Вартість зросла вдвічі. Прокуратура вимагає визнати недійсним договір генпідряду на будівництво Подільського мосту
Подільська окружна прокуратура міста Києва просить суд визнати недійсним договір генпідряду на будівництво Подільського мосту між КП Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва та приватним товариством, що будує міст з 2017 року.
Про це повідомила Київська міська прокуратура.
Так у квітні 2017 року КП Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва та приватне товариство уклали договір генпідряду на будівництво Подільського мостового переходу вартістю понад 4,3 млрд грн.
При цьому протягом 6 років сторони укладали додаткові угоди, які збільшували строк виконання договору та його ціну. А станом на грудень 2024 року за договором сплачено понад 8,7 млрд гривень.
Крім того, Антимонопольний комітет встановив, що 2 учасників тендеру на проведення будівництва (зокрема і переможець) ще у 2017 році узгоджували свої дії.
«Так, учасники тендеру користувались однією IP-адресою та одним пристроєм, комунікували між собою, залучали одну й ту саму уповноважену особу», — повідомила прокуратура. — «Таким чином Антимонопольний комітет України дійшов висновку, що товариства, які брали участь у тендері, мають спільні інтереси та взаємозв'язки».
Зазначається, що ці товариства протягом 2022−2023 років намагались оскаржити рішення АКМУ в судах, однак суди всіх інстанцій відмовили у задоволенні цих вимог.
Зважаючи на всі ці факти та необхідність добудови мосту, що і надалі вимагатиме видатків з бюджету, прокуратура звернулась до суду з позовом про визнання недійсним договору генпідряду.
Наразі Господарський суд міста Києва відкрив провадження у справі.
Як повідомлялось, 1 грудня в Києві Подільським мостовим переходом було відкрито рух легкових автомобілів і міського пасажирського транспорту загального користування.
Міст у Києві через річки Дніпро та Десенка, який мав з'єднати Подільський район із районом Воскресенка та Райдужним житловим масивом, почали будувати 1993 року. Однак майже одразу будівництво довелося зупинити через нестачу коштів.
Проєкт знову було запущено 2003 року, і тоді будівництво мосту планувалося закінчити через п’ять років. Але лише в жовтні 2010 року в експлуатацію було здано першу чергу мосту, а потім знову через проблеми з фінансуванням будівництво було відкладено.
У квітні 2017 року між КП Дирекція з будівництва дорожньо-транспортних споруд міста Києва та генпідрядником було укладено договір на виконання робіт з будівництва Подільського мосту.
У 2021 році столична прокуратура виявила розкрадання 150 мільйонів грн на будівництві Подільського мосту.
1 грудня 2023 року відкрили рух спецтранспорту, автомобілів екстрених служб та автобусне сполучення для пасажирів із лівого берега на правий Подільсько-Воскресенським мостовим переходом.