На умовах Кремля. Світовий виробник повсякденних товарів Unilever йде з Росії

5 вересня 2024, 12:29

Транснаціональний концерн Unilever отримав дозвіл російського уряду на продаж місцевих активів.

Unilever продасть свій підрозділ Юнілевер Русь — серед іншого він володіє правами на бренди морозива Магнат і Інмарко, косметики Чиста лінія, Бархатні ручки і Чорний жемчуг. Покупця «визначено, але не названо», повідомляєThe Moscow Times.

Реклама

Вартість активів оцінюють у 35−40 млрд рублів (близько 350−400 млн євро за поточним курсом) з урахуванням дисконту. При цьому на кінець 2022 року ця сума була більш ніж удвічі вищою і становила 900 млн євро. Того ж року російський бізнес забезпечив 1,4% загального обороту і 2% чистого прибутку Unilever.

Після початку війни в Україні компанія призупинила постачання своєї продукції в РФ і експорт товарів з території країни, а також припинила інвестиції в російський ринок. Водночас Unilever пообіцяла зберегти продаж засобів особистої гігієни та продуктів, які виробляють на чотирьох місцевих заводах: у Санкт-Петербурзі, Єкатеринбурзі, Омську та Тулі.

У 2023 році виручка ТОВ Юнілевер Русь збільшилася на 4,9% - з 59,1 до 62 млрд рублів, а чистий прибуток компанії впав на 47,5% - з 9,3 до 4,9 млрд рублів у річному вираженні. У Росії Unilever працювала з 1991 року. У компанії було близько 3 тисяч співробітників.

Компанія є одним із лідерів світового ринку косметики, парфумерії, побутової хімії та інших товарів повсякденного попиту. Їй належать бренди Axe, Dove, Rexona, Sunsilk, Knorr, Lipton, Domestos тощо.

Раніше повідомлялося, що компанія Unilever не зв’язувалася з російським урядом після фактичної націоналізації РФ частки датської Carlsberg у Балтиці та російського підрозділу Danone.

За відмову піти з Росії компанію регулярно критикували за кордоном, а Україна внесла її до списку «спонсорів війни».

Показати ще новини