Золоті гнізда. У Києві ожив ринок елітної нерухомості

20 квітня 2019, 08:40

Після п'ятирічної паузи ринок столичної елітної нерухомості оживає на очах — за рік число угод з квартирами, кожен кв. метр у яких коштує приблизно $3 тис., збільшилося на третину, пише НВ.

Кілька років тому в самому центрі Києва, на вулиці Лютеранській, мало не з'явився шикарний п'ятизірковий готель світової мережі Sofitel. Його вже навіть почали зводити, проте через кризу 2014 року зупинили будівництво. У Budhouse Group — саме ця компанія мала намір відкрити Sofitel — вирішили замість розкішного готелю побудувати елітний будинок. "Ми зрозуміли, що сегмент п'ятизіркових готелів вже насичений", — розповідає Максим Гаврюшин, операційний директор Budhouse Group. У підсумку, залишивши незмінним зовнішній фасад в стилі французького неокласицизму, компанія повністю змінила внутрішнє планування будівлі. Оновлений проект отримав назву Linden Luxury Residences.

Відео дня

Ідея Budhouse Group виглядає вдалою і своєчасною: на ринку елітної нерухомості якраз закінчився період турбулентності. Ціни, що просіли в кризу, потихеньку почали рости. Зросли й продажі, говорить Олег Перегінець, керуючий партнер Kiev Standard real estate boutique, яка продає елітну нерухомість.

За даними цієї компанії, в 2017 році ринок квартир класу еліт перестав падати, а в 2018-му пішов вгору. Число угод зросло майже на третину, а середня ціна квадратного метра вперше за останні п'ять років стала зростати. І тут же активізувалися забудовники. В Kiev Standard підрахували, що за минулий рік пропозиція преміум-квартир збільшилася на 43%.

Хороші місця знати треба

Сучасний інтер'єр в стилі loft, модні м'які меблі і справжній камін — так виглядає хол одного з найдорожчих київських житлових комплексів Tetris Hall: це три вежі, оформлені в стилі комп'ютерної гри, що підносяться над навколишнім ландшафтом біля метро Олімпійська.

Розташування в самому центрі міста — головна умова для столичних будинків преміум-класу, середня вартість квадратного метра в яких підбирається до позначки $3 тис., а вартість однієї квартири перевищує $0,5 млн.

Тому-то, за даними Kiev Standard, найчастіше преміум-житло будують у Печерському районі — саме там знаходиться 65% подібних квартир, виставлених на продаж. На другому місці — Шевченківський район: 20% продаваних в Києві luxury-жител.

Але столичні райони великі — далеко не всі їх закутки придатні для будівництва престижного житла. Відповідних місць зовсім небагато, розповідає Перегінець: це історичний центр, зона біля метро Золоті ворота, урядовий квартал на Липках, райони Царське село на Печерську і поблизу від Ботанічного саду ім. Фоміна.

За словами Гліба Мурованського, генерального директора KAN Development, що будує Tetris Hall, бажання жити в самому серці міста у їх клієнтів обумовлене тим, що вони люди практичні, хочуть перебувати в центрі соціальної інфраструктури. "Час став швидше, люди приймають рішення оптимізувати свій час, не витрачати його на далекі переїзди, а жити, працювати і відпочивати на максимально близькій відстані", — говорить топ-менеджер.

У Tetris Hall забудовник обіцяє відкрити дитячий садок, спортзал, басейн, а також party-room, де можна влаштовувати вечірки. Також тут має з'явитися салон краси і спа. "Сучасна людина розуміє, що їй потрібно економити час", — резюмує Мурованський. За його словами, в першій, вже закінченій черзі Tetris Hall продано 92% квартир.

Інфраструктура — друга обов'язкова умова для елітних будинків. Так, в Linden Luxury Residances крім дитячої кімнати, спортзалу і великого спа, будуть окремі кімнати для охорони і водіїв. "Велика проблема в таких [елітних] будинках — це те, що вранці, коли по власників резиденцій приїжджають їхні водії, в холі відбувається тиснява охоронців і водіїв", — пояснює Гаврюшин з Budhouse Group. Крім того, в будівлі Linden чергуватиме консьєрж — для виконання дрібних доручень, і door man — швейцар, що відкриває двері.

Метри з бонусами

Люди хочуть купувати не просто квадратні метри, вони хочуть отримати новий спосіб життя, — пояснює мотивацію VIP-клієнтів Артур Мхітарян, засновник компанії Taryan Group. — Вони хочуть щось особливе". Тому, говорить він, забудовники, орієнтовані на елітний сегмент, змагаються один з одним, пропонуючи більше цінностей і сервісів при тій же вартості квадратного метра. "Мені як девелоперу доводиться в кожному новому проекті пропонувати додаткову інфраструктуру і створювати кожен раз новий wow-ефект", — пояснює Мхітарян.

Наприклад, столичний комплекс Royal Tower, який звела його Taryan Group, прославився тим, що став першою подібною спорудою в країні з парком на даху. А в ще одному проекті Мхітаряна — Jack House — на верхівці будівлі є термальний басейн, панорамний ресторан і фітнес-центр зі спа-зоною.

І оригінальні ідеї, за словами Мхітаряна, спрацювали: в Royal Tower, побудованому в 2016 році, компанія вже продала всі квартири, а в Jack House їх залишилося всього декілька.

Слідом за Taryan експлуатовані дахи тепер пропонують і інші люксові проекти. Так, в Linden обіцяють липову алею і зону для барбекю, в Tetris — басейн і місце для пікніків.

Ціна зростає слідом за будинками

Продажі квартир в Linden Luxury Residences стартували в 2018-му. І за цей час ціна квадратного метра в комплексі зросла в середньому на 7%. Якщо на початку вона, за словами Гаврюшина, становила $3,9 тис., то тепер забудовник підняв її до $4,4 тис. І за цей час компанія знайшла покупців на 10% квартир у комплексі.

Гаврюшин запевняє: його компанія не прагне того, щоб розпродати все в максимально короткі терміни. Адже інтерес в тому, щоб продати дорого. "Я розраховую, що останні квартири будуть реалізовані по $15-20 тис. за квадратний метр", — говорить топ-менеджер, пояснюючи, що подібне трапиться років через п'ять.

Про впевнене зростання цін на елітні квартири говорять і в компанії Мхітаряна. У їхньому новому проекті — Taryan Towers, який зараз будується, за останній рік ціна збільшилася в середньому на 20%. У двох інших житлових комплексах цінники виросли на 20-30%.

Правда, перші три місяці цього року не порадували продавців і забудовників житла еліт-класу. За словами Перегинця з Kiev Standard real estate boutique, продажі впали на 25-40%. А все через президентські вибори: потенційні клієнти взяли паузу.

Втім, як вважає експерт, після інавгурації нового глави держави, якщо не виникне політичної нестабільності, попит відновиться. Тому що економічні проблеми на еліт-клас майже не впливають. "У наших клієнтів є гроші, — резюмує операційний директор Budhouse Group. — Інше питання, чи готові вони інвестувати в Україну, чи вірять вони в цю країну".

Показати ще новини
Радіо НВ
X