ENSO: синергія професійного досвіду та інновацій

19 серпня 2019, 10:00
Новини компаній
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Раміль Мехтієв, виконавчий директор компанії ENSO (Фото:ENSO)

Раміль Мехтієв, виконавчий директор компанії ENSO (Фото:ENSO)

Раміль Мехтієв, виконавчий директор компанії ENSO, розповідає про те, як нові підходи створюють якісно інший попит на ринку і поступово змінюють «обличчя» українського девелопменту.

Ваша компанія — молодий гравець на ринку нерухомості України, в серпні вам виповнилося 2 роки. Що вдалося зробити за цей час?

Два роки — це лише верхівка айсберга. По суті, у нас за плечима колосальний досвід роботи на ринку. Якщо дивитися в минуле, то ми, я говорю зараз про провідних спеціалістів нашої команди, пройшли всі стадії розвитку українського ринку житлової нерухомості — від його зародження в 2003—2004 роках до теперішнього часу.

Свій шлях від забудовника до девелопера ми почали ще в 2005—2006-му. Саме в той час ми запропонували ідею давати будинкам назви, робити окремі сайти під кожен проект, іншими словами, показали, що таке продукт на ринку житлової нерухомості в Україні. Вже тоді ми замислювалися над тим, що потрібно наповнювати житловий простір такими смислами, які можуть мати додаткову цінність для покупця. Саме ця цінність в підсумку підвищує вартість нерухомості. Наша команда прийшла, щоб міняти ринкові шаблони, формувати нові стандарти якості, підходи в архітектурі та містобудуванні. Нам вистачає знань і досвіду, щоб показати, що навіть на такому конкурентному ринку можна бути успішним.

У чому ваша відмінність від інших девелоперів?

Ми прагнемо до того, щоб наші проекти гармонійно поєднувалися з міським середовищем і не порушували екологічний баланс.

Зараз наша компанія проходить стадію пропозиції і декларації ринку нових підходів. Можна сказати, що ми працюємо в окремій ринковій ніші. Ця ніша — для тих покупців, які приймають рішення про купівлю квартири усвідомлено і вдумливо. Це не цінова конкуренція і не конкурування на рівні фізичних характеристик. Ми не прагнемо випинати безумовно важливі, але вторинні цінності в дусі: «зручна коробка для житла, що швидко побудована в зручному місці», як це прийнято на українському ринку. Наше завдання — не просто побудувати, а забезпечити такий процес, щоб ідея, що закладена в наші проекти, жила і після їх здачі в експлуатацію, а покупцям було комфортно і безпечно в наших будинках багато років. Іншими словами, щоб зручно було не девелоперу, а покупцеві. Це принципово новий підхід для нашого ринку.

А як ця філософія екстраполюється на ваші проекти?

Ми завжди ретельно готуємося до розробки всіх своїх проектів. До цього процесу ще на початковій стадії, крім технічних фахівців, залучається наша сервісна компанія і маркетологи. Скажу більше, наш шлях починається з маркетингу — ми ретельно вивчаємо потреби ринку, визначаємо, які цінності можемо закласти в той чи інший наш проект. «Побудував і продаю, як можу» — не наша філософія. Ми прагнемо до того, щоб наші проекти гармонійно поєднувалися з міським середовищем і не порушували екологічний баланс. Наприклад, один з наших проектів — ЖК Diadans — буде сертифікований за міжнародним стандартом BREEAM. Сертифікація житлової нерухомості поки непопулярна в Україні, але ми бачимо в цьому майбутнє. Тому що наші клієнти — це люди, які думають про майбутнє й усвідомлено вибирають екологічне та енергоефективне житло. Для них це — цінність, як і для нас. Вони вже сьогодні розуміють, що така нерухомість буде тільки рости в ціні. І з плином часу квартира не втратить для них своєї привабливості. Так, це буде коштувати певних грошей, але така інвестиція позбавляє людей від постійної міграції в пошуках «свого» місця для життя. Людина отримує в своє володіння такий простір для життя, в який вона завжди захоче повертатися після роботи.

DIADANS_by_ENSO
Фото: DIADANS_by_ENSO

У чому виражається якісна відмінність вашого сервісу від того, який зараз пропонується на ринку?

Для команди ENSO надзавдання — це можливість забезпечити процес, при якому наші ідеї будуть жити і розвиватися в міру того, як люди, які купують у нас нерухомість, обживають той чи інший простір.

Як я вже говорив, ми — одна з небагатьох компаній, яка на стадії проектування думає не просто про те, що ми побудуємо, щоб успішно продати.

Фахівці нашої робочої групи думають про те, наскільки цей проект буде життєздатний, який буде зворотний зв’язок — наскільки все, що ми можемо запропонувати покупцеві, буде йому необхідно. Все це відбувається на стадії проектування, на стадії тендеру та відбору тих чи інших інженерних рішень, навіть якщо йдеться про банальні побутові питання: від організації руху в паркінгу до вивезення сміття та прибирання території.

Такий вдумливий і детальний підхід на стадії проектування вимагає колосальних витрат. В процесі кожна ідея проходить сувору перевірку на міцність, і «виживають» тільки найкращі, що і надає додаткову цінність нашому продукту. Зате ми можемо дати точні та чесні відповіді практично на будь-які питання на кшталт: «як це буде?», які задають наші клієнти.

Наша команда прийшла, щоб міняти ринкові шаблони, формувати нові стандарти якості, підходи в архітектурі та містобудуванні.

