Вже почалося в АТБ, Фокстроті та інших. Найбільші українські ритейлери зіткнулися з проблемою — що відбувається
У січні 2023 року на одну вакансію в ритейлі претендувало пʼятеро людей, а вже у січні 2024-го лише двоє. Основна проблема з набором співробітників спостерігається у напрямках, де потрібні чоловіки призовного віку.
Протягом 2023 року кількість претендентів невпинно падала, поки не досягла позначки 2,1 людини на одну вакансію у грудні, повідомляє Forbes.
Як йдеться в матеріалі з посиланням на прес-службу АТБ, чоловіки призовного віку не хочуть офіційно оформлюватися на роботу, оскільки компанія подає інформацію до Територіального центру комплектування.
Зі штату найбільшого ритейлера України мобілізовані близько 10% від загальної кількості чоловічого персоналу — 4000 людей.
У Novus 228 чоловіків (4%) мобілізовано із загальної кількості у 7255 працівників.
HR-директорка Фокстроту Татьяна Брюханова додає, що існує проблема з наявністю актуальних військових документів, що ускладнює і прийом на роботу, і бронювання вже наявних працівників. Станом на початок лютого у штаті техритейлера 2949 співробітників, з яких близько 10% служать в лавах ЗСУ/ТРО, а частина з працівників — заброньована.
«У нас важко виділити чоловічі та жіночі професії. Виняток — логістика і доставка до дверей клієнта великої побутової техніки, адже це повʼязано здебільшого з фізичними здібностями», — каже HR Business Partner в Алло Наталія Блощинська.
«Минулого року в Comfy створили 1190 нових робочих місць. Команди нових магазинів вдалося легко створити, а от закривати позиції на складі та в доставці стало в рази складніше», — каже керівниця відділу рекрутингу та адаптації Comfy Юлія Швець, зазначивши при цьому, що найважче знайти комірників і вантажників.
Для подолання кадрової кризи мережі використовують два основних шляхи: навчання жінок «чоловічим» професіям і автоматизацію.
Так, близько 900 жінок виконують функції охоронців в АТБ-маркеті, також у мережі перенавчають жінок на водіїв навантажувача. Очікується, що на цих посадах буде 50% водіїв жіночої статі.
У Auchan Україна співробітниці опановують професію розділювача риби. Там також прогнозують нестачу кадрів на таку вакансію, як приймальник товарів, де необхідно піднімати вантажі.
У мережах Spar і Наш край намагаються залучити жінок, які можуть керувати автівками. Керівниця департаменту розвитку персоналу Volwest Group Ольга Семенюта каже, що не всі чоловіки хочуть їздити по Україні.
Також у компанії запустили мобільний застосунок GeoVizor, який допомагає оцінити потенціал локації для майбутнього магазину. Створення програми частково пов’язане з браком працівників для розвитку франчайзингової мережі.
У Comfy найгостріше питання найму стоїть у напрямі логістики, де багато позицій пов’язані з фізичною працею.
Ми виділили низку функцій на складі, які можуть виконувати жінки, що спростило найм, — каже керівниця відділу рекрутингу та адаптації компанії Юлія Швець.
Також повідомлялося, що мережа супермаркетів Сільпо продовжує відкриття магазинів у тематичних форматах.