Проєкт реалізується громадською організацією GoGlobal за сприяння Міністерства освіти і науки України у рамках Багаторічної програми стійкості України (MYRP).

«Англійська мова — це не просто предмет у школі, а ключ до сучасного ринку праці. Сьогоднішній студент профтеху — це завтрашній спеціаліст, який працюватиме з новітніми технологіями. І якщо він не зможе прочитати інструкцію англійською — це стає бар'єром не лише для нього, а й для розвитку всієї галузі», — зауважив заступник міністра освіти з питань цифрового розвитку Дмитро Завгородній.

Раніше повідомлялося, як новий закон про англійську мову вплине на життя українців та кого не братимуть на роботу без її знання.

*Дослідження проводилося у вересні-грудні 2024 року у Полтавській, Одеській, Сумській, Запорізькій та Дніпропетровській областях. Методами глибинного інтерв'ю та анкетування було опитано 428 представників бізнесу, зацікавленого у працівниках з профтехучилищ, 121 викладач англійської мови позашкільної та професійно-технічної освіти, 2419 учнів профтехучилищ.

Показати ще новини