До речі, в контексті такого детального підходу ми створили свою сервісну компанію, яка буде обслуговувати наші житлові комплекси. Її завдання — забезпечити власникам квартир постійне відчуття захищеності та комфорту в своєму житловому просторі.

Більш того, ми дбаємо про якісне наповнення інфраструктури наших житлових комплексів. Саме тому ми не продаємо сьогодні комерційні квадратні метри.

Ми свідомо підписуємо договори про стратегічне партнерство з тими рітейлерами, які близькі нам по духу. Всі ми знаємо, що за «шанхай» часом утворюється, коли на місці обіцяного дитячого майданчика або сімейного ресторану раптом виникає павільйон якоїсь популярної лотереї. Хоча остання і готова платити вигідні орендні ставки, ми не шукаємо короткострокове партнерство. Наш шлях — це гра в довгу, тому наявність спільних цінностей з партнером грає вирішальну роль.

Це все те, що жителям потім не зрозуміло, а з точки зору кінцевого продукту — безцільно, адже таке розчарування знижує в очах покупця цінність того, що він придбав. Для нас задоволені клієнти — найважливіший канал комунікації і основа для побудови репутації.

Як такий детальний підхід впливає на ціноутворення кінцевого продукту?

У нас не існує поняття знижок. Ми відкрито говоримо покупцеві, що дисконту немає, і при цьому чесно пояснюємо, що на старті будівництва ціна квадратного метра становить рівно ось стільки-то. І не приховуємо того, що найдорожчі квадратні метри у нас в кінці шляху.

Якщо у клієнта залишаються якісь сумніви після наших аргументів, ми ніколи не наполягаємо. Вагаєтеся — не робіть цю угоду, почекайте, побачте темпи будівництва, подивіться на готовий продукт. Але і вартість буде відповідною. Це не цінова конкуренція і не конкурування на рівні фізичних характеристик, коли перемагає той, у кого більше реалізованих проектів у портфоліо. Такий відкритий і чесний підхід знижує напруження тривожності у потенційного покупця. Більш того, ми відкрито спілкуємося на всіх наших майданчиках в інтернеті: профільних форумах, сторінках соцмереж. Упевнений, що для наших клієнтів це ще один маркер того, що ми — серйозний і надійний партнер.

Які тренди в житловій нерухомості будуть актуальні в короткостроковій перспективі?

Провідні фахівці ENSO — це люди з колосальним досвідом роботи в нерухомості — 15−20 років.

У короткостроковій перспективі буде знижуватися попит на хаотичні забудови і зростатиме інтерес до максимально комфортних для життя архітектурних рішень. Наприклад, через рік продажів нашого пілотного проекту житлового кварталу POETICA ми спостерігаємо цікаву тенденцію: крім інвесторів, які зазвичай купують нерухомість для перепродажу, велика частина наших клієнтів купили квартиру для себе і своєї сім'ї. І це для нас найвища оцінка.

POETICA_by_ENSO
Фото: POETICA_by_ENSO

Розкажіть, будь ласка, докладніше про вашу команду. Скільки людей в ній працює?

У нашому головному офісі працює 70 осіб. Провідні фахівці ENSO — це люди з колосальним досвідом роботи в нерухомості — 15−20 років. У нас працюють і експерти-виробничники, що добре розуміють і знають Київ тих часів, коли норми були «наше все», і представники нової школи архітекторів, які розуміються на технології BIM-проектування. Такий незвичайний професійний симбіоз всередині компанії створює синергію, що органічна для всіх співробітників. І в підсумку всі виграють: сама компанія, люди, які в ній працюють, продукт, а, відповідно, і ті, для кого створюється цей продукт. Я переконаний, що найцінніший ресурс будь-якої компанії — це люди. Люди з різним досвідом, стилем життя, смаками, але об'єднані спільними цінностями.

В Україні спостерігається відтік кваліфікованих кадрів. Що ви робите для того, щоб мотивувати ваших співробітників?

Необхідно ідейно мотивувати співробітників, щоб вони могли бачити плоди своїх зусиль. Дуже важливо зібрати команду однодумців, ідеї яких знаходять своє втілення в життя. Крім матеріального визнання, має бути насолода від результатів своєї праці. У суспільстві однодумців ідеї народжуються з легкістю і реалізуються набагато швидше — так і працює наша команда.

Ми не «хантимо» фахівців. Я вважаю, що краще знайти людину з близькими нашій команді цінностями, ніж переучувати спеців з іншими життєвими установками. Якщо людина близька нам по духу, ми даємо їй можливість спробувати себе в різних функціях, якщо це буде корисно для роботи. Так, юрист може стати талановитим маркетологом, а фахівець з продажу — спробувати себе в рекламі.

У такому колективі всі працюють, як єдиний злагоджений механізм, і це позначається найпозитивнішим чином на результатах роботи.

Холдинг ENSO — преміум-партнер міжнародного джазового фестивалю Leopolis Jazz Fest. Скажіть, будь ласка, чому саме джаз?

Джаз — це не просто Музика. Це такий стан, коли те, що може бути сміливою імпровізацією окремих музикантів, поєднується в злагоджені ритми і мелодію, що звучить в унісон. Істинні меломани це завжди оцінять. В цьому і є синергія справжніх профі та однодумців. У цьому я бачу пряму асоціацію з філософією ENSO.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X