На умовах Кремля. Світовий виробник повсякденних товарів Unilever йде з Росії
Транснаціональний концерн Unilever отримав дозвіл російського уряду на продаж місцевих активів.
Unilever продасть свій підрозділ Юнілевер Русь — серед іншого він володіє правами на бренди морозива Магнат і Інмарко, косметики Чиста лінія, Бархатні ручки і Чорний жемчуг. Покупця «визначено, але не названо», повідомляєThe Moscow Times.
Вартість активів оцінюють у 35−40 млрд рублів (близько 350−400 млн євро за поточним курсом) з урахуванням дисконту. При цьому на кінець 2022 року ця сума була більш ніж удвічі вищою і становила 900 млн євро. Того ж року російський бізнес забезпечив 1,4% загального обороту і 2% чистого прибутку Unilever.
Після початку війни в Україні компанія призупинила постачання своєї продукції в РФ і експорт товарів з території країни, а також припинила інвестиції в російський ринок. Водночас Unilever пообіцяла зберегти продаж засобів особистої гігієни та продуктів, які виробляють на чотирьох місцевих заводах: у Санкт-Петербурзі, Єкатеринбурзі, Омську та Тулі.
У 2023 році виручка ТОВ Юнілевер Русь збільшилася на 4,9% - з 59,1 до 62 млрд рублів, а чистий прибуток компанії впав на 47,5% - з 9,3 до 4,9 млрд рублів у річному вираженні. У Росії Unilever працювала з 1991 року. У компанії було близько 3 тисяч співробітників.
Компанія є одним із лідерів світового ринку косметики, парфумерії, побутової хімії та інших товарів повсякденного попиту. Їй належать бренди Axe, Dove, Rexona, Sunsilk, Knorr, Lipton, Domestos тощо.
- Кривавий бізнес. Як іноземні компанії продовжують торгувати у Росії, прикриваючись товарами першої необхідності
- «Ви фінансуєте тероризм». Поранені українські ветерани та активісти пояснили Unilever, чому компанія має піти з Росії
- 100 мільярдів євро. FT підрахувало прямі збитки європейських компаній від початку повномасштабної війни в Україні — інфографіка
Раніше повідомлялося, що компанія Unilever не зв’язувалася з російським урядом після фактичної націоналізації РФ частки датської Carlsberg у Балтиці та російського підрозділу Danone.
За відмову піти з Росії компанію регулярно критикували за кордоном, а Україна внесла її до списку «спонсорів війни